OLED SUITSETAJA – SIIS SA TAHAD seda lugeda!

10 kommentaari
OLED SUITSETAJA – SIIS SA TAHAD seda lugeda!

Suitsetamine on tervisele kahjulik ja kahjustab ka sind ümbritsevate inimeste tervist – me kõik oleme seda korduvalt kuulnud ja need laused on pähe kulunud ka mittesuitsetajale. Sellegipoolest teevad väga paljud meist suitsu ning sellest loobumine tundub pea võimatu. Miks see nii raske on?

Suitsetamine on tervisele kahjulik ja kahjustab ka sind ümbritsevate inimeste tervist – me kõik oleme seda korduvalt kuulnud ja need laused on pähe kulunud ka mittesuitsetajale. Sellegipoolest teevad väga paljud meist suitsu ning sellest loobumine tundub pea võimatu. Miks see nii raske on?

Suitsetamine tekitab sõltuvust, täpsemalt tekib sõltuvus nikotiinist. Nikotiin mõjutab ajus paiknevaid nikotiiniretseptoreid, mille tagajärjel tekib inimesel lühiajaline mõnutunne. Suitsu tehes nikotiiniretseptorite arv ajus kasvab ja inimene vajab üha uusi ning suuremaid nikotiiniannuseid. Just nii kujunebki välja nikotiinisõltuvus ja inimesest saab regulaarne suitsetaja. Kui suitsetamine vahele jätta, tekivad ebameeldivad aistingud, mis on tunduvalt võimsamad kui pohmelli puhul – närvilisus, külmavärinad, peavalu, keskendumishäired.

Teisalt ei ole ükski nendest aistingutest võrreldav eluohtliku haigusega ja inimesed teavad, et suitsetamine võib põhjustada nii kopsuvähki kui ka muid terviserikkeid, mis võivad surmaga lõppeda. Seega, kui nii mõelda, siis ei tohiks suitsetamisest loobumine üldse sedavõrd raske olla – elu on ju hinnalisem kui mõnda aega kestev peavalu… 

Kõige keerulisem on lahti saada harjumusest! Suitsetamine on tegevus ja kui näiteks kontoris teevad mitmed inimesed suitsu, siis sageli võib just suitsupausidel minna liikvele põnev infokild või mõni muu oluline fakt, millest ei taheta ilma jääda. Kui suitsupausi pole, siis tekib tühi ajaauk ja inimene, kes on harjunud suitsu tegema, ei oska selle ajaauguga midagi peale hakata. See ajab närvi ja tekitab keskendumishäireid ning jõutakse tulemusele, et ma ei saa korralikult tööd teha, kui ma ei suuda keskenduda ja ma ei suuda keskenduda, kui ma ei saa suitsu teha. Nõiaringis tagasi.

Selleks et suitsetamisest vabaneda, tuleb pakk lihtsalt ära visata ja kõik. See otsus peab tulema inimese seest ja päeva pealt. Paljud inimesed on suutnud suitsetamise hetke pealt maha jätta ja kümme aastat hiljem pole vanale harjumusele järele andnud.

Suitsetamisest loobumine on lihtne, kui sa seda tõesti tahad. Sageli ollakse kõhklev ja lihtsalt mõeldakse, et prooviks maha jätta. See ei toimi. 

Teine meetod, mis aitab suitsetamisest vabaneda, on üsnagi negatiivne, ent vägagi tõhus. Selleks on haigestumine. Kui inimene jääb väga haigeks ja põhjuseks on suitsetamine ning valida tuleb oma elu või surma vahel, siis jäetakse suitsetamine maha – puhtast hirmust.

Allikas: health.com