TRIIN KAOTAB KAALU: esimesed tagasilöögid

TRIIN KAOTAB KAALU: esimesed tagasilöögid

Tere jälle armsad buduaarikad!   Loodan, et sügis on teie jaoks kaunilt alanud. Enda kohta ei saa ma just sama öelda, sest esimesed tagasilöögid külmade ilmade saabumisega on minuni jõudnud. Nimelt õnnestus mul kaks nädalat tagasi ennast külmetada. Alguses oli kurk haige, siis tuli köha ja sellele järgnes pooleteise nädalane tugev nohu. Seetõttu on ka trennitegemisest olnud kahenädalane paus. Kõigele sellele lisaks tunnen, et töökohustuste muutumise ning osakonnavahetusega seoses ei ole momendil minu jaoks just parimad ajad ja kerge sügisene stress on maad võtmas. 

Tere jälle, armsad buduaarikad!

Loodan, et sügis on teie jaoks kaunilt alanud. Enda kohta ei saa ma just sama öelda, sest esimesed tagasilöögid külmade ilmade saabumisega on minuni jõudnud. Nimelt õnnestus mul kaks nädalat tagasi ennast külmetada. Alguses oli kurk haige, siis tuli köha ja sellele järgnes pooleteisenädalane tugev nohu. Seetõttu on ka trennitegemisest olnud kahenädalane paus. Kõigele sellele lisaks tunnen, et töökohustuste muutumise ning osakonnavahetusega seoses ei ole momendil minu jaoks just parimad ajad ja kerge sügisene stress on maad võtmas. 

Alanud nädalast lähen siiski uuesti trenni. Kuigi nohu ei ole veel täielikult ära kadunud, siis tunnen, et saan juba trenni teha. Ehk aitab ka Meritoni soolasaun mu hingamisteede paranemisele veidi kaasa. Ausalt öeldes on tunne selline, nagu oleksin 5 kg juurde võtnud ja keha oleks tohutult lodevaks läinud. Tegelikult ei ole õnneks suurt midagi kahe nädalaga juurde tulnud – kaal kõigub mõnesaja grammi võrra üles-alla. Küll aga tunnen seda, et kui trennitegemine ajutiselt ära jäi, siis võtsin ka toitumist automaatselt lõdvemalt. Loomulikult ei kugistanud ma valimatult kõike kõrist alla, küll aga sai tee sisse mett pandud ja pärast kurgupunetuse möödumist söödud isegi jäätist. 

Järjest rohkem näen seda, et magusa toidu sajaprotsendiline keelamine ei ole pikemas perspektiivis mõistlik ning vahel harva tuleks endale väikeses koguses head lubada. See ei ole minu enda väljamõeldud tarkus või õigustus, vaid toitumise kohta lugedes olen seda mõtet üha enam kohanud. Lisaks sellele on sama meelt minu treener Kristel ja seda on öelnud ka Marek, kes tutvustas mulle tervisliku ja tasakaalustatud toitumise põhitõdesid. Ranged dieedid mõjuvad vaid lühiajaliselt, muuta tuleb üleüldist toitumist ja süüa mitmekülgselt. Samal ajal jagan mõtet, mida hiljuti lugesin, et ainult makrotoitainetel näpuga järje ajamine ei ole ka mõistlik, sest vaatama peaks üldist pilti. Ehk et lisaks mitmekülgsele täisväärtuslikule toidule tuleks olla füüsiliselt aktiivne, unustada töömured, suhelda sõpradega, tegeleda hobidega ja piisavalt puhata ning magada. 

Minu teekond parema vormini on pakkunud mulle nii rõõme kui ka muresid. Kõige raskem oli iseendaga rahu sõlmimine ning leppimine sellega, et olengi teinud palju halbu valikuid, mis olid mu sellisesse olukorda toonud ja nüüd tuleb midagi muuta. Kui natukenegi pingutada, pühenduda, olla järjepidev nii uute toitumisharjumuste juurutamise kui ka füüsilise aktiivsusega, siis edasi läheb kõik juba ainult lihtsamaks. Loomulikult pean ka mina endale teinekord siiski meelde tuletama seda, kas mul ikka on üht või teist magusat asja tarvis suhu pista või siis seda, et olen ühe minuti asemel võimeline tegelikult palju kauem rasket harjutust tegema. Ilma asjata ei rõhutata sõna „teadlik“, kui räägitakse kaalulangetamisest. Kogu kaalukaotamise protsessi käigus tuleb olla enda mõtetega kohal, tajuda seda, mis on siin ja praegu ning samal ajal on oluline mõelda pidevalt ka paar sammu ette. Seda näiteks trennikoti kaasahaaramise või järgmise päeva toidukordade ettevalmistamise näol. Palju raskem on trenniminekust loobuda, kui pakitud kott on hommikuks ukse ette valmis pandud. 

Trennist rääkides mainin ära ka selle, et käisin taas kord ühes rühmatrennis – seekord TRXis, mida viis läbi treener Lauri Birkan. Antud trenni olen tegelikult varasemalt juba oma treeneri Kristeliga mõned korrad teinud ning sellest teile ka kirjutanud, aga iga treener teeb asju omamoodi ja nii otsustasingi veel kord proovida. Kõik, kes tunnevad, et tahavad oma võimete viimaseid piire katsetada, on trenni vägagi oodatud. Harjutused käivad minutiliste intervallidega ning kogu treening kestab kokku 60 minutit. Koormust saavad kõik lihased ja enamik harjutusi sooritatakse oma keharaskusega. Julgen soovitada nii algajale kui ka edasijõudnule. Pärast TRXi tundsin end väga energiliselt ja olin õnnelik ning rahul, et üle kahe nädala uuesti trenni jõudsin. Arvan, et olen pärast väikest haigusperioodi tagasi rajal ning vaatamata pingelisele ajajärgule minu elus siiski ka tugevalt motiveeritud. 

Kuulen inimestelt järjest enam meelitavaid sõnu minu paraneva figuuri kohta. Ikka ja jälle küsitakse ,,Mida sa ometi küll sööd, et nii hea välja näed?“. Siin teile üks labaselt lihtne õhtusöögisoovitus: kanasalat. Pane taldrikule meelepärased aed- või juurviljad, keedumuna ja oliiviõlis pruunistatud ning väiksemaks lõigatud kana rinnaliha tükid (praadimine ei ole kõige tervislikum variant ning soovitan liha valmistada pigem ahjus). Kana võib maitsestada meelepäraste vürtside ning maitseainetega. Mulle meeldib veidi piprasem kana. Filee asemel kasutan pigem rinnalihatükke, sest need jäävad mahlasemad ja maitsevad minu jaoks paremini (aga on samal ajal rasvasemad kui filee). Loogika on õhtusöögi juures siis see, et saaks korralikult valku (kana ja keedumuna), kiudaineid ning võimalikult vähe süsivesikuid. Pole ammu teiega oma toidupilte jaganud, niisiis fotol on minu eilne õhtusöök – soe kanasalat. 

Külmetushaiguste hooaeg on alanud. Hoidke ennast!

Triin