Salene tervislikult: 5 viga, mida dieeditajad teevad

4 kommentaari
Salene tervislikult: 5 viga, mida dieeditajad teevad

Dieedi pidamine ja trenni tegemine peaks iseenesest aitama kaalust alla võtta, ent alati see nii ei lähe. Miks? Põhjuseid on erinevaid ning allpool on välja toodud viis kõige levinumat viga, mida inimesed tegema kipuvad! Etteruttavalt võib öelda, et ekstreemsed dieedid, vähene uni ja vale trenn ei aita kellelgi saledamat figuuri saavutada! Küll aga võib see põhjustada depressiooni ja tervisehäireid…

Dieedi pidamine ja trenni tegemine peaks iseenesest aitama kaalust alla võtta, ent alati see nii ei lähe. Miks? Põhjuseid on erinevaid ning allpool on välja toodud viis kõige levinumat viga, mida inimesed tegema kipuvad!

Etteruttavalt võib öelda, et ekstreemsed dieedid, vähene uni ja vale trenn ei aita kellelgi saledamat figuuri saavutada! Küll aga võib see põhjustada depressiooni ja tervisehäireid…

5 viga, mida inimesed tegema kipuvad:

1. Terve toitainetegrupi väljajätmine

Ekstreemsed dieedid ei mõju! Organism vajab korralikult funktsioneerimiseks kõiki toitaineid – valke, süsivesikuid ja rasvasid. Pähklid, seemned, punane kala, kanafilee, muna, õlid, kodujuust, piimatooted, täisteratooted, puu-ja köögiviljad – neid kõiki peab tarbima, oluline on seda mõistlikus koguses teha.

2. Sa teed ainult kardiotrenni ja väldid jõutreeningut

Lihased vajavad arenguks süüa. Mida rohkem lihasmassi sul on, seda kiirem on sinu ainevahetus ja seda rohkem saada sa süüa. Kardiotrenn ei aita lihaste kasvule kaasa, see põletab küll rasvasid, ent lihaste arenguks ja tugevdamiseks on väga olulisel kohal ka jõutreening. Kui sa jõutrenni üldse ei tee, võivad vigastused kergemini tekkida ning ka sinu ainevahetus on aeglasem. Trenni tehes pööra tähelepanu venitamisele, kardiotrennile ja jõutrennile.

3. Sa teed trenni tühja kõhuga

Koriseva kõhuga trenni minna ei saa, sest nii ei ole sul jõudu, et korralikult trenni teha. Kui sa soovid tulemusi näha ja kaalust alla võtta, siis söö tund aega enne trenni süsivesikuterikas vahepala, mis annab sulle energiat – banaan, müslibatoon, peotäis pähkleid. Kui sa ei jaksa trenni teha, siis ei ole ka edasiminekut. Sööma peab iga paari tunni tagant!

4. Sa ei maga piisavalt

Magamise ajal meie lihased taastuvad trennist ja keha puhkab, et olla järgmisel hommikul taas tegudeks valmis. Inimene ei ole robot ja kui sa ei maga piisavalt, võivad sind tabada vigastused. Lisaks põhjustab magamatus isusid, mida sul ei tekiks, kui sa magaksid korralikult. Uni on oluline ja siinkohal ei saa erandeid teha! 

5. Sa jätad söögikordi vahele

Jah, selleks, et kaalust alla võtta, tuleb tarbida vähem kaloreid, kui sa ära kulutad, ent söögikorra vahelejätmine teeb sulle rohkem kahju kui kasu. Kui sa soovid, et sinu ainevahetus oleks kiire, siis tuleb iga paari tunni tagant midagi süüa. Kõige targem on suuremad portsud päeva peale ära jagada nii, et sa ei peaks kannatama tühja kõhtu ja et veresuhkru tase oleks ilusti normis. Päeva esimeses pooles tarbi rohkem süsivesikuid, teisel poolel aga valke.

 

Allikas: allure.com