4 nippi, kuidas pannkoogid eriti hõrguks muuta

4 nippi, kuidas pannkoogid eriti hõrguks muuta

Pannkoogid maitsevad nii suurtele kui väikestele ning parim aeg neid valmistada on siis, kui aega jagub ja kusagile kiirustama ei pea. Traditsioonilised pannkoogid näevad ette nisujahu kasutamist, ent tänapäeval on alternatiive niivõrd palju, et vajadusel leiab igaüks endale sobiva variandi – mandlijahu, kookosjahu, täisterajahu, tatrajahu jne. Kui kasutada nisujahu, siis tasub kindlasti eelistada täistera nisujahu.

Pannkoogid maitsevad nii suurtele kui väikestele ning parim aeg neid valmistada on siis, kui aega jagub ja kusagile kiirustama ei pea. Traditsioonilised pannkoogid näevad ette nisujahu kasutamist, ent tänapäeval on alternatiive niivõrd palju, et vajadusel leiab igaüks endale sobiva variandi – mandlijahu, kookosjahu, täisterajahu, tatrajahu jne. Kui kasutada nisujahu, siis tasub kindlasti eelistada täistera nisujahu.

Kõigepealt tuletame meelde, mida on vaja, et teha kõige lihtsamaid pannkooke: 2 muna; 3 dl piima; 2,75 dl ehk 150 grammi jahu, suhkrut, soola. Sellest retseptist peaks piisama kolmele kuni neljale sööjale! 

 

Allpool toome välja 4 ideed, kuidas pannkoogid aga veelgi maitsvamaks ja tervislikumaks muuta.

1. Pannkoogid toorkakaoga!

Kas teadsid, et toorkakao on tervislikum kui nisujahu? Valides kakao, mis ei sisalda suhkrut, on tegu väga maitsva ning kasuliku komponendiga. Asenda pannkoogi retsepti juures üks neljandik jahust kakaoga ning tulemuseks on kiudaine- ja valgurikkam toit! Kakao sisaldab suures koguses kiudained ning valke! Nisujahu koosneb aga suures osas lihtsalt süsivesikutest. 

2. Pannkoogid vürtside, maitseainete, seemnete ja kuivatatud puuviljadega!

Kaneel, kardemon, ingver, vanilje, mooniseemned, kanepiseemned, rosinad, kirsid, mustikad – võimalusi on palju! Lisa pannkoogiretseptile näiteks rosinaid, kaneeli ja kasuta nisujahu asemel hoopis rukkijahu. Teine soovitus on asendada vähemalt pool nisujahust mandlijahuga ning lisada retseptile veel mooniseemneid ja kuivatatud jõhvikaid! Tulemuseks on hõrgud ja mahlased pannkoogid!

3. Pannkoogid porgandi või kõrvitsaga!

Riivi pannkoogitaigna hulka parajas koguses porgandit ja talita edasi nii nagu ikka. Siinkohal tasuks nisujahu asendada tatra- või täisterajahuga. Tervislikum kui tavalised pannkoogid!

4. Pannkoogid maitsepiimaga!

Asenda tavaline piim hoopis kookospiimaga, pool nisujahust kookosjahuga ja et tulemus oleks veelgi põnevam, lisa retseptile kuivatatud kirsse või jõhvikaid – need tasakaalustavad kookose magusat maitset. 

Allikas: internet

Toimetas: Karin Karu