Rühmatreener Kristel Tamm: Tehke trenni enesetunde järgi ja kuulake oma keha!

Rühmatreener Kristel Tamm: Tehke trenni enesetunde järgi ja kuulake oma keha!

Me kõik ihkame olla vormis ja kenad, külastada regulaarselt spordisaali ning lahkuda sealt hea enesetundega. Selles kõiges on suur roll treeneritel, kes oma avatud, positiivse ja energilise suhtumisega meid juhendavad. Buduaar uuris ühelt tublilt, kaunilt ja ülimalt sõbralikult treenerilt – Kristel Tammelt –, millised on tema iluideaalid ja soovitused algajale trennihuvilisele. 

Me kõik ihkame olla vormis ja kenad, külastada regulaarselt spordisaali ning lahkuda sealt hea enesetundega. Selles kõiges on suur roll treeneritel, kes oma avatud, positiivse ja energilise suhtumisega meid juhendavad. Buduaar uuris ühelt tublilt, kaunilt ja ülimalt sõbralikult treenerilt – Kristel Tammelt –, millised on tema iluideaalid ja soovitused algajale trennihuvilisele. 

Sarmika rühmatreeneri Kristel Tamme treenerikarjäär sai tuule tiibadesse 1990ndatel Väike-Maarjas aeroobikatunde andes. Ligi kakskümmend aastat tagasi Väike-Maarjasse kolinud Kristel alustas väikses maakohas entusiastlikult treeneritööd. Tema tunnid muutusid kiiresti populaarseks ning üleöö sai aeroobikast maadluslegend Georg Lurichi sünnikohas hitt, mida soovisid proovida nii kohalikud õpetajad kui ka kontoritöötajad. 

Õige pea hakkas ta lisaks Väike-Maarja naistele juhendama treeningud ka pealinnas. Esimesed kokkupuuted uudse ala aeroobikaga olid Kristelil juba omaaegses Tallinna Pedagoogilises Instituudis kehakultuuri erialal õppides. Kristelit võibki julgelt pidada Eesti üheks esimeseks Core-treeneriks, kes sai juhtnööre treeningu läbiviimiseks ka Soomes kuulatud seminaridelt. Kuuldu-nähtu põhjal hakkas ta Core-trenni sõnumit levitama ka kodumaal. Praeguseks on Kristel treeneriametit pidanud rohkem kui 20 aastat. Selle aja jooksul on töökas naine läbinud lugematu arvu koolitusi nii Eestis kui ka välismaal. Ilmselt õnnestub Kristelil see kõik tänu tema elumotole, milleks on „Vastuta ise oma elu eest ja armasta inimesi enda ümber.“ Nii lihtne see ongi!

Kui kaua oled treenerina töötanud ja kus sa oled oma teadmised ja oskused omandanud?

Olen treenerina töötanud üle kahekümne aasta ja selle aja jooksul end väga, väga palju koolitanud nii Eestis kui erinevates Euroopa riikides. Mul on EOK treeneri 4. taseme litsents.

Kuidas sa treeneritööd alustasid, miks valisid just selle ala?

Kui asusin õppima Pedasse (Tallinna Pedagoogiline Instituut, praegune Tallinna Ülikool), siis just seal valisin võimlemise eriala ja nii see läks.

Millistes spordiklubides praegu töötad?

Minu koduklubiks on Arctic Sport. Lisaks teen trenne Spartas ja Arigatos.

Millised on olnud tööalaselt sinu suurimad õnnestumised?

Ma arvan, et minu kõige suurem õnnestumine on see, et ma teen tööd, mida väga armastan ja et minu töö on ühtlasi ka minu hobi.

Kuidas veedad vaba aega?

Kuna mul on väikesed lapsed, siis enamik minu vabast ajast kuulub neile. Lisaks naudin väga sõpradega aja veetmist, lugemist, reisimist, jooga harrastamist ja muid toredaid asju.

Mis on sinu hobid?

