30 MAITSVAT SUVESNÄKKI, mis sisaldavad alla 100 kilokalori

4 kommentaari
30 MAITSVAT SUVESNÄKKI, mis sisaldavad alla 100 kilokalori

Suvel soovime, et enesetunne oleks kerge ja hea ning figuur sale, seega on aeg heita kõrvale kõik rasvased ja ebatervislikud toidud, mis meie organismi üksnes kurnavad.

Suvel soovime, et enesetunne oleks kerge ja hea ning figuur sale, seega on aeg heita kõrvale kõik rasvased ja ebatervislikud toidud, mis meie organismi üksnes kurnavad.

Head aega rasvane rämpstoit ja tere tulemast tervislikud suvesnäkid. Muide, need 30 hõrku suvemenüü komponenti, mitte üksnes ei ole tervislikud ja madala kalorsusega, vaid maitsevad meeletult hästi ja kohati üpris magusalt. Kogu ideid, milliseid saadusi oma suvisel söögilaual  degusteerida. 

1. Mustikad

Väga madala kalorsusega suvised suupisted, mida võib leida nii metsatukast, kaubanduskeskustest kui ka turult. Kas teadsid, et üks tass mustikaid sisaldab kõigest 84 kilokalorit? Lisaks sellele leidub neis kiudaineid, palju väärtuslikke vitamiine ning vähki ennetavaid antioksüdante. Milleks süüa šokolaadi, kui on olemas mustikad? 

2. Maitsestamata  jogurt ja vaarikad

See toitev  maiuspala sisaldab endas 100 kilokalorit ning maitseb imehästi. Selleks läheb vaja pool tassi maitsestamata jogurtit, millele võiksid lisada hulka veerand tassi värskeid vaarikaid. Jogurtist saad kätte vajaliku valgu ning vaarikatest olulised kiudained. Milline hõrk  ja tervislik kooslus!

3. Külmutatud viinamarjad 

Kuumadel suvepäevadel on külmutatud tumedad viinamarjad tõeliselt jahutavaks, tervislikuks ning magusaks suupisteks. Pane viinamarjad väiksesse kilekotti ning aseta sügavkülma, et neid siis millal iganes isu tuleb, sealt noppida. 1 tass külmutatud tumedaid viinamarju sisaldab vaid 64 kilokalorit ning lisaks sellele varustavad meid vitamiinide ning antioksüdantidega. 

4. Mandlid

Mandlid on rikastatud kiudainete, valgu, kaltsiumi ja E-vitamiiniga ning sisaldavad märksa vähem kaloreid kui näiteks pähklid. Lisaks sisaldavad nad ka tervislikku rasva, huvitava maitseelamuse saab, kui lisada neile peale veel ka mett ning punast tsillifpipart. Väike pakk mandleid sobib ka randa minekuks ideaalselt kotti kaasa pakkida. 

5. Arbuus

See klassikaline suve vili on ilmselt igaühe lemmik ning rõõmustav fakt on see, et lisaks hurmavale maitsele, on ta ka väga tervislik. Väidetavalt pidavat arbuusi söömine teatud liiki vähki ennetama ning tänu oma kõrgele veesisaldusele, mis on 90. protsenti, aitavad need mahlakad viilud taandada ka puhitust ning mõjuvad kui värskendav niisutus ühte sooja suvepäeva. 

6. Kirsid

Need ahvatlevad viljad on tõelised vitamiinipommid, sisaldavad rohkelt kaltsiumi,  kiudaineid ja antioksüdante. Üks tass kirsse sisaldab vaid 90 kilokalorit, luba heal maitsta ning anna kirsikiusatusele süümepiinadeta alla. 

7. Kirsstomatid

Väikene tomatisort, mis maitseb palju magusamalt kui tavalised tomatid, on mahlaseks suupisteks ning sobib ideaalselt nii salatikomponendina kasutamiseks kui ka lihtsalt niisama söömiseks. 1 tass kirsstomateid sisaldab vaid 25-30 kilokalorit. 

