4 TÕDE, MIDA SA MUNA SÖÖMISE kohta teadma peaksid

11 kommentaari
4 TÕDE, MIDA SA MUNA SÖÖMISE kohta teadma peaksid

Muna on täisväärtuslik toiduaine, mida teadupoolest armastavad kõik, kes fitnessiga tegelevad, sest see sisaldab rohkesti valku ja aitab lihasmassi kasvatada ning säilitada. Kuid mitu muna päevas on tervislik süüa ja kas munakollasega peaks piiri pidama? 

Muna on täisväärtuslik toiduaine, mida teadupoolest armastavad kõik, kes fitnessiga tegelevad, sest see sisaldab rohkesti valku ja aitab lihasmassi kasvatada ning säilitada. Kuid mitu muna päevas on tervislik süüa ja kas munakollasega peaks piiri pidama? 

Allpool on välja toodud neli fakti muna söömise kohta, mida sa kindlasti teada võiksid:

1. On räägitud, et sportlased tarbivad toorest muna, sest see pidi tervisele kasulik olema.

Paraku on toore muna söömine üsnagi mõttetu, sest inimese organism ei suuda sellest korralikult valku omastada. Vaid 50% munas sisalduvast valgust saab organism kätte, kui süüa toorest muna. Lisaks kaasneb sellega salmonelloosioht, seega toore muna söömine tuleks menüüst välja jätta. Kuumutatud munavalgust omandab organism aga ligikaudu 90%, mistõttu võiks muna kas keeta, praadida või pošeerida. 

2. Munakollane on hea või halb?

Munakollane ei ole halb, aga selle söömisega tuleks piiri pidada ning päevas üle kahe munakollase süüa ei tasu, sest see sisaldab üsnagi rohkelt kolesterooli – umbes 300 mg ühe munakollase kohta. 

3. Munavalk on väga kõrge bioloogilise väärtusega

Munavalk on tõepoolest väga kvaliteetne ja inimorganismi poolt hästi omastatav, seega võib seda iga päev julgelt tarbida, ent munakollasega tuleb piiri pidada. Munavalgeid võib aga päevas kasvõi kuue muna jagu süüa.

4. Munakollane ja munavalge

Kui eesmärgiks on rohkem valke tarbida, siis tuleks rohkem munavalgeid süüa. Üks munavalge sisaldab 4 grammi valku; 17 kilokalorit. Munakollane sisaldab aga 3 grammi valku; 4,5 grammi rasva; 55 kilokalorit. 

Allikas: health