Uus trend hommikuvõimlemises: Tiibeti hormonaalne võimlemine

3 kommentaari
Uus trend hommikuvõimlemises: Tiibeti hormonaalne võimlemine

Hetke kõige moodsam hommikuvõimlemine pärineb Tiibeti munkadelt ja selle abil saavat hoida oma hormonaalset tasakaalu igavesti noorena. Aega võtavad need harjutused kokku umbes 10 minutit ja mis veel eriti mõnus – seda tehakse voodist tõusmata, teki all ja kohe pärast ärkamist, isegi silmi pole vaja lahti teha. 

Hetke kõige moodsam hommikuvõimlemine pärineb Tiibeti munkadelt ja selle abil saavat hoida oma hormonaalset tasakaalu igavesti noorena. Aega võtavad need harjutused kokku umbes 10 minutit ja mis veel eriti mõnus – seda tehakse voodist tõusmata, teki all ja kohe pärast ärkamist, isegi silmi pole vaja lahti teha. 

Tiibeti hormonaalne võimlemine on sõltuvust tekitav hommikune virgutus veel unesoojas voodis, toetades sisesekretsiooninäärmete tööd, mis toodavad hormoone, mis omakorda juhivad meie organismi tööd. Need, kes harjutustega juba mõnda aega tegelenud, tunnevad end terve päeva jooksul energilise ja heatujulisena. Pärast harjutuste tegemist on tunduvalt kergem voodist välja astuda, sest oled saanud küll voodisoleku aega pikendada, aga samas midagi kasulikku enda heaks juba ära teinud. Mõne aja möödudes saab harjutustest loomulik osa sinu päevast.

Munkade tänu

Tiibeti hormonaalse võimlemisega käib kaasas südamlik legend Nõukogude elektrikutest, kes ehitasid Tiibeti mägedes elektrijaama ja nägid mägedes kloostrit. Meestel tuli hea mõte vedada üks liin ka kloostrisse ja mungad olid sellest väga liigutatud ning tänulikud. Kuna neil polnud millegi muuga tasuda, siis näitasid nad elektrikele harjutusi, mis kingivad pika ea. Elektrikud viisid selle teadmise oma kodumaale ja nii on need harjutused levinud.

Harjutuste abil on võimalik end terveks ravida poole aasta või paari aasta jooksul, sõltuvalt haigusest ja selle tõsidusest. Ainsaks tingimuseks on see, et harjutusi peab tegema igal hommikul. Nii võib lisanduda isegi 25 aastat eluiga!

Tere hommikust!

Harjutusi tehakse voodis, selili lamades ning pärast ärkamist, soovitavalt kell kuus hommikul.

1. Käte aktiveerimine

Hõõru peopesasid vastamisi, kuni need muutuvad kuumaks. Kui peopesad on kuivad ja kuumad, siis on sinu tervisega kõik hästi. Kui peopesad lähevad vaid soojaks, siis on sinu bioväli vähenenud. Kui peopesad ei soojene üldse ja on niisked, siis räägib see tõsistest nihetest organismis. Õnneks aitavadki need harjutused probleemidest ja põletikest organismis vabaneda.

2. Silmade „pumpamine”

Aseta kuumad peopesad silmadele ja suru kergelt, tempoga üks liigutus ühes sekundis. Tee nii järjest 30 „pumpamist”. Jäta peopesad silmadele ja hoia veel 30 sekundit. Kui soovid oma nägemist parandada, siis hoia kaks minutit, nii toidad silmi energiaga. Mõne aja möödudes nägemine paraneb. Samuti taastub juuste loomulik värv.

3. Kõrvade „pumpamine”

Suru kätega kõrvadele, sõrmed kukla poole. Pumpa 30 korda 30 sekundi jooksul. Mõne aja möödudes võivad ilmneda kõrvadega seotud põletikulised nähud, kuid ära loobu harjutustest, vaid jätka nõrgemalt surudes. Mõne aja pärast krooniline põletik kõrvades möödub ja paraneb ka kuulmine. Kuue kuu jooksul mööduvad kõik kroonilised põletikud, tõsisemate krooniliste haiguste möödumiseks kulub kuni kaks aatat.

4. Laubamassaaž

Aseta parem peopesa laubale ja vasak peopesa selle peale ning alusta lauba hõõrumist küljelt küljele. Laupa ei pea puudutama, vaid võid hoida käsi mõne sentimeetri kaugusel laubast. Kui sul on soov vabaneda kortsudest, hõõru peopesasid siiski otse laubal. Tee nii 30 hõõrumist 30 sekundi jooksul (edasi-tagasi hõõrumine on üks kord). Harjutus tervendab ninapiirkonna tööd.

5. Näo „venitamine”

Aseta pöial kõrva taha ja kõverda sõrmed rusikasse. Alusta hõõrumisliigutustega näo venitust lõuast kõrvadeni tugevamalt ja tagasi pisut kergemalt, kokku 30 korda. Pärast seda harjutust võid tunda vere juurdevoolu ja kuumust ning võid isegi pisut higistada. Selle harjutusega trimmitakse näo ovaali ja parandatakse lümfivoolu.

6. Peamassaaž

Nüüd „lendame” kätega pea kohal. Toeta kaela padjaga ja aseta peopesad üksteise peale, parem alla ja vasak peale. Liigu kätega laubast kuklani mõni sentimeeter pealaest eemal ja tee nii 30 korda. Seejärel muuda liigutuste trajektoori küljelt küljele, s.t kõrvast kõrvani ja tee jälle 30 korda. Harjutus stabiliseerib vererõhku. Paraneb õlapiirkonna ja käte liikuvus.

6. Kilpnäärmemassaaž

Aseta parem peopesa kurgu alla ja vasak selle peale. Silu kätega kaelalt kõhuni otse alla, hoides käsi mõni sentimeeter kehast eemal. Tee ka seda harjutust 30 korda. Seejärel hoia käsi mõned sekundid kilpnäärmel.

7. Kõhumassaaž

Pane käed kõhule ja tee kellaosuti liikumise suunas aeglaselt 30 ringi. Aja jooksul mööduvad krooniline kõhukinnisus ja paraneb soolestiku tegevus.

8. Randmete ja hüppeliigeste ringid ja raputamine

Selili lamades tõsta sirgelt käed ja jalad. Tee randmete ja labajalgadega ringe kõigepealt 30 korda ühes ja siis 30 korda teises suunas, painuta neid ette ja taha, seejärel raputa nagu pritsiksid vett kätelt ja jalgadelt. Selle harjutusega paraneb käte ja jalgade vereringe ka kapillaarides.

9. Jalatalla hõõrumine

Tõuse istuli ja hõõru jalataldu kas korraga või eraldi. Kui jalatallad on kuivad, siis kasuta oliiviõli. Kui leiad taldadel valulikke kohti, masseeri neid. Erilist tähelepanu osuta talla keskkohale. Kahe talla masseerimiseks kulub 30 sekundit. Lõpuks silu sääred kahelt poolt, masseeri ringjalt põlved ja reied põlvest puusani tagantpoolt ettepoole.

 

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar talv 2014