Õpi lõõgastuma, enne kui on hilja!

Millegipärast arvavad väga palju inimesed, et lõõgastumine on aja raiskamine. Me lihtsalt ei oska seda õigesti väärtustada. Meie jaoks on tähtsad väärtuslikud asjad nagu isikliku saavutused ja majanduslik seisund. Me tunneme ennast süüdlasena kui ei saa teha midagi kasulikku.

Millegipärast arvavad väga palju inimesed, et lõõgastumine on aja raiskamine. Me lihtsalt ei oska seda õigesti väärtustada. Meie jaoks on tähtsad väärtuslikud asjad, nagu isikliku saavutused ja majanduslik seisund. Me tunneme ennast süüdlasena kui ei saa teha midagi kasulikku.

Mis võiks olla probleemi allikaks?
Kõik see saab juba alguse varajases lapsepõlves, kus meie endi vanemad õpetavad meid pidevalt püüdlema täiuslikkuse poole. Tulevikus võib see aga kujuneda suureks probleemiks, kus me ei lepi vähemaga. Me lihtsalt peame andma endast maksimumi ja seda igal alal.

Hoia oma elu tasakaalus
Reegleid, millele alluda, on mitmeid, kuid peamine oleks  hoiduda „silmuse koomale tõmbamisest”. Elule tuleb lisada tasakaalu. Alustuseks võiks otsida endale meelepärane tegevus, mis oleks rahulik ja lõdvestav, ning mis peamine- see ei tohiks olla seotud tööga!

Teine lihtne reegel oleks minna trenni. 30 minutit intensiivset trenni vähendab koheselt pinget sinu kehas. Uuringud on tõestanud, et kehalise vormi tõstmine on tõhus ravi murelikkuse ja depressiooni vastu ja tõstab enesehinnangut samamoodi nagu aeroobika.

Kolmanda reegli kohaselt tuleks valida lõdvestavaid tegevusi, mis sulle meeldivad. Kui sõber kutsub sind jalutama, kuid tead juba ette, et tüdined sellest kiirelt, siis ära mine. Tüdimus lisab tihti stressi, selle asemel et seda vähendada. Lõpuks lisa väikesi pause oma kiiresse ajagraafikusse.

Õpi lõõgastuma!
Tee endale selgeks, et paljud asjad võtavad rohkem aega, kui sa tahaksid.
Oled kunagi valanud kaussi vett ja oodanud seal kõrval, kuni see ükskord keema läheb ja sulle tundub, et see võtab aega terve igaviku? Püüa mitte määrata endale tähtaegu. Andes endale piisavalt aega ülesande sooritamiseks, vähendad ängistuse tekke võimalust. Niisiis kui tähtajad on sinu jaoks probleem, siis anna endale ülesande täitmiseks, võrreldes selle ajaga, mis sa arvad, et sul selle sooritamiseks kulub, vähemalt 20% rohkem aega.

Ära võta tööd koju kaasa
Väldi kiusatust jätkata töö tegemist ka pärast koju jõudmist. Kodu on su püha ruum ja armastatud perekonnaliikmed su õnnistus. Ära reosta mõlemat, kandes oma töömuresid nendele edasi. Selle asemel võta 5 minutit, et üksinda mõelda ja mediteerida oma murede üle ja peale seda lase neil selleks päevaks lihtsalt minna.

Käi üritustel
Lase veidi auru välja käies spordiklubides, rallidel,  korvpalli vaatamas ja teistel sarnastel sotsiaalsetel tegevustel.

Tee endale kuum vann
Et saada suurimat lõdvestust kuumast vannist, leba umbes 15 minutit vees, mis on paar kraadi soojem kui su keha temperatuur. Kuid ole ettevaatlik, kuna pikem vedelemine soojas vannis võib muuta su vererõhu liiga madalaks.

Hangi stressipall
Tööl hoia stressipalli käepärast. Meditsiiniliselt on nii, et kui stress süstib adrenaliini veresoontesse, mis kutsub esile lihaste tööd, siis millegi pigistamine pakub kehale rahuldust selle tunde vastu.

Hakka vabatahtlikuks
Isolatsioon suurendab veelgi muresid, mis sul on. Teiste aitamisest saad sa seda tüüpi saavutuse taju, mida alati otsinud oled, rääkimata veel eneseaustusest.

Naerata tihemini
See, mida räägitakse, on tõsi – naermine on nakkav. Ja see alandab ka stressi.

Kasuta aroomiteraapiat
Teadlased on kindlaks teinud, et kindlad aroomid, nagu õun/kaneel, vanilje ja kookospähkel toimivad lõõgastavalt. Osta paar aroomiõli ja viirukit.

Kas sa püüad teha liiga palju korraga?
Kui nii, siis pane oma tegevused vastavalt prioriteetidele järjekorda ja saa lahti neist, milleta sa hakkama saad. Vali välja see, mis pakub sulle kõige suuremat naudingut ja tee ainult seda


/Kristi Olesk/