Hobiks võiks nimetada vist ikka sporti ja nagu tavaliselt kasvab mõnest armastatud uuest hobist lõpuks ikka töö välja. Korra aastas käime perega mägedes suusatamas ka.

Kuidas sa pingeid maandad, kas treeningute juhendamisest piisab pinge peletamiseks?

Jah, piisab. Arvan, et trenn ongi kõige parem viis pingete maandamiseks. Eriti hästi mõjuvad siinkohal shindo venitused, millest on saanud minu suured lemmikud.

Kas tervislik toitumine, eluviis ja stress mõjutavad tervislikku seisundit?

Kindlasti! Arvan, et toitumine, hingamine ja liikumine on väga tähtsad. Ka toitumises sobivad erinevatele inimestele erinevad asjad. Kellele toortoit, kellele taimetoit, mõni tahab valku, liha ja rasva. Tähtis on süsivesikud ja valgud lahus hoida ja süsivesikuid võimalikult vähe tarbida. Oma toidus tuleks hoida tasakaalus aluseline ja happeline vahekord. Arvan, et emotsionaalsed ja füüsilised pinged tekitavad stressi ja see omakorda tekitab haigusi meie organismis, seega tuleks igal juhul stressist ja pingetest vabaneda. Lihtsaim viis selleks on liikumine ja hingamine.

Viimasel ajal pooldavad paljud rohelist eluviisi ja ökotooteid. Kuidas sina sellesse suhtud?

Pooldan seda väga, võimalusel kasutan ökotooteid ja austan ka ise rohelist eluviisi.

Kas kasutad vitamiine või toidulisandeid, mis aitavad sul energiline ja kaunis püsida?

Ma ei kasuta vitamiine ega toidulisandeid, usun, et inimene peaks selle kõik toidust ja loodusest kätte saama.

Treeningstiile on väga palju, millist stiili soovitaksid sellele, kes soovib kaalust alla võtta, oma meeli ergutada, keha parandada ja trimmida ning ka muskleid kasvatada?

Õigus, erinevaid treeningstiile on väga palju! Igaüks peaks mõtlema sellele, millised ootused on temal treeningule ning milline on tema füüsiline ja vaimne tase. Igaühel on võimalik leida just tema vajadusi ja eelistusi arvestav stiil. Aga kui soovid kaalust alla võtta, tuleks sul esmalt üle vaadata hoopis oma toitumine, ainult trenniga ei tee siin midagi ära. Erinevate inimeste meeli ergutavad erinevad asjad – üks saab jõudu kuumadest rütmidest, teine rahulikust joogatunnist. Siin peab lähtuma lihtsalt oma eelistustest. Keha trimmida on võimalik väga erinevates tundides, aga siiski natuke kokkuvõtvalt võiks öelda, et selle tunni nimetus võiks sisaldada ka sõna body (nt functionalbody, bodypump, bodysclpt, bodyart, bodytoning, bodystep jne). Muskleid saab kasvatada jõusaalis, lisaks jälgida toitumist ja tarbida toidulisandeid.

Kas treeningriietus mängib erinevate treeningstiilide puhul suurt rolli?

Jah, ikka. Kui tahad, siis on igale trennile spetsiaalsed riided ja jalanõud olemas. Trenni saab teha ükskõik millistes riietes, suuremat rõhku võiks panna jalanõudele.

Aga sportrinnahoidjad, ka neid on saadaval erinevates mudelites.

Neid on väga palju ja ka siin tuleb lähtuda sellest, et igaüks valib oma ehk vastavalt rinnakujule ka vastav rinnahoidja.

Kui vajalikud on treeningkindad?

Mina ise ei kasuta kindaid, mulle meeldib palja käega vahendit tunda, aga ma arvan, et bodypump’is ja core-pingiga treeningul on need omal kohal.

Milline treeningstiil sulle endale kõige rohkem mõjub ja meeldib?

