TOITUMISNÕUSTAJA: 5 PÕHJUST, miks su kaal ei lange

Lisa kommentaar
TOITUMISNÕUSTAJA: 5 PÕHJUST, miks su kaal ei lange
Pilt: Freepik

Suve saabudes tunnevad paljud, et tervislikuma ja saledama rannavormi saavutamiseks tuleks lisakilodest vabaneda.

Väiksema kaalunumbri eesmärk annab palju motivatsiooni, kuid kui soovitud tulemust ei õnnestu saavutada, on pettumus kiire tulema. Millistel põhjustel võib iseseisvalt ette võetud kaalulangetus ebaõnnestuda ning kuidas olla edukas, räägib toitumisnõustaja ja Dr Simeonsi dieedi konsultant Aire Kängsep. Artikli lõpust leiad sooduskoodi dieediprogrammile!

Ülekaalulisus on arenenud maades järjest suurem probleem, mistõttu meditsiinikirjanduses räägitakse lausa ülekaalulisuse epideemiast. Tervise Arengu Instituudi 2018.a tervisekäitumise uuringu kohaselt on Eestis ülekaalulisi inimesi 31,6% ja rasvunuid 19,1%. Enimlevinud vead, mida inimesed kaalu langetada püüdes teevad on järgmised:

1) Tarbid liiga vähe vett

Ebapiisav veetarbimine pidurdab kaalulangust. Ka energianappus ja unisus võivad olla põhjustatud vedelikupuudusest. Joo vett väikeste koguste kaupa kogu päeva vältel, et tagada piisav veevarustatus organismis – see aitab ka isude tekkimise vastu. Mõõdukas koguses kohv on aktsepteeritav ja hoiab erksana, kuid üle 3-4 tassi kohvi või kõrge kofeiinisisaldusega tee tarbimisest päevas tasuks hoiduda. Vali väiksem tass ja loobu suhkru lisamisest nii väldid liigset kaloritarmibist.

2) Valed toidukogused

Eduka kaalulangetuse oluline element on teadlik toitumise planeerimine ehk kontrollides päeva jooksul söödavaid toidukoguseid on võimalik ka kaalunumbri langemist toetada. Heaks töövahendiks on Tervise Arengu Instituudi energiasoovituse kalkulaator, mille abil saab igaüks oma andmeid sisestades välja arvutada päevase soovitatava kaloraaži. Tasub tähele panna, et ka liiga väike päevane kaloraaž võib kaalulangetust pidurdada, sest keha lülitub säästurežiimile.

3) Eelistad valmistoitu ise toidutegemisele

Erinevate uuringute andmetel sisaldab valmistoit rohkem rasva, suhkrut, soola ja annab rohkem kaloreid kui isetehtud kodune toit. Kaalulangetamise toetamiseks väldi poolfabrikaate ja kokka rohkem ise, see on ainus võimalus kontrollida, mida toidukord täpselt sisaldab. Toitumise plaani tegemisel võta arvesse tasakaalustatud toitumise põhimõtted. Jälgi portsjoni suurust, et mitte süüa rohkem kui tarvilik ning eelista salatit ning köögivilju tärkliserohketele toiduainetele nagu nt kartul.

4) Unepuudus

Inimese ainevahetuslik tasakaal on kohandunud puhke- ja ärkveloleku perioodidega. Uuringutest on selgunud, et unerežiimil on mõju kehakaalule ja selle langetamise edukusele. Vähene uni mõjutab kehas hormonaalset tasakaalu ning võivad põhjustada söögiisu suurenemist. Kindel on see, et sõltumata kaalulangetaja dieedist või treeningharjumustest, on edukamad need saledama keha poole püüdlejad, kelle unerütm on korras ning keha välja puhanud.

5) Kasutad enda jaoks ebasobivat kaalulangetusmeetodit

Kui on selge, et kehakaal on liiga suur, sõltub lahendus olukorra tõsidusest. Paari lisakilo korral õnnestub hõlpsalt tulemust saavutada iseseisvalt toitumis- ja liikumisharjumuste korrigeerimisega või toitumiskava abil. Kui on tarvis kaalu langetada suuremal määral, näiteks kui inimesel on juba ülekaal, siis tasub kindlasti abi paluda spetsialistilt.

Üheks võimaluseks on Dr Simeonsi dieet, mis on loodud eelkõige ülekaaluliste inimeste abistamiseks ning aitab kaotada 40 päevaga 8–15 kilo ilma tervist ohustamata. Kaalulangus on vaid varurasva arvelt ja füüsiline koormus pole tulemuste saavutamiseks nõutav. Dieediprogramm on sobilik ka väiksema kaalulangetuse soovi korral, näiteks suve-eelseks keha puhastamiseks varurasvast, et päikese käes kergemalt ja enesekindlalt sammuda. Dieedi lühem 23-päevane versioon võimaldab kaotada 23 päevaga vähemalt 5 kilo – ideaalne rannavormi saavutamiseks!

Dr Simeonsi dieet on üle 11 000 eestlase eduka kaalulangetuse saladus. Astu samm tervisliku kehakaalu suunas ning proovi samuti!

Mis teeb Dr Simeonsi dieedi eriliseks?

Dieediprogrammi eeliseks on kindlasti meetodi efektiivsus ning see, et kiire kaalulangetus toimub tervisele ohutult ning ilma näljatundeta. Keha puhastub koos varurasvadest vabanemisega ning erinevalt madalakalorsusega dieetidest ei mõjuta Dr Simeonsi dieet struktuurrasva ja lihasmassi.

Lisaks kiirelt saabuvatele tulemustele on klientide vaieldamatuks lemmikuks osaks programmi juures isikliku dieedikonsultandi olemasolu. Kaalulangetus võib paljude jaoks olla emotsionaalne teekond – professionaalne tugi aitab leida vajadusel personaalseid lahendusi ning on toeks eesmärgi poole püüdlemisel.

Soovid suvele vastu astuda kergemal sammul? Loe Dr Simeonsi dieedi kohta lähemalt www.simeonsidieet.ee. Juunikuu lõpuni kõigile Buduaari lugejatele dieedipakett 15% soodustusega kasutades kampaaniakoodi buduaar15!

Vaata ka videoklippi saatest Buduaar, kus oma kogemust Dr Simeonsi dieedi läbimise teemal jagas tuntud blogijapaar Marimell: