Söö õigeid asju ja kaota kaalu! 5 nippi

6 kommentaari
Söö õigeid asju ja kaota kaalu! 5 nippi

Paljudele meist meeldib õhtuti ning isegi öösiti külmkapi või küpsisekausi juures nosimas käia – miks maitseb sellisel kellaajal söök palju paremini? Tegelikult tähendab öine söömine seda, et meie organism ei ole päeva jooksul vajalikus koguses toitaineid kätte saanud. Kui kõht süüakse täis toidust, mis sisaldab meie kehale vajalikke toitaineid, siis ei teki meil ka vajadust näksimiseks. 

Paljudele meist meeldib õhtuti ning isegi öösiti külmkapi või küpsisekausi juures nosimas käia – miks maitseb sellisel kellaajal söök palju paremini? Tegelikult tähendab öine söömine seda, et meie organism ei ole päeva jooksul vajalikus koguses toitaineid kätte saanud. Kui kõht süüakse täis toidust, mis sisaldab meie kehale vajalikke toitaineid, siis ei teki meil ka vajadust näksimiseks. 

Päevasel ajal on kõigil pidevalt kiire, söömisele ei pöörata piisavalt tähelepanu ning just sel põhjusel sööme me sageli toitu, mis meie kõhtu korralikult ei täida. Sellest tulevalt avastamegi tihtipeale alles hilisõhtul, et tahaks midagi head. Kuid õhtul söömine ei ole kasulik, sest organism vajab puhkust. Sel ajal, kui me magame, meie seedetegevus aeglustub ning täiskõhuga magamaminek toob endaga kaasa lisakilod ning halva enesetunde. 

Selleks, et meil ei tekiks vajadust öösiti külmkappi rüüstamas käia, tuleks hakata oma söömisele rohkem tähelepanu pöörama. Võta söömiseks aega, naudi igat suutäit ja tunneta maitseid. Täida oma taldrik värskete ja hooajaliste köögiviljadega, eelista puhast toitu ning väldi poolfabrikaate. Sa ei ole prügikast ning väide “sa oled see, mida sa sööd” peab tõesti paika!

Siin on 5 nippi, millest tasub kinni pidada:

1. Kõige olulisem on hommikusöök – kui sa leiad aega, et hommikul rahulikult ja korralikult süüa, siis ei teki sul vajadust ebatervislike näkside järgi. Hommikul võid süüa seda, mida hing ihkab, peaasi, et sinu organism saaks kätte kõik vajalikud toitained – süsivesikud, valgud ja rasvad. Ka kiudainetel on väga oluline roll – need hoiavad kõhu kauem täis ning aitavad organismil mürkainetest vabaneda. Hommikul võid endale ka magusat lubada – päeva jooksul kulutad hommikul söödud kalorid ilusti ära. Siiski – tervet šokolaaditahvlit ei tasu kindlasti ette võtta. Mida värskem ja puhtam toit, seda parem!

2. Lõunat katsu süüa kontorist eemal olles. Sel ajal kui sa sööd, hoia kõik tehnikavidinad eemal. Naudi toitu ja keskendu söömisele! 

3. Süüa tuleb iga kolme tunni tagant, vahepeal võiks puuvilju, pähkleid või jogurtit süüa! Üks puuvili on 1 vahepala! Jogurt vali tervislik – pigem olgu rasva rohkem ja süsivesikuid vähem kui vastupidi. Seega dieetjogurtitest tasub eemal hoida. Kui sööd pähkleid, siis katsu süüa mitte rohkem kui üks peotäis – tegu on üsnagi kaloririkka snäkiga! 

4. Kui hommikul võiks süüa pigem rohkem süsivesikuid, siis õhtusöök võiks sisaldada rohkem valke. Kala, kana, oad, kodujuust, köögiviljad, värske salat on väga hea valik. 

5. Kui tunned õhtul hilja, et tahaks ikka midagi, siis joo pool klaasi piima, kuhu võid lisada ka 1 sl kakaod! See aitab paremini magama jääda.

Allikas: allwomenstalk.com