TRIIN KAOTAB KAALU: nipid, kuidas kaal langema panna ehk meeldetuletus iseendale

15 kommentaari
TRIIN KAOTAB KAALU: nipid, kuidas kaal langema panna ehk meeldetuletus iseendale

Lumised tervitused, head lugejad!   Loodan, et olete kõik jätkuvalt terved, sportlikud ja rõõmsameelsed ning ei ole enda uusaastalubadusi trenniga tegelema hakata, ära unustanud. Või vähemasti olete kõvasti lund visanud, sest seegi on ju varsti Eestis omaette spordiala. Mina sain taas üle mitme nädala ennast uuesti trennilainele seatud. Kuigi nina veel kergelt tilgub, siis trenni tegemist see ei sega ja haigusperioodi võib selleks korraks lõppenuks lugeda. Ma enam ei mäletanudki, mida tähendab järgmise päeva lihasvalu, aga nüüd on see jälle tagasi ning ma ei väsi kordamast kui suurepärane tunne on hommikul haigete lihastega voodist tõusta. Ilma irooniata, see teeb tõesti meele rõõmsaks, kui tunned, et trenn mõjub. Teiselt poolt ma annan endale aru, et viimase kuu aja jooksul olen liiga vähe füüsilist koormust saanud ja selle krõbeda pakasega toas istudes ka ilmselt ülemäära palju süsivesikuid tarbinud. Seetõttu ma veidi muretsen oma saabuva mõõtmise pärast, mis lähinädalatel Kristeliga ees on ootamas. Aga nagu ma olen varemgi öelnud, siis lõppude lõpuks loeb see, kui palju ma juba võitnud (ja kilosid ning sentimeetreid kaotanud) olen ning te teate ka seda, et ma jätkan iseseisvalt teekonda enda parima vormini pärast veebruarikuud, mil Buduaari projekt minu jaoks läbi saab. 

Lumised tervitused, head lugejad!

Loodan, et olete kõik jätkuvalt terved, sportlikud ja rõõmsameelsed ning ei ole enda uusaastalubadusi trenniga tegelema hakata, ära unustanud. Või vähemasti olete kõvasti lund visanud, sest seegi on ju varsti Eestis omaette spordiala. Mina sain taas üle mitme nädala ennast uuesti trennilainele seatud. Kuigi nina veel kergelt tilgub, siis trennitegemist see ei sega ja haigusperioodi võib selleks korraks lõppenuks lugeda. Ma enam ei mäletanudki, mida tähendab järgmise päeva lihasvalu, aga nüüd on see jälle tagasi ning ma ei väsi kordamast, kui suurepärane tunne on hommikul haigete lihastega voodist tõusta. Ilma irooniata, see teeb tõesti meele rõõmsaks, kui tunned, et trenn mõjub. Teiselt poolt ma annan endale aru, et viimase kuu aja jooksul olen liiga vähe füüsilist koormust saanud ja selle krõbeda pakasega toas istudes ka ilmselt ülemäära palju süsivesikuid tarbinud. Seetõttu ma veidi muretsen oma saabuva mõõtmise pärast, mis lähinädalatel Kristeliga ees on ootamas. Aga nagu ma olen varemgi öelnud, siis lõppude lõpuks loeb see, kui palju ma juba võitnud (ja kilosid ning sentimeetreid kaotanud) olen ning te teate ka seda, et ma jätkan iseseisvalt teekonda enda parima vormini pärast veebruarikuud, mil Buduaari projekt minu jaoks läbi saab. 

