UNEEKSPERT HOIATAB: ÄRATUSKELLA ei tohi edasi lükata

7 kommentaari
UNEEKSPERT HOIATAB: ÄRATUSKELLA ei tohi edasi lükata

Miskipärast tundub just hommikusel ajal uni kõige magusam olevat ning äratuskella peale ärkamine võib vahel lausa tuju rikkuda, sest tegelikult tahaks magada just täpselt nii kaua kuni und jagub. Äratuskella edasilükkamine on paljudele harjumuspärane, ent uneeksperdi sõnul on see väga halb mõte, millest tuleks oma tervise nimel loobuda.

Miskipärast tundub just hommikusel ajal uni kõige magusam olevat ning äratuskella peale ärkamine võib vahel lausa tuju rikkuda, sest tegelikult tahaks magada just täpselt nii kaua, kuni und jagub. Äratuskella edasilükkamine on paljudele harjumuspärane, ent uneeksperdi sõnul on see väga halb mõte, millest tuleks oma tervise nimel loobuda.

Nimelt väidavad uneeksperdid, et äratuskella edasilükkamine ajab aju ja organismi segadusse! Kui hommikul äratuskell esimest korda heliseb, tähendab see ühtlasi ka automaatselt unetsükli lõppemist ning siis tuleks kohe üles ärgata, mitte äratust kümne minuti võrra edasi lükata.

Äratuskella edasi lükates jääb inimene uuesti magama ning algab uus unetsükkel, mis aga ei saa lõppeda, sest peagi heliseb äratuskell uuesti ja organism peab unetsükli lõpetama poole pealt. Nii ei saa organism enam aru, mida temalt tahetakse ning segadus tekib ka ajus – tulemuseks on kehvem enesetunne ja häiritud keskendumisvõime.

Kui äratuskell hommikul esimest korda heliseb, siis tuleks ennast pisut sirutada ja seejärel voodist välja tulla. Kui sa tead, et ei suuda hommikul nii kiirelt ärgata, siis aseta äratuskell toa teise otsa – nii pead hommikul voodist välja tulema, et kell kinni vajutada ja seejärel oledki juba ärkvel.

Hommikune äratuskella edasilükkamine ei aita välja puhata, vaid tekitab organismi segadust ja kui sa tunned, et sa oled ikka väsinud, siis tasub õhtuti varem magama minna.

Allikas: businessinsider