Pirn, õun, liivakell: milline dieet sobib sinu kehakujuga?

Pirn, õun, liivakell: milline dieet sobib sinu kehakujuga?

Erinevaid dieete, mis peaksid aitama kaalust alla võtta, on sadu, kui mitte tuhandeid. Kuid tegelikult mõjuvad dieedid kõigile erinevalt, see oleneb väga palju ainevahetusest, kehatüübist, elustiilist jne. Kui sa oled otsustanud, et soovid lisakilodest vabaneda, siis miks mitte proovida kehatüübipõhist dieeti.

Erinevaid dieete, mis peaksid aitama kaalust alla võtta, on sadu, kui mitte tuhandeid. Kuid tegelikult mõjuvad dieedid kõigile erinevalt, see oleneb väga palju ainevahetusest, kehatüübist, elustiilist jne. Kui sa oled otsustanud, et soovid lisakilodest vabaneda, siis miks mitte proovida kehatüübipõhist dieeti.

Teadupärast on olemas 3 figuuri tüüpi – pirn, õun ja liivakell.

Allpool on välja toodud nõuanded nendele kolmele kehatüübile: mida sa sööma peaksid ja mida mitte, et kaalust alla võtta!

Õun: 

Naised, kes on õuna figuuriga, võtavad kaalust juurde eelkõige kõhupiirkonnast ning kõhurasvast vabanemine pole just kõige lihtsam, ent samas pole siin ka midagi võimatut.

Mida süüa ja mida vältida:

– eelista kiudainete rikkaid toite! Täisteramüsli, leib, nisukliid, pähklid, kuivatatud puuviljad (viigimarjad on väga kõrge kiudainesisaldusega), kõrvitsaseemned, värsked puuviljad.

– alusta päeva värskete puuviljadega

– piira loomsete rasvade tarbimist

– söö tailiha, kus on võimalikult väga rasva

– parimad puuviljad sellele figuuritüübile on tsitruselised (greip, apelsin, mandariin, pomelo)

– tarbi rohkelt vedelikke, kuid mitte neid, mis rohkelt suhkrut sisaldavad. Parim variant on puhas vesi ja roheline tee.

Pirn: 

Naised, kes on pirni figuuriga, võtavad kaalust juurde eelkõige puusadest, istmikust ning tuharatest. 

Mida süüa ja mida vältida:

– piira süsivesikute tarbimist (väldi kartulit, jahutooteid, riisi)

– väldi rasvaste toiduainete tarbimist

– eelista värsket puuvilja. Värsked mahlad on head, ent värsked puuviljad veel paremad, sest mahla tehes kaovad kiudained.

– söö madala rasvasisaldusega juustu, valget väherasvast kala, mereande, täisteraleiba, pruuni riisi (vaata, et kiudainesisaldus oleks 100 grammi kohta vähemalt 7 grammi)

– joo tomatimahla, see aitab ainevahetust kiirendada ning muudab rasvapõletuse efektiivsemaks.

Liivakell:

Naised, kes on liivakella figuuriga, võtavad kaalust juurde kogu kehapiirkonna pealt ühtlaselt, seega võib öelda, et see on kõige ideaalsem tüüp, sest kui kilod kogunevad ühtlaselt kogu keha peale, ei ole paar lisakilo nii märgatav kui seda on õuna või pirni figuuriga naistel. Sellegipoolest tuleb lisakilodest vabanemiseks oma menüüd korrigeerida.

Mida süüa ja mida vältida:

– väldi magusat, kõrge kalorisisaldusega toite.

– eelista kõrge valgusisaldusega toiduaineid – kanafilee, munad, kodujuust.

 

Allikas: www.healthylifetricks.com

Buduaar.ee