Treener Sandra Raju toitumisnipp: tõhusam kui ükski dieet

Treener Sandra Raju toitumisnipp: tõhusam kui ükski dieet

Kõhulihased tulevad köögist ehk siis teisisõnu see, mida me sööme, mängib väga olulist rolli. Ilusa ja treenitud figuuri taga on mõistlik trenn ja tark toitumine – kõige olulisem on kuulata oma keha ja talitada vastavalt. Kuid mida peaks sööma, et trennist võimalikult palju kasu saada? Treener Sandra Raju, kes omab kadestamisväärset figuuri ja armastab head sööki, andis meile sel teemal nõu.

Kõhulihased tulevad köögist ehk siis teisisõnu see, mida me sööme, mängib väga olulist rolli. Ilusa ja treenitud figuuri taga on mõistlik trenn ja tark toitumine – kõige olulisem on kuulata oma keha ja talitada vastavalt.

Kuid mida peaks sööma, et trennist võimalikult palju kasu saada? Treener Sandra Raju, kes omab kadestamisväärset figuuri ja armastab head sööki, andis meile sel teemal nõu.

Sandra ei poolda ekstreemsusi ning tõdeb, et organism vajab kõike – nii süsivesikuid, valke kui ka rasva ja seda iga päev. Oluline on aga kvaliteet! “Minu kogemus näitab, et kombineeritud söögikord (süsivesikud ja valgud koos) on parim valik. Ei pea neid eraldi sööma. Kõige olulisem on see, et keha oleks pärast sööki õnnelik ja energiat jaguks piisavalt, et end hästi tunda. Kõik inimesed on erinevad, organismid on erinevad ja see, mis sobib Jukule, ei pruugi Kallele sobida. Minu soovitus on lasta end vabaks, guugeldada vähem ja kuulata oma keha. Kõik need õpetused ja soovitused, millest internetis kirjutatakse, võivad sageli lihtsalt segadusse ajada, mitte abiks olla,” tõdeb Sandra.

Päeva esimene söögikord ehk siis hommikusöök on kõige olulisem – nii öeldakse. Aga miks see nii on? “Öö jooksul on keha näinud kurja vaeva, et end välja puhata ning tänu sellele kulutanud ära kogu olemasoleva energia – see energia tuleb nüüd kuidagi tagasi saada ning kosutav hommikusöök on tõesti tähtis. Ainevahetus tuleb käima lükata ja mis veel – mitte ainult keha ei vaja toitaineid! Need on eluliselt vajalikud ka sinu nutika ja kiire mõistuse ning mälutöö tarbeks,” ütleb Sandra.

Aga mida tuleks hommikul süüa? “Suures pildis ei ole vahet, mida sa täpselt sööd, oluline on see, et see kütus oleks kvaliteetne ning saaksid sealt kätte kõik keha funktsioneerimiseks vajalikud toitained. Töödeldud toit, kus ei ole vitamiine, mineraalaineid, kvaliteetset valku, rasva ega süsivesikuid, ei saagi kasulik olla.”

Kõige olulisemaks peab Sandra oma keha kuulamist ning selle asemel, et oma kehaga eksperimenteerida, soovitab ta vajadusel professionaali poole pöörduda. “Kui on tõesti soov kehakaalu vähendada, siis tuleks professionaali poole pöörduda, kes paneb sulle eraldi paika menüü ja treeningkava ja seda vastavalt sinu keha eripäradele.”

Kui sa pole veel spordiklubiga liitunud ning soovid oma keha käsile võtta, siis parim ja mugavaim lahendus on MyFitnessi spordiklubide kett. Ka Sandra annab MyFitnessi klubides trenne!

Vaata lähemalt MyFitnessi spordiklubi kodulehelt siin