Mis riideid on trennis vaja? Vastab MyFitnessi rühmatreener

Mis riideid on trennis vaja? Vastab MyFitnessi rühmatreener

Sport teeb ilusaks nii seest kui väljast ning suur rõõm on tõdeda, et mida aeg edasi, seda rohkem inimesi on otsustanud oma elustiili tervislikumaks muuta. Kes liitub spordiklubiga, kes suundub terviseradadele või eelistab ühistranspordile jalgsi liikumist – peaasi, et füüsiline koormus oleks piisav.  Mis aga trennis käimisesse puutub, siis väga oluline on endale leida ka sobivad treeningriided! Mida on vaja, et rühmatrennis mõnusalt treenida saaks? MyFitnessi spordiklubi rühmatreener Kendra Kairi Vaino rääkis meile sel teemal lähemalt! 

Sport teeb ilusaks nii seest kui väljast ning suur rõõm on tõdeda, et mida aeg edasi, seda rohkem inimesi on otsustanud oma elustiili tervislikumaks muuta. Kes liitub spordiklubiga, kes suundub terviseradadele või eelistab ühistranspordile jalgsi liikumist – peaasi, et füüsiline koormus oleks piisav.

Mis aga trennis käimisesse puutub, siis väga oluline on endale leida ka sobivad treeningriided! Mida on vaja, et rühmatrennis mõnusalt treenida saaks? MyFitnessi spordiklubi rühmatreener Kendra Kairi Vaino rääkis meile sel teemal lähemalt! 

Kendra näol on tegu alati lõbusa ja särtsaka treeneriga, kes annab LesMills BodyBumpi ja BodyBalance treeninguid, ringtreeningut, PowerBody’t, Nike Training Club tundi ja kõht-selg-tuhar rühmatreeningut. 

Alustame jõusaalist – milliseid riideid, jalatseid on vaja, et jõusaalis oleks mugav trenni teha? “Jõusaalitreeningu puhul piiranguid ei ole – kõik oleneb sellest, milles sa end mugavalt tunned. Tavaliselt eelistatakse jõusaalis T-särke, sporditoppe, dresse, soojemal perioodil lühikesi pükse või liibukaid. Väga oluline on see, et treenija saaks oma käsi ja jalgu vabalt liigutada. Laia alumise osaga pükse tuleks vältida, sest need võivad takerduda ja mis jalanõudesse puutub, siis plätu ei ole treeningjalats! Jõusaalis võiks jalas olla kinnine toss või kets, kuna nii on treenijale endale ohutum ja see on ka teiste treenijate suhtes viisakam. Paraku näeb jõusaalis siiamaani ka plätudes inimesi, kuigi spordiklubi sisekorraeeskirjades on selgelt ära märgitud, et plätu ei ole treeningjalats,” tõdeb Kendra.

Milliseid riideid on vaja, et rühmatrenni minna? “Sellistes rühmatreeningutes, nagu näiteks BodyPump, GRIT ja Toning sobivad rohkem liibuvad riided, kuna treener jälgib osalejate sooritustehnikat ja kehahoidu ning liiga lohvakate riiete puhul on seda raskem hinnata. Kardiotreeningud on intensiivsed ja pigem tasub lähtuda printsiibist: mida vähem, seda parem, kuna näiteks higist läbimärg pikkade varrukatega pluus trenni keskel ei ole seljas just eriti mugav. Samuti peaksid püksid võimaldama tõsta vabalt põlvi, kükitada ja teha küljele väljaasteid. On olnud küll juhuseid, kus trenni keskel on kuulda riiete rebenemist, eelkõige meeste šortside puhul,” muigab Kendra.

Paljud naised käivad trennis tavalise rinnahoidjaga, ent tegelikult on eraldi olemas ka spordirinnahoidjad. Kumba peaks eelistama ja miks? “Kindlasti võiksid naised kasutada spordirinnahoidjat, kuna see toetab mugavamalt rinda ja ei pea muretsema, et kinnitus lahti läheb vms. Osad sporditopid on aga juba rinnahoidja osaga, seega sinna alla pole midagi vaja panna. Oluline, et treenija end hästi tunneb ja kui poes spordirinnahoidjat selga proovida, siis enne ostu sooritamist võiks sellega paar jooksusammu ja hüpet teha ning kummardada, et vältida hilisemaid piinlikke momente,” soovitab ta.

Sageli tuntakse piinlikkust hoopis seetõttu, et riided pole kõige kuumema brändi omad ja ei näe just kõige säravamad välja, ent tegelikult ei tohiks sellepärast üldse muret tunda. “Trenn ei ole koht, kuhu ennast näitama tulla. Selline suhtumine nagu a la mul on kõige kallima brändi viimase kollektsiooni riided, spordisaali ei sobi. Spordiriietus peab olema seljas nii mugav, et kui sa trenni teed, siis sa ei mõtle sellele üldse, mis sul seljas on ja see ongi kõige tähtsam. Et kusagilt ei sooniks ega kisuks,” tõdeb Kendra.

Aga jalanõud? Milliseid jalatseid oleks rühmatrennis vaja? “Jalanõudest sobivad universaalsed treeningjalatsid ja oluline on jällegi mugavus. Jooksutoss ja aeroobikatoss ei ole jõutreeningus just kõige funktsionaalsemad, küll aga kardiotreeningu puhul on jooksutoss üks otstarbekamaid. Samas näiteks Nike Training Club treening, kus on palju erisuunas liikumisi, võib jooksutoss oma talla iseärasuste tõttu pigem takistav tegur olla. Kui otsustad käia rühmatrennis, kus on palju hüppeid, siis tasub eelistada pigem suurema põrutuskindlusega jalanõud. Õige jalanõu võimaldab sooritada harjutusi mugavalt ja ohutult ning vältida vigastusi.”

Lisaks kardio- ja jõutreeningutele on olemas ka jooga, pilatese ja bodybalance treeningud. Milliseid riideid seal vaja oleks? “Need treeningud tehakse paljajalu, et keha ja tasakaalutunnetus oleks parim. Sokkides kipub jalg saali põrandal siiski libisema. Kuna tunni iseloomu arvestades on tempo aeglasem ja vahelduva intensiivsusega, võib eelistada pikemaid retuuse ja pikkade varrukatega pluusi. Sokid ja dressipluusi võib saali kaasa võtta.”

Kes pole veel spordiklubiga liitunud, ent tunneb, et tahaks oma füüsilist vormi parandada, siis vaata lisaks MyFitnessi kodulehelt siin

Karin Karu