Hiljuti läbi viidud uuringu tulemusena selgus šokeeriv tõsiasi kolme toiduaine kohta, mida siiamaani on igati tervislikuks peetud. Nimelt jõudsid teadlased järedusele, et nii sparge, kanaliha kui ka mereannid võivad suurendada rinnavähi tekke riski. Hiljuti läbi viidud uuringu tulemusena selgus šokeeriv tõsiasi kolme toiduaine kohta, mida siiamaani on igati tervislikuks peetud. Nimelt jõudsid teadlased järedusele, et nii spargel, kanaliha kui ka mereannid võivad suurendada rinnavähi tekkeriski. Kõik need kolm toiduainet sisaldavad glükogeenset aminohapet nimega asparagiin. Katsed näitasid, et mida rohkem on inimese menüüs asparagiini, seda kiiremini levib vähkkasvaja, ent kui see aminohape toidust eemaldada, kasvaja levik aeglustub. Teadlasest professor Greg Hannon, kes on Inglismaal asuva Cancer Institute ettevõtte üheks juhtfiguuriks, tõdeb, et teatud kindlat tüüpi vähiliigid sõltuvad olulisel määral tõepoolest sellest, mida inimene sööb. Ravim L-asparaginase on näiteks juba täna kasutusel ägeda lümfoblastilise leukeemia ravis ning pärast viimatist uuringut usuvad teadlased, et antud ravim tuleks kasutusele võtta ka rinnavähi puhul. Siiski soovitavad teadlased kõigepealt konsulteerida arstiga ning alles siis kõrvaldada oma menüüst toiduaineid - niisama põhjendamatult seda teha ei tohiks, sest organism kui tervik vajab mitmekülgset toitu. Allikas: The Guardian
Collagenina 14-päevane kodune ilurutiin — FOTO: Labo.ee Pulmad Collagenina näohooldus ja 14-päevane kodune ilurutiin: pruudi salarelv veatuks jumestuseks
Foto oksjonilt — FOTO: Priit Grepp Eesti elu Eesti Vähiliidu heategevuslik kunstioksjon kogus uue 3D-mammograafi ostuks üle 38 000 euro
Simo Santeri Virtanen — FOTO: Kaur Kangur Eesti elu Kuidas kogukonnamudelite analüüs viis oma küla arendamiseni