Kristi: teisel päeval peale lihaste hindamist olin nagu puuhobune

32 kommentaari
Kristi: teisel päeval peale lihaste hindamist olin nagu puuhobune

Oktoober on käes ja minu ees avanesid CitySpa uksed. Õhkkond CitySpa’s on nii mõnusalt soe ja on näha, et sealsed lahendused PARIMA trennikogemuse saamiseks on hoolikalt läbi mõeldud. See tekitab ju hea tunde, sest kaudselt on proovitud arvestada kõigi meiega, meie soovidega. Teile, kes ootate juba klubi avamist, võin öelda, et hetkel veel töömehed sebivad nagu usinad sipelgad, andes viimast lihvi, aga seda kõike luksusliku ja meeldiva treeningkeskkonna ning kosutavate protseduuride nimel. Ootamine tasub ära, see on enam kui kindel! Lubasin ühes varasemas blogis, et peagi saate lugeda minu personaaltreenerist. See koht on käes! Monica Lauri, kes on CitySpa peatreener, on minu personaaltreener. Monica on tõeliselt särav, toetav ja tema energia on nakkav. Usun, et meie koostöö Monicaga sujub kenasti – muidugi trenni tähe all, aga see aitab meil üheskoos jõuda minu eesmärgini. Personaaltreener Monica koostada on minu treeningplaan ning esimesed sammud plaani tegemiseks on astutud – pingutust ja vaeva nõudvalt sai tehtud lihaskaalu ja lihasvõimekuse hindamine. Tänusõnad Monicale, et ta võttis eelnevalt vaevaks mulle kirjutada, mis mind hindamisel ees ootab. Jagan Teiega Monica poolt kirjutatut.
 

Öeldakse, et head inimest peab palju olema, aga ma ei ole päris kindel, kas see paika ka peab. Ja eks sõna – hea – on ju ka tähenduselt ühe jaoks üks ja teise jaoks teine. Igal juhul olen mina otsustanud saada kehamassilt väiksemaks ja usun, et selle protsessi käigus ning lõpptulemust nautides ei ole ma parem ega halvem, kuid kindlasti ilusam ja tervem.

Oktoober on käes ja minu ees avanesid CitySpa uksed. Õhkkond CitySpa’s on nii mõnusalt soe ja on näha, et sealsed lahendused PARIMA trennikogemuse saamiseks on hoolikalt läbi mõeldud. See tekitab ju hea tunde, sest kaudselt on proovitud arvestada kõigi meiega, meie soovidega