8. Popkorn

Klassikaline, toitev ja madala kalorsusega suupiste, mis tekitab täiskõhutunde mitmeteks tundideks. Popkornis sisaldub ka antioksüdante, mis aitavad neutraliseerida kahjulikke vabu  radikaale ning seetõttu usutakse, et selle suupiste söömine aitab kaitsta südamehaiguste eest. Ainuke märksõna popkorni valmistades- vähem soola!

9. Greip

Alustades hommikut selle värskendava tsitruselisega, tagad oma organismile energialaengu ning turgutad immuunsüsteemi. Tänu kõrgele veesisaldusele, aitab greip ka kaalu langetada. Ta on uskumatu C-vitamiini allikas ning üheks ilusa ja terve naha saladuseks. 

10. Hiidkrevetid

Milline taevalik ja hõrk suupiste, mis sobib suvemenüüsse lihtsalt suurepäraselt. Kerge ja madala kalorsusega, üks keskmine hiidkrevett sisaldab 7 kilokalorit, seega võib neid süüa kasvõi lõpmatult. Krevetid on kõrge valgusisaldusega ning neis leidub vitamiine ning antioksüdante.  

11. Maguskartul ehk bataat

Maguskartulis sisaldub hulgaliselt magneesiumi ning nende toiteväärtus on suurem kui tavalisel valgel kartulil. Üheks heaks mooduseks, kuidas maguskartilit suvel valmistada, on serveerida teda küpsetatud kujul koos  oliiviõliga ning piserdada peale lisaks ka veidikene laimimahla. Pooles maguskartulis sisaldub umbes 50 kilokalorit. 

12. Mango 

Üks purk viilutatud mangosid on tõeline toiteainetepomm. Selles sisaldub kiudaineid, elutähtsaid vitamiine, millest sõltub ka naha välimus, nägemise tõhusus ning kogu immuunsüsteemi toimimine. 

13. Õun

Õunad on madala rasvasisaldusega, neis on palju kiudaineid ning aitavad hoida kolesteroolitaseme normis. Üks õun päevas ja sa oled terve! Ühes keskmises õunas on umbes 70 kilokalorit. 

14. Melon 

Melonid on samuti ülimalt madala rasvasisaldusega, nad koosnevad peamiselt üksnes veest. Seega söö kasvõi terve melon ära kui hing ihkab!

15. Keedumuna

Üks kõvakskeedetud muna on ideaalne suvine suupiste, mis maitseb hästi, on suure toiteväärtusega ning sealjuures väga madala kalorsusega. Lisaks sisaldub temas kasulikku B-ja D-vitamiini, koliini- toitainet, mis toetab mälutegevust, tervislikke rasvu ja valku. Ühes munas on 70 kilokalorit. 

16. Purustatud avokaado kreekrid

Täistera küpsised ja kaks supilusikatäit püreestatud avokaadot on kiire ja maitsev ning väga kalorivaene suupiste. Avokaadod on ülimalt tervislikud, neis leidub palju monoküllustamata rasvhappeid ja kaaliumi ning nad aitavad hoida vererõhu normis.         

17. Tofu salati wrap 

Suurepärane suvine ja kerge  lõuna oode, mille valmistamine on imelihtne ja nutikas. Võta kapsaleht ning aseta sinna küpsetatud tofuviilud, mõned kirsstomatid ning soovi korral ka maisi. Pigista peale veidikene sidrunit ning valmis ta ongi. Pool tassi tofut sisaldab ligikaudu 95 kilokalorit. Tofu on rikastatud kvaliteetsete taimsete valkudega ning väidetavalt aitab tofu söömine vähki ja kasvajaid ennetada. 

18. Pik-Nik juust 

Seda sorti juustud on väga lahjad, olenevalt brändist, sisaldavad enamus neist keskmiselt 100 kilokalorit. Hea ja lihtne snäkiidee näiteks randa kaasa pakkimiseks. 

19. Tuunikala 

Tuunikala on madala kalorsusega ning maitseb imehästi. Lehtsalat, kirsstomatid koos tuunikalaga on mõnus suvine salatiretsept. 

