Vaata, mis juhtub su kehas, kui sa suitsetamise maha jätad!

Vaata, mis juhtub su kehas, kui sa suitsetamise maha jätad!

Kui väga paljud inimesed ei tea, milleni suitsetamine neid tegelikult viia võib, on siiski hästi teada see, et midagi head selle tulemusena ei juhtu. Õnneks on inimesed kursis sellega, et suitsetamisel on tervisele rohkelt negatiivseid toimeid ning need, kes otsustavad selle tegevusega hüvasti jätta, võivad üllatuda, mis nende kehas sel juhul toimuma hakkab.

Kui väga paljud inimesed ei tea, milleni suitsetamine neid tegelikult viia võib, on siiski hästi teada see, et midagi head selle tulemusena ei juhtu. Õnneks on inimesed kursis sellega, et suitsetamisel on tervisele rohkelt negatiivseid toimeid ning need, kes otsustavad selle tegevusega hüvasti jätta, võivad üllatuda, mis nende kehas sel juhul toimuma hakkab.

Vaata siit pilti ning loe edasi!

Kui oled otsustanud enam mitte kunagi ühtegi sigaretti oma suu juure tõsta, hakkavad su kehas toimuma hämmastavad muutused. Kui sa tahaksid väga maha jätta, aga pole leidnud endas seda viimast tõuget, võib sulle siit abi olla, et lõpuks otsus vastu võtta ning suitsetamine igaveseks maha jätta. Suitsetamisest loobumise toimed organismile on fenomenaalsed.   

 – Umbes 20 minutit pärast viimase sigareti lõpetamist su vererõhk ja pulss alanevad, samal ajal kui su käte ja jalgade temperatuur tõuseb.

 – Umbes 8-12 tunni jooksul süsinikoksiidi tase su kehas alaneb ning normaliseerub vere hapnikusisaldus.

 – Umbes 24 tunni pärast väheneb märkimisväärselt võimalus saada südamerabandus.

 – Umbes 48 tunni pärast hakkavad närvilõpmed taas kasvama ning täiustub võime tunda taas lõhna ja maitseid.

 – Kahe kuni kolme nädala vältel paraneb vereringe, kõndimine muutub kergemaks, köhimist ja hingeldamist esineb üha vähem, lima tootmine väheneb ning kopsufunktsioon paraneb.

 – Ühe kuni üheksa kuu jooksul koged sa kõiki eelnimetatud positiivseid toimeid, lisaks nendele väheneb väsimustunne ning õhupuudus. 

 – Ühe aastaga väheneb võimalus haigestuda südamereumasse ning saada südameatakk kuni poole võrra, võrreldes sellega, milline oli see siis, kui sa veel suitsetasid. 

 – Viie ja viieteist aasta vahel alaneb risk saada rabandus samale tasemele, mis see oli siis, kui sa veel ei suitsetanud.

 – Umbes kümne aasta pärast väheneb märkimisväärselt risk haigestuda mõnda vähki, k.a kopsu-, suu-, kõri-, söögitoru-, põie-, neeru-, pankreasevähki. Kopsuvähki haigestumise risk langeb samale tasemele mittesuitsetaja omaga. 

 – Umbes viieteist aasta pärast on risk haigestuda südamereumasse või saada südamerabandus langenud samale tasemele inimesega, kes ei ole kunagi suitsetanud. Ka surma risk alaneb peaaegu samale tasemele mittesuitsetajaga. 

Lisaks sellele, et saad suitsetamisest loobumisega teha nii palju head oma tervisele, ei saa märkimata jätta ka seda, kui palju raha sul alles jääb.

Allikas: fhfn.org