Mulle meeldivad tantsulised tunnid, eriti stepipingiga, kuna selles trennis saab luua midagi erilist. See trenn tekitab väga hea meeleolu ja annab võimaluse ennast tühjaks tantsida. Meeldivad väga ka joogatunnid. Minu viimase aja suur lemmik on jogafunC. See on Joce Salokorpi kokku pandud kontsepttund, mis põhineb ashtanga joogal ja see tund mõjub minule kõige paremini. See on tõesti mõnus ning julgen seda ka teistele soovitada!

Soovitus inimestele, kes sinu tundi tulevad? 

Tehke trenni enesetunde järgi ja kuulake oma keha.

Mis vahe on personaaltreeningul ja rühmatreeningul?

Personaaltreening on suunatud ühele inimesele ja rühmatreening rühmale, kus on tavaliselt palju inimesi.

Arctic Sport Clubis on ka bassein nagu paljudes teistes klubides, kas veetreeningud on kuidagi tõhusamad kui teised rühma- ja jõusaalitreeningud?

Ma arvan, et ei ole tõhusamad.

Aga ujumine üldse?

Ujumine üldse on väga hea, siin on koos treening ja vesi, mis mõjub ise puhastavalt ja lõõgastavalt. Usun, et ujumine on väga hea ja kasulik. Kui ujuda treeningu eesmärgil, siis peab järjest, ilma vahepausideta ujuma vähemalt 40 minutit. Alustuseks piisab ka 20 minutist.

Mis on sinu loomuliku ilu saladus?

Arvan, et loomuliku ilu saladus peitubki alati loomulikkuses.

Palju sa ennast meigid? Kui tihti lahkud hommikul kodust meikimata?

Meigin end natuke iga päev ja iga kord, kui välja lähen.

Oma kauni välimuse eest tänad millist ilunippi?

Mul pole erilisi ilunippe. Usun sellesse, et vähem on rohkem. Must silmapliiatsijoon on minu meigis kohustuslik element. Ja muidugi ka sport!

Kas oled saanud ka oma emalt kaasa ilunippe?

Konkreetset ilunippi ma pole saanud, aga arvan, et olen kasvanud üles naisega, kes on enda eest kogu aeg hoolitsenud ning see on ka minule külge jäänud.

Ilumüüt, mis sinu puhul igal juhul toimib?  

Ma ei tea, kas see on müüt, aga rõhutan veel kord, et minu jaoks on vähem rohkem. Mulle meeldib peidetud ilu ja loomulikkus. Mida vähem lisa sellega kaasneb, seda ilusam on.

Millised on sinu lemmiktooted, milleta sa läbi ei saa?

Kohe kui otsa saab, ostan uue Yves Saint Laurenti valgustpeegeldava pliiatsi ja Lancôme’i ripsmeduši.

Millise ilutooteta sa kunagi kodust välja ei lähe? 

Mul on alati kaasas silmapliiats.

Milliseid iluprotseduure sa teed või viimati tegid?

Käin kord kuus juuksuris ja paar korda kuus maniküüris ja massaažis, kodus katsetan ka erinevaid näomaske ja see ongi kõik.

Milline on sinu meelest parim iluprotseduur?

Kindlasti massaaž!

Kui tihti sa endale ise hooldusi teed või lased teha?

Tunde järgi, aga ikka iga nädal teen näole mõningaid maske.

Milline on sinu kogemuse järgi kõige tõhusam ilunipp?

Kõige tõhusam on meikida nii, et polegi aru saada, et oled meigitud.

Millist iluvidinat ostad üha uuesti ning millise iluvahendi oled äsja soetanud?  

Viimasel ajal meeldivad mulle alessandro küünelakid ja muud küünehooldusvahendid. Ja veel Paul Mitchelli Super Skinny seerum juustele.

Sinu iluideaal?

Mul pole konkreetset iluideaali, sest kauneid naisi on nii palju… Eestlastest meeldib mulle Kathy Korju.

Sinu lemmikaksessuaar?

Käekott.

 

 

Tekst: Gaida Talu

Fotod: Jane Salumäe, Juta Kübarsepp, Fotostuudio Must Kõu

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar Shopping kevad 2013 

 

Sarnased artiklid