Atkinsi dieet on oma olemuselt süsivesikutevaene, ent hästi valgu- ja rasvarikas toitumissüsteem ning selle loojate arvates on ülekaalulisuse peamisteks põhjustajaks lihtsüsivesikud. Sellisel dieedil võib hiljutiste uuringute kohaselt olla aga ootamatu tagajärg, vahendab uudisteagentuur BBC. Kui inimene sööb väga vähe süsivesikuid, aga palju valku ja rasva, mõjub see tema tervisele väga kahjulikult ning võib lausa eluiga lühendada. Sellisele tulemusele jõudsid Ameerika teadlased, kes kogusid infot üle 15 000 vabatahtliku seast. Uuring kestis 25 aastat. Uuringust selgus, et inimestel, kes said poole oma energiast süsivesikutest, oli natuke väiksem risk enneaegselt surra kui neil, kes sõid süsivesikuid väga vähe või vastupidi hästi palju. Teadlaste sõnul mõõdukalt süsivesikuid tarbiv rühm võis elada lausa neli aastat kauem kui teised. Atkinsi dieedi puhul võib süüa kala, liha, koort, juustu, lehtsalatit ja teatud määral muid aedvilju. Soovitatakse loobuda leivast, saiast, makaronitoodetest, enamikust juurviljadest, riisist, kartulist, koogikestest, küpsistest, suhkrust, piimast, kohvist, teest ja alkoholist. Uuringut läbi viinud teadlase Sara Seidelmanni sõnul näib Atkinsi dieet eluiga lühendavat ning selline toitumissüsteem pole inimese tervisele kasulik. allikas: Iltalehti
Grażyna Rigalli illustratsioon — FOTO: Eesti Lastekirjanduse Keskus Eesti elu Eesti Lastekirjanduse Keskuses avatakse Poola illustraatori Grażyna Rigalli näitus „Vahel kurbus, vahel tilluke koer“
Foto oksjonilt — FOTO: Priit Grepp Eesti elu Eesti Vähiliidu heategevuslik kunstioksjon kogus uue 3D-mammograafi ostuks üle 38 000 euro
Päästemeeskonna vanem Rauno — FOTO: All Media Eesti Eesti elu Uue Honda HR-V võitis päästemeeskonna vanem Rauno