Uus dieeditrend glamuurses maailmas: krõmpsuv smuutieine

7 kommentaari
Uus dieeditrend glamuurses maailmas: krõmpsuv smuutieine

Smuutid on ühed mõnusad ja vitamiinirohked vahepalad, mida armastavad nii suured kui väikesed. Nüüd on Hollywoodi staarid aga avastanud ühe veelgi tervislikuma versiooni smuutist, milleks on inglise keeles “smoothie bowl” ehk siis smuuti, millele on lisatud tahkeid koostisosi. Tulemuseks on korralikult kõhtu täitev kausitäis, mis annab meie organismile kõik vajaliku.

Smuutid on ühed mõnusad ja vitamiinirohked vahepalad, mida armastavad nii suured kui väikesed. Nüüd on Hollywoodi staarid aga avastanud ühe veelgi tervislikuma versiooni smuutist, milleks on inglise keeles “smoothie bowl” ehk siis smuuti, millele on lisatud tahkeid koostisosi.

Miks see versioon tervislikum on? Sest nii püsib kõht kauem täis ning emotsionaalne vajadus midagi hammastega närida saab samuti rahuldatud.

Tulemuseks on korralikult kõhtu täitev kausitäis, mis annab meie organismile kõik vajaliku.

Gurmeekokk ja blogija Beth Lipton jagab oma Instagrami kontol mitmeid erinevaid smoothie bowl’i retsepte. Tema kontot saad jälgida siin

Kui tavalised smuutid on mõeldud joomiseks, siis smoothie bowl vajab söömiseks lusikat. Ideid, kuidas neid valmistada on palju ja kindlasti tasub proovida nii magusaid kui ka soolaseid versioone. Üks osa tuleb blenderdada ning teine osa hakkida väiksemateks kuubikuteks või viiludeks – see on smoothie bowl‘i põhimõte!

Allpool toome välja mõned nutikad ideed, kuidas seda mõnusat kausitäit endale valmistada võiks.

Toorained, mida kasutada:

Köögiviljad

Proovi külmutatud köögivilju – spinat, lehtkapsas, roomasalat, kurk sobivad väga hästi. Ka pehmeks aurutatud brokoli, kõrvits ja porgandid on hea idee.

Puuviljad ja marjad

Sobivad kõik külmutatud marjad ja värsked puuviljad – banaan lisab tekstuuri, õun ja pirn lisavad mahlakust. 

Valgud

Et saaksid kosutava eine, lisa blenderisse chia- ja kanepiseemneid ja näiteks pähklivõid.

Vedelad koostisosad

Erinevad piimad või jogurt on hea idee.

Rasvad

Avokaado, pähklid, kookosrasv.

 

Kuidas endale smoothie bowl’i teha:

Kõigepealt vali välja, milliseid koostisosi kasutada soovid, seejärel blenderda omal valikul üks osa koostisosi ühtlaseks seguks ning teine osa lõika niisama viiludeks. Lisa kõigepealt blenderisse piim või jogurt, seejärel puuviljad või köögiviljad ja midagi valkude ning rasvade grupist. Blenderda ühtlaseks massiks.

Võta kauss, vala vedelam osa põhja, kata hakitud viljadega ning kaunista näiteks pähklitega! 

Naudi kohe!