Kristi: sain “küpseks” ka laktaaditesti tegemiseks

22 kommentaari
Kristi: sain “küpseks” ka laktaaditesti tegemiseks

  Sügisel mainisin ühes kirjutises, et minu keha sai minu personaaltreeneri, CitySpa peatreeneri Monica Lauri abil mõõdetud… ja nüüdseks on läbitud ka teine mõõtmine. Olgu juba ette öeldud, et sain rõõmustada, sest tulemused on täiesti olemas ja ikka vähemuse poole. See siis tähendab, et mitmete kehaosade ümbermõõdud on vähenud 2-7 sentimeetrit ja ka keha rasvaprotsent on muutunud ning kaal langenud. Monica sõnul on tulemused kohati üllatavad kõige positiivsemas mõttes.
 

Sügisel mainisin ühes kirjutises, et minu keha sai minu personaaltreeneri, CitySpa peatreeneri Monica Lauri abil mõõdetud… ja nüüdseks on läbitud ka teine mõõtmine. Olgu juba ette öeldud, et sain rõõmustada, sest tulemused on täiesti olemas ja ikka vähemuse poole. See siis tähendab, et mitmete kehaosade ümbermõõdud on vähenud 2-7 sentimeetrit ja ka keha rasvaprotsent on muutunud ning kaal langenud. Monica sõnul on tulemused kohati üllatavad kõige positiivsemas mõttes.

Treeninguid mõndade kuude eest alustades soovis Monica selgitada pulsivahemikud, et teada saada minu jaoks aeroobne-anaeroobne koormus. Sellel korral jäi laktaaditesti abil see selgitamata, sest suutsin ennast mõttetult üles kruvida, kuna arvasin, et selle teostamine on vereproovile sarnane. Ma tõesti vihkan vere andmist ja torkeid ükskõik millisel kujul. Ja sinna see test jäi… Mõne nädala eest olin aga sunnitud veenist verd andma ja tegelikult ei olnud midagi hullu, nagu ka kõigil eelnevatel kordadel. Inimene on ikka oma mõttetegevuse poolest veider ja samas kõikvõimas, aga lohutan ennast, sest õnneks ei ole ma ainus „jänes“, kes seda protseduuri võimalusel väldib. Aga – tänu viimasele positiivsele verevõtmisele sain julgust ja ühtlasi sain „küpseks“ ka laktaaditesti tegemiseks. Lõpuks! Jah lõpuks, sest tegelikult oli see protsess täiesti valutu ja isegi sääsk nõelab hullemini, ning õnneks, sest see info, mida paarist veretilgast välja annab lugeda, on treenijale treeningutel suureks teejuhiks. Lähemalt…

Monica Lauri: „Laktaat on intensiivsel lihastööl organismis tekkiv piimhappe sool, mis organismi kuhjudes pärsib lihaste tööd, muutes need raskeks ja lõpuks lausa töövõimetuks. Selliselt kaitseb organism ennast ülepingutuse eest. Kui koormus treeningul on optimaalne, siis laktaat lihastes ja veres liigselt ei kuhju, vaid organism kasutab seda kui kütteainet südametegevuses ning see muudetakse maksas glükoosiks. Koormustestil saadud laktaadisisalduse järgi veres saab määrata efektiivsed pulsivahemikud treenimiseks.

Puhtalt aeroobseks koormuseks loetakse treeningkoormust laktaadiväärtusega alla 2 mmooli/l, sellisel puhul võtab keha energiat põhiliselt rasvadest. Aeroobsel-anaeroobsel koormusel laktaadiväärtusega 2-4 mmol/l võtab keha energiat nii süsivesikutest kui ka rasvadest. Laktaadiväärtust 4 loeme anaeroobseks läveks, millele vastab iga treenija puhul teatud pulsisagedus ning millest kõrgema pulsiga ei ole tervisesportlasel pikka aega mõtet edasi treenida – koormuse tõstmisel laktaadi hulk organismis kasvab hüppeliselt ning see kuhjub lihastesse.“

Laktaaditesti järgi on minu anaeroobne lävi praeguse kehalise vormi juures pulsisagedusel 120 l/min ning peaksin treenima edasi rahulikult madalal pulsil, et saada põhivastupidavus alla ning pulsisagedused selleks on 105-120 l/min.                                                          

Tänaseks treenin ma CitySpa´s keskmiselt 4-5 korda nädalas ja olen avastanud, et regulaarne treenimine annab energiat ja endaga tegelemine läbi toitumise muutmise, hoolitsuste ja trenni tegemise annab samuti elule hoopis teise värvi. Hea on ju õhtul magama minna, saades kehalt tagasiside, et pingutused meeldivad talle, ja meeldiv on hommikul ärgata, teades, et uued huvitavad treeningud ootavad ees ning nii see järkjärgult kujuneb – minu uus ja tervislikum elustiil, mis kannab vilja elu lõpuni.

 

Kõik, kes ootavad minu menüüd, saavad seda lugeda juba nädala pärast ja ikka minu veerust.

 

81 kg!

Kristi