Vahelduv paastumine – mis see on?

Vahelduv paastumine – mis see on?

Me kõik teame, kuidas kaalu langetamine üldjuhul toimub – peame sööma vähem, kulutama rohkem energiat, tarbima võimalikult vähe süsivesikuid ja rasvu ning mitte kunagi ühtegi toidukorda vahele jätmata sööma hommikust, lõunat, õhtust ja vahepealseid ooteid. Vähemalt nii on arvatud juba kümneid ja kümneid aastaid.

Me kõik teame, kuidas kaalu langetamine üldjuhul toimub – peame sööma vähem, kulutama rohkem energiat, tarbima võimalikult vähe süsivesikuid ja rasvu ning mitte kunagi ühtegi toidukorda vahele jätmata sööma hommikust, lõunat, õhtust ja vahepealseid ooteid. Vähemalt nii on arvatud juba kümneid ja kümneid aastaid.

Olgugi et niisugune meetod võib olla tulemuslik, kasvab ülekaaluliste arv siiski järjepidevalt ja paljud inimesed sellisest toitumisrežiimist abi ei saa. 

Kas ja millised on alternatiivid?

Maailma juhtivate toitumisteadlaste tööl põhinev uus ja põnev toitumis- ja dieeditrend – vahelduv paastumine. 

Mida see endast kujutab? 

See ei tähenda paastumist traditsiooniliselt, vaid kalorite piiramist mingiks teatud lühikeseks perioodiks. Vahelduval paastumisel on omakorda erinevaid vorme, kuid sellest tuntuim on nn 5:2 paastumine.

5:2 meetod tähendab niisugust režiimi, kus viiel päeval nädalas võid süüa kõike (loomulikult normaalsuse piires) ning kahel päeval nädalas paastud, tarbides vaid 1/4 keskmisest päevasest kaloraažist, s.t kui naiste keskmine päevas tarbitavate kalorite arv on levinud soovituste kohaselt u 2000 kcal, siis paastupäevadel on see keskmiselt 500 kcal.

Sellest plaanist kinni pidades langeb kaal igal nädalal umbes poole kilo võrra. Edu sõltub loomulikult ka tervislikust toitumisest mittepaastupäevadel. 

Teadlased peavad selle režiimi eeliseks piisavat vabadust toitumisel, mis eelkõige seisneb selles, et ei teki stressi igapäevasest kalorite lugemisest. Paastupäevad võid samuti ise valida, ka selles osas ei ole piiranguid.

Lisaks kaalulangetamisele on selle režiimi puhul märgatud ka teisi tervist parandavaid aspekte nagu näiteks vererõhu- ja kolesterooliprobleemide vähenemine.  

 

Allikas: http://thefastdiet.co.uk