Teed trenni, aga kehakaal ei lange? 4 põhjust miks

Teed trenni, aga kehakaal ei lange? 4 põhjust miks

Kõik on uus septembrikuus! Sügiskuu saabudes otsustavad paljud teha oma elus muudatusi ja võtta vastu uusi väljakutseid. Soov kaalust alla võtta ja end paremasse füüsilisse vormi viia on igati teretulnud eesmärk, mille saavutamine pole sugugi raske – tuleb lihtsalt pisut vaeva näha, õigesti treenida ja süüa.

Kõik on uus septembrikuus! Sügiskuu saabudes otsustavad paljud teha oma elus muudatusi ja võtta vastu uusi väljakutseid. Soov kaalust alla võtta ja end paremasse füüsilisse vormi viia on igati teretulnud eesmärk, mille saavutamine pole sugugi raske – tuleb lihtsalt pisut vaeva näha, õigesti treenida ja süüa.

Selleks, et sinu kehakaal ka reaalselt langema hakkaks ning vorm paraneks, trennist üksi ei piisa. Kui sa pöörad tähelepanu vaid trennile, siis võib juhtuda nii, et sa võtad hoopis kaalust juurde. Miks see nii on ja kuidas seda vältida – sellest loe allpool lähemalt.

Siin on 4 põhjust, miks vaatamata trennis käimisele ei taha kehakaal kohe üldse langeda:

1. Sul on vale suhtumine – trenn tehtud, nüüd võib kõike süüa.

Kui sa sööd pärast trenni ära terve tahvli šokolaadi või suure koogitüki, siis ei ole trennist mingit kasu. Lisaks trennile pead sa hakkama ka tervislikumalt toituma. Unusta rämpstoit! Samas ei tohi oma keha ka piinata – kõike tuleb teha mõistuse piires. Kui sa oled näiteks tund aega rasket trenni teinud, siis neli šokolaadiruudukest pärast trenni on täiesti lubatud. Samas peotäis pähkleid oleks kasulikum variant, sest need sisaldavad kasulikke rasvu ning hoiavad veresuhkru tasakaalus, mis omakorda tähendab seda, et sul ei teki kontrollimatuid isusid. 

2. Sa lõpetad trenni ning jätad venitamise vahele. 

Venitama peab alati! Miks? Sest kui sa ei venita oma lihaseid pärast trenni, siis võivad tekkida vigastused, mille tulemusena ei saa sa mõnda aega trenni minna ja kui sa trenni minna ei saa, siis ei saavuta sa ka paremat vormi ega vabane soovimatutest kilodest. Lisaks aitab venitamine voolida kaunimad lihased.

3. Sa jood suhkrurikkaid jooke. 

Siit tulevad tühjad kalorid! Eelista kindlasti tavalist vett! Ka spordijoogid sisaldavad sageli palju suhkrut ja kaloreid ning kui sa just tippspordiga ei tegele, siis pole sul vaja niipalju kaloreid sisse juua. 

4. Sa ei söö pärast trenni.

Kuni kolm tundi peale trenni on sinu ainevahetus mitu korda kiirem, seega sa põletad kiiremini kaloreid! Selleks, et sinu lihased saaksid areneda ja taastuda, on neil vaja kütust – valke ja süsivesikuid! Vähemalt kahe tunni jooksul pärast trenni peaksid sa sööma valgurikast toitu – kana, kodujuust, punane kala, pähklid, chia seemned.

Allikas: elitedaily.com