Sellest hoolimata, et programm on lõpusirgel, maadlen endiselt kaaluseisakuga ning ma tean väga hästi, et kiire ning stressirohke periood töö juures ei aita kaalulangusele sugugi mitte kaasa. Seetõttu otsustasin, et panen ennekõike iseenda, aga ka teie pärast kirja mõned nipid ja põhitõed, kuidas panna kaal edukalt langema. Ehk aitab aastaga õpitud teadmiste uuesti meeldetuletamine mind tagasi mõttega asja juurde tuua, kuna praegu on tõesti raske. Olen ometigi teoorias päris hea, aga praktikas mitte nii väga. Seda enam, et sisuliselt poole minu kaalulangetamise ajast olen seisnud justkui ühe koha peal. Mis sellest, et 2014. aasta detsembriga võrreldes olen kaotanud üle 25 kilogrammi ja Buduaari projektiga liitumisest -20 kg, on vaja veel märkimisväärselt rasvaprotsenti alandada ja kehamassi vähendada. Järgnevalt on teie ees kolm minu arvates kõige tähtsamat punkti kaalulangetamise juures. Kusjuures kõige tähtsama punkti, milleks on tahe, jätan siinkohal lahti kirjutamata, sest ilma selleta ei saa niikuinii kaalukaotusest üldse rääkida. 

1.Tarbi valku ja söö tihti

Parim viis isude taltsutamiseks on tihti söömine. Kui hoiad söögikordade vahed mõõdukad (näiteks 3 tundi) ja planeerid enda päevamenüü ette ning sööd iga päev samal kellaajal, siis seda keerulisem on libastuda. Pidev täiskõhutunne ja teadmine, et juba varsti saab jälle süüa, hoiabki isusid ohjes. Süüa tuleks muidugi ka õigeid toiduaineid. Puu- või juurvili on vahepalaks ju hea, aga enda puhul olen täheldanud, et pelgalt banaanist või toorsalatist ei piisa ja seal kõrval peaks olema midagi valgulist. Eelmises blogipostituses mainitud maitsestamata kohupiim segatuna kokku erinevate puuviljade ja marjadega on seni tõesti parim näljakustutaja ja ma kujutan ette, et söön seda ennelõunast vahepala harjumusest terve ülejäänud elu. Õhtusele salatile tuleks samamoodi panna juurde liha, juustu või muna, et oleks veidi toekam. Võite mind ju valguhulluks nimetada, aga see on tõesti oluline toiduaine, mida ei ole väga kerge liiga palju sisse süüa. Pigem tarbivad inimesed seda liiga vähe. Ma kinnitan enda kogemusest, et piisav valgutarbimine täidab pikaks ajaks kõhtu. Niisiis, söö veidi väiksemaid koguseid, aga tee seda tihti. Planeeri enda toidukordi ja tarbi päeva jooksul piisavalt valgulisi toite. Ilmselt ei vaja enam meeldetuletust, aga siiski rõhutan veel seda, et söö alati hommikusööki!

2. Raske lihastrenn on efektiivsem kui jooksulindil sörkimine

Muuda enda jõusaalitrennid intensiivsemaks ja lisa raskusi, kui tunned, et mõnda harjutust on liiga kerge teha. Jõutrenni peetakse kordades efektiivsemaks kaalulangetamisviisiks, kui seda on kardiotrennid, sest pärast intensiivset kõrgel pulsisagedusel lihastrenni põletab keha oluliselt rohkem energiat ka pärast trenni, mil sina juba puhkad. Üks suur pluss lihaste treenimisel seisneb veel selles, et need kulutavad rohkem energiat. Sisuliselt, mida rohkem on sinu kehas lihaseid, seda paremini suudab keha sissesöödava toidu ära kulutada, ilma et see muutuks rasvaks. Lihastel on meie kehas täita väga oluline roll: kui need on treenitud, siis näiteks selg ei väsi seismisest või istumisest nii kergesti ära ning jalad peavad paremini pika päeva vastu. Kõik sellised positiivsed nähtused käivad korraliku lihastrenni tulemustega kaasas. 

