Kristi: eesmärgini viivad meid siiski samad tegurid – usk iseendasse ning tegutsemine

70 kommentaari
Kristi: eesmärgini viivad meid siiski samad tegurid – usk iseendasse ning tegutsemine

Ilmselt ei ole inimest, kes ei oleks lugenud artikleid ja raamatuid või kuulnud erinevaid diskussioone teemadel, kui olulisel kohal on liikumine meie elus – mida head füüsiline aktiivsus kaasa toob ja kui hirmsad haigused või seisundid meid ähvardavad, kui me ei liigu. Arvan, et igaüks leiab alati taolistest teemadest midagi enda jaoks – olgu see siis nõustumine kõnelejaga või hoopis vastupidine seisukoht. Enda elule aga tagasi vaadates oli mul alati pisut raske neist teemadest lugeda, sest tundus, et öelda võib ju igaüks, et mine ja liiguta, aga tegelikkuses on väga raske just neid esimesi samme teha (eriti ülekaalulisena) ja veelgi keerukam on püsida  füüsilise aktiivsuse lainel ja olla järjekindel, sest esialgu tulevad muutused teosammul, kuigi endast on maksimum antud.
 

Ilmselt ei ole inimest, kes ei oleks lugenud artikleid ja raamatuid või kuulnud erinevaid diskussioone teemadel, kui olulisel kohal on liikumine meie elus ja mida head füüsiline aktiivsus kaasa toob ning kui hirmsad haigused või seisundid meid ähvardavad, kui me ei liigu.

Arvan, et igaüks leiab alati taolistest teemadest midagi enda jaoks, olgu see siis nõustumine kõnelejaga või hoopis vastupidine seisukoht. Enda elule aga tagasi vaadates oli mul alati pisut raske neist teemadest lugeda, sest tundus, et öelda võib ju igaüks, et mine ja liiguta, aga tegelikkuses on väga raske just neid esimesi samme teha (eriti ülekaalulisena) ja veelgi keerukam on püsida  füüsilise aktiivsuse lainel ja olla järjekindel, sest esialgu tulevad muutused teosammul, kuigi endast on maksimum antud.

Küll aga näen täna enda kogemuse põhjal, et kui midagi väga tahta ja ka kindel eesmärk püstitada, siis ka rasketel hetkedel on võimalik endas tahe ja jõud leida ning liigutamise näol oma kehasse miskit panustada. Pikemas perspektiivis on see siiski ääretult kasulik ja ükski liigutus mõistliku treenimise juures ei peaks kahju tooma.

Tean, et minu lugu ja teekond on paljudest erinev, aga eesmärgini viivad meid siiski samad tegurid – usk iseendasse ning tegutsemine. Jah, loomulikult on tervema keha saavutamise protsessis ka treeneri panus kirjeldamatu, kuid tema roll on siiski toetav ja nõu ning praktilisi juhiseid andev, kuid n-ö töö tegijad oleme ju ise. Ja sõltuvalt oma panusest saab siis tunda, kas töö viljad vastavad ootustele või mitte. Enda puhul võin öelda, et tänaseks on need viljad üsna maitsvaks muutunud, kuid mitte veel küpsed ehk siis tööd on veel palju. AGA – kogu teekonna lisaväärtus ja avastus on see, et liikumine võib saada ka nullise sportimisharjumusega inimese jaoks tõeliseks naudinguks, milleta enam elada ei oska ega ka taha.

Nüüd, kui minu füüsiline vorm juba üht-teist lubab, olen proovinud otsida ja sisetreeningutele vaheldust pakkuda erinevate treeningutega vabas õhus. Viimane ja kõige huvitavam ning väljakutseid esitav treening oli rullsuuskadel. Rullsuusad – see oleks nagu kombinatsioon rulluiskudest ja suuskadest, aga.. Võimalik, et varasem rullitamise või suusatamise kogemus aitab rullsuuskadel paremini hakkama saada, kuid eelnev kogemus sõltub ilmselt ka sellest, kuivõrd tasemel sõitja siis olla. Ma ei saa kindlasti väita, et oleksin rullidel või suuskadel väga edukas sõitja olnud, vaid pigem siiski harrastaja ja üsnagi algaja tasemel. Nii et otsus rullsuusad alla panna ja selle alaga sõbraks saada oli põhimõtteliselt nagu hüppamine pea ees vette tundmatus kohas.

Aga olen sellest alast nüüd täiesti vaimustuses ja sain kogemuse, et rullsuusatamine on midagi täiesti teistsugust ning tegelikult pole seda võimalik minu arvates üldse teiste aladega võrrelda. Trenni minnes aga olin hoopis hullemaks valmis ja varustasin end kõikvõimalike kaitsmetega, sest arvasin, et läheb suuremaks kukkumiseks. Endalegi aga tuli see üllatusena, et 1,5 h jooksul tekkis vaid paar olukorda, kus tasakaal kõikuma lõi ning hoopis pidurdamine ja kivid rajal tingisid ärevust tekitava olukorra. Aga püsti jäin ja midagi hullu ei juhtunud ning ka kobana on võimalik sellest treeningust nauding saada.

Kui ma oma esimesel sõidukorral sõitsin laenatud varustusega, sest huupi ei ole mõtet nii kallist varustust soetada, siis nüüdseks mõlgutan mõtteid, et poodi varustuse järgi minna… Tõepoolest, see ala on köitev ja ka juba pärast esimest sõitu tahaks veel ja veel…

 

Kaal – 72 kg

 

Kristi