USKUMATU! Koorejäätis sisaldab palju kasulikke aineid?

5 kommentaari
USKUMATU! Koorejäätis sisaldab palju kasulikke aineid?

Täna tähistatakse Eestis rahvusvahelist jäätisepäeva. Jäätisepäeva traditsioon sai alguse Ameerika Ühendriikidest Kentucky osariigist 1984. aastal ning on tänaseks levinud üle maailma. Eestis tähistatakse jäätisepäeva teist korda.

Täna tähistatakse Eestis rahvusvahelist jäätisepäeva. Jäätisepäeva traditsioon sai alguse Ameerika Ühendriikidest Kentucky osariigist 1984. aastal ning on tänaseks levinud üle maailma. Eestis tähistatakse jäätisepäeva teist korda. Soojal suvepäeval pakub maitsvat leevendust koorejäätis, mis lisaks jahedale maitseelamusele annab palju kasulikke toitaineid. Ühes koorejäätises on peidus mitmeid mineraalaineid nagu kaltsium, magneesium ja kaalium, samuti A-, B-, D- ja E-vitamiinid. Kõik need ained aitavad inimese organismi tugevdada ning toetavad selle sujuvat toimimist.

Eesti inimesed toitu valides teha üha teadlikumaid ja tervislikumaid valikuid ning üheks neist on kindlasti koorejäätis. Jäätis on enamike inimeste jaoks sooja suvepäeva mõnusaks jahutajaks või pidulaual magustoiduks. Et Eesti kaupluste jäätisekülmikutes on silmapaistva koha hõivanud koorejäätised, kõneleb sellest, et siinsed tarbijad mõistavad, et ka maiustades saame teha tervislikke valikuid ning pakkuda organismile vajalikke toitaineid.

Koorejäätise rasvasisaldus jääb enamasti vahemikku 10-13%, mis tähendab, et 100g energiasisaldus on umbes 180 kcal. Kalorsust mõjutavad kasutatud lisandid nagu pähklid, šokolaad, rosinad, aga ka vahvel, glasuur, keedised jne.

Kuigi paljud inimesed peavad koorejäätist suureks kaloriallikaks, siis tegelikkuses on koorejäätise energiasisaldus 100 grammi kohta oluliselt väiksem kui puuviljasaial, kaeraküpsisel või piparkoogil.

Kuna külma jäätist süües kulutab keha ka enda soojendamiseks energiat, on maiusest saadav energiahulk veelgi väiksem.

Koorest tehtud jäätisest saab organism kaltsiumit, magneesiumi ja kaaliumi, mille üheaegne omandamine on väga tähtis, sest nii imenduvad mineraalid paremini ja saavad südamelihaste tööd tõhusamalt toetada.

Lisaks traditsioonilisele koorejäätisele müüakse Eestis plombiiri (piimarasva üle 13%), mahlajäätiseid (külmutatud rasvavaba jäätis mahlast või mahlasiirupist), sorbette (mahlast või mahlasegust valmistatud vahustatud ja külmutatud toode), šerbette (sarnane eelmisega, kuid sisaldab 2-4% rasva) ning jogurtijäätiseid (jäätisesegule lisatakse jogurtibaktereid sisaldav juuretis).

Koorejäätise 8 kasulikku mineraali ja vitamiini

Kaltsium

Nagu teised piimatooted, sisaldab ka koorejäätis kaltsiumi, mis aitab luud ja hambad tugevaks teha. Eriti tähtis on kaltsium kasvueas lastele. Tänu piimalipiididele ja rasvlahustuvale D-vitamiinile omastab organism just piimatoodetest kaltsiumi kõige paremini.

Magneesium ja kaalium

Koorest tehtud jäätises on magneesium ja kaalium. Eriti hästi imenduvad need koos kaltsiumiga, toetades nii südamelihaste tööd ja alandades vererõhku.

Piimavalgud

Piimavalgud sisaldavad mitmeid tähtsaid aminohappeid, mis täidavad arvukaid ülesandeid. Aminohapped kaitsevad organismi ja aitavad kaasa rakkude uuenemisele, hormoonide toimele ning geenide regulatsioonile.

A-vitamiin

A-rühma vitamiinidel on väga oluline roll nägemisele. Samuti aitab piisav kogus A-vitamiini kaitsta nahka ja limaskesta väliskeskkonna tegurite eest. Laste organismis on A-vitamiin aga oluline kasvu stimuleerija.

D-vitamiin

D-vitamiini peamine kasutegur on teiste ainete organismi imendumisele kaasaaitamine. Tänu nendele vitamiinidele omastab organism kaltsiumi. Seetõttu on D-vitamiinil oluline roll hammaste ja luustiku ehituses.

E-vitamiin

E-rühma vitamiinid mõjutavad kõikide toitainete imendumist organismi. Lisaks aitavad need kaitsta rakke ning vältida seeläbi mitmeid haiguseid. Samuti omavad need tähtsat rolli sugunäärmete arengus.

B-vitamiin

B-vitamiinid ja foolhape tagavad närvide töö ning osalevad kõigi toitainete imendumises. Samuti kindlustavad need vererakkude regulaarse uuenemise.