3. Piisavalt puhkust ja vähem muretsemist

Minu jaoks praegu väga raskena näiv nõuanne on see, et kaalulangus sujub palju paremini siis, kui lasta kehal pärast trenni korralikult puhata ning piisavalt magada. Kuna magamise ajal lihased taastuvad ja kehas toimub muidki tähtsaid protsesse, on väljapuhkamine ääretult tähtis. Kuigi uni on mul hea ja uinun kergelt, siis uneaeg on praeguse kiire aja tõttu veidi liiga lühikeseks muutunud. Lisaks piisavale unele on oluline mitte nii palju muretseda. Südant peaks võimalikult vähe vaevama igasuguste pisiasjade, töömurede, aga ka selle pärast, et kaal ei lange näiteks nii kiiresti, kui naabri Maalil langes. Minul on antud punktist veel palju õppida ning olen kindel, et stressil on väga suur roll mängida selles, et kaalukaotus on toppama jäänud. Täiesti ausalt tunnistan, et stress vähendab isu minna trenni ja tõstab isu süüa mõnusaid süsivesikuid. Küll aga saavad kõik pingelised perioodid mingil hetkel läbi ja loodan, et minu trennirutiin ja tervislik toitumine normaliseeruvad õige pea. 

Kiirsalenemisest Wellness Body&Beauty salongis

Tähtsad kolm punkti said nüüd kirja pandud ja kui nad on sedasi taas kord teadlikult läbi kirjutatud, võtan end loodetavasti kokku ja jätkan sealt, kust kaalulangus pooleli jäi. Küll aga tahan kiita veel üht viimast protseduuri, mis mulle tehti Wellness Body&Beauty salongis. Tegemist on hooldusega, mida nimetatakse kiirsalenemiseks ning mis viidi läbi juba mulle tuttava Ultratone’i aparaadiga. Päeval, mil Wellnessi salongi läksin, oli ilmselt selle talve kõige külmem ilm ning selleks ajaks, kui kohale jõudsin, olin täitsa läbi külmunud. Kui ma lõpuks pikali heitsin ja sooja pleedi alla pugesin, hakkas juba päris mõnus, seda enam, et küünlad põlesid ja rahustav muusika käis taustaks. Keha probleemsed piirkonnad ühendati taas kord masinaga, aga programm, mis hakkas mu lihastesse impulsse saatma, oli sel korral intensiivsem. Protseduur kestis kokku suisa 60 minutit ja mis mul saakski selle vastu olla, kui masinad vahelduseks minu eest töö ära teevad? Kiirsalenemist kasutavad naised just eriti pidustuste hooajal, kui järgmisel päeval on vaja suurepärane välja näha. Ma pean tunnistama, et ei ole kunagi sellistesse masinatesse uskunud, aga tehke, mis tahate, kõht oli tõepoolest järgmisel päeval lamedam. Seda ennekõike sellepärast, et protseduur sunnib rakkude vahel kinni oleva üleliigse vedeliku kiiresti kehast väljuma. Oluline on enne ja pärast protseduuri ohtralt vett juua. Aitäh veel kord Sandrale Wellness Body&Beauty’st!

Esimene kompliment võhivõõralt

Tahan teile siia lõppu rääkida veel ühest toredast vahejuhtumist jõusaalis. Nimelt astus ühel päeval Meritoni jõusaalis jalaharjutuste vahele pausi tehes minu juurde üks neiu, kes ütles, et ma olen väga tubli ja et ta on minu tegemisi jälginud. Ta rääkis, et on ise ka juba mõnda aega enda kaaluga tegelenud ning talle on tuttav, et tuleb ka raskemaid momente ette. Lisaks mainis, et on juba ammu mõelnud minuga rääkima tulla, aga ilmselt eestlaslik argus hoidis teda tagasi. Igal juhul soovis ta mulle jõudu ja jaksu edaspidiseks ning ütles, et jätkaksin samas vaimus. Uskumatu, kui positiivse laengu ma sellelt võhivõõralt sain. Tõesti on tore taasavastada, et julged ja siirad inimesed ei ole kusagile kadunud. Just sellised, kes ei käi end anonüümselt kommentaariumites välja elamas, vaid julgevad näost näkku öelda ka võõrale häid sõnu. Mõelgem selle peale. 

Tervitustega

Triin