20. Jää-cappuccino

Kuigi teatud kohvijoogid võivad mõjuda hullemini kui pakk kummikomme, on olemas üks imeliselt jahutav ja maitsev, ergutav ning sealjuures madala kalorsusega jook. Jää-cappuccino annab sulle tagasi kõigest 90 kilokalorit ning lisaks sellele sisaldab endas ka kaltsiumi ning valke. 

21. Tume šokolaad

Kui tunned, et soovid šokolaadi, siis otsusta kindlasti just tumeda kasuks. Väike kogus tumedat šokolaadi leevendab magusaisu ning on sealjuures parandab koleseteroolitaset, aitab alandada vererõhku ja toetab aju tööd. Lisaks sisaldab tume šokolaad ka antioksüdante ja monoküllastumata rasvhappeid, mis aitavad kiirendada ainevahetust. 

22. Maitsestamata pistaatsiapähklid

Pool tassi soolamata pistaatsiapähkleid sisaldab ligikaudu 85 kilokalorit. Mõnus ja kosutav suutäis, millal iganes näljatunne kipub kimbutama. 

23. Hummus ja seller 

Kaks supilusikatäit sinu lemmikhummust ja üks krõmpsuv seller- milline maitsev ja tervislik kooslus. Enamik hummuseid on väga madala kalorsusega, ühes supikusikas on kõigest 25 kilokalorit. Ühes keskmise varrega selleris on aga vaid 6 kilokalorit. Hummus annab meile taimseid valke, kiudaineid ja mineraalaineid, seller sisaldab samuti kiudaineid ning lisaks ka kaaliumi. 

24. Hiina kapsas 

Kuuma suvepäeva mõnusaks retseptiks on hiinakapsas koos porgandi, Savoi kapsa , riisi ja veiniäädikaga. See kooslus on toitev ning samas madala kalorsusega. Hiina kapsas on väga vähe kaloreid ning teda annab serveerida paljude erinevate toitudega. Sisaldab palju C-vitamiini. 

25. Gazpacho 

Suvel maitseb jahutatud Gazpacho supp imeliselt. Tänu toiteaineterohketele komponentidele nagu tomat, kurk, paprika ja sibul, saab seda traditsioonilist Hispaania suppi nautida, ilma et peaksid muretsema liigsete kilokalorite pärast. Keskmiselt sisaldab üks tass Gazpachot 88 kilokalorit. 

26. Pähklid koos vaarikatega 

Veel üheks maitsvaks võimaluseks, kuidas vaariakaid serveerida, on miksida neid pähklitega. Pool tassi vaariakid ning umbes 6 purustatud Kreeka pähklit ning sinu maiuspala on valmis. Kiudained, fütotoitained, omega-3 rasvhapped ja energia on garanteeritud. 

27. Suhkruhernes 

Üks tass suhkruherneid ning sinna hulka üks supilusikatäis ubasid- omapärane, tervislik  ja huvitav maitseelamus, millest saad kiudaineid, taimseid valke, vitamiine, mineraale ja kõigest 100 kilokalorit. 

28. Kodune  mahlajäätis 

Erinevates kodutarvete kauplustes on müügil topsikud, kus sees saab kodus ise mahlajäätist valmistada. Poest soetadaes, on mahlajäätised üleküllastatud suhtkru ja säilitusainetega, kodus saame aga ise valida, mida ja kui palju me sinna lisame. Üks idee- purusta näiteks maasikad, vaarikad ja mustsõstrad ning sega nad kokku prosseccoga. 

29. Kiivi

Kiivi on väga toitev, tervislik, vitamiinirohke  ja maitsev vili, mis on suvel suurepäraseks suupisteks ja maiustuste asetäitjaks. Ühes kiivis on 95 kilokalorit. 

30. Vahukommid

Ja kui kõige selle tervisliku ja maheda juures tekib aegajalt kiusatus millegi mitte nii naturaalsega patustada, siis neli vahukommi on lubatud. Vahukommid on madala rasvasisaldusega maiustused ning neljas kommis kokku on keskmiselt 100 kilokalorit. 

Tervislikku ja kerget suve! 

Allikas: health.com