FITNESSMODELLI HOMMIKUSÖÖK – kas sina sööksid seda?

FITNESSMODELLI HOMMIKUSÖÖK – kas sina sööksid seda?

Ütlus, et hommikusöök on päeva tähtsaim toidukord, peab vett ning seda tõestavad mitmed uuringud. Kõige olulisem aspekt siinkohal on aga see, et hommikusöök varustaks organismi kõikide vajalike toitainetega! Fitnessiga tegelevad naised on oma menüü põhjalikult läbi kaalutlenud ning toitumise osas on neilt nii mõndagi õppida.

Ütlus, et hommikusöök on päeva tähtsaim toidukord, peab vett ning seda tõestavad mitmed uuringud. Kõige olulisem aspekt siinkohal on aga see, et hommikusöök varustaks organismi kõikide vajalike toitainetega! Fitnessiga tegelevad naised on oma menüü põhjalikult läbi kaalutlenud ning toitumise osas on neilt nii mõndagi õppida.

Mida söövad fitnessmodellid hommikul? Kõige armastatumaks on kvaliteetsest toorainest valmistatud puder! Putru saab valmistada nii soolasel kui ka magusal moel ning võimalusi, millest putru teha, on palju: tatrapuder, kaerahelbepuder, neljaviljahelbepuder, hirsipuder või miks mitte hoopis kinoapuder! Selge on see, et valge suhkur pudru koostisesse ei kuulu ning margariin samuti mitte! 

Kõigepealt vali endale meelepärased pudruhelbed, keeda need vee või piimaga valmis, lisa pisut soola (mitte lauasoola, vaid pigem meresoola) ja seejärel tulevad lisandid, mis annavad pudrule kõrgema toitaineväärtuse!

Toome välja neli tervislikku soovitust:

1. Munavalge

Paar minutit enne pudru valmimist lisa potti 150 grammi munavalget ühe inimese kohta ja sega samal ajal hoolikalt. Munavalge vajab paar minutit kuumutamist ja ongi korras. Nii saad valgurikka pudru – 100 grammi munavalget annab keskeltläbi 10,5 grammi valku.

2. Valgupulber

Pudrule võib lisada ka 20 grammi valgupulbrit, mille maitse saab ise valida – võimalusi on siinkohal väga palju alustades tavalisest šokolaadist ja vaniljest ning lõpetades soolakaramelliga.

3. Pähklivõi

Pähklivõi annab pudrule häid rasvu ja teatud määral ka valke. Kõige kõrgema valgusisaldusega on kõrvitsaseemnevõi, mis sisaldab 100 grammi kohta 30 grammi valke ning lisaks on see tõepoolest maitsev. Eestis leiad seda mahekaupa pakkuvatest poodidest.

4. Kreeka jogurt

Õnneks on ka Eestis jõudnud poelettidele Kreeka jogurtid, mille valgusisaldus 100 grammi kohta on 7 või isegi 8 grammi. Lisa pudrule ports Kreeka jogurtit ja näiteks pool banaani ning maitsev ja tervislik toit ongi valmis.

Vali üks ülalpool mainitud komponentidest, mida pudrule lisada või kombineeri neid omavahel. Pähklivõid ostes vaata, et pähklite sisaldus oleks maksimaalne ja et sellele poleks lisatud suhkruid ega õlisid.

Sellisel kujul putru süües on kõht mitmeks tunniks täis, veresuhkur normis, energiat palju ja mis kõige parem – sinu organism saab sellest tohutult palju kasulikke aineid! 

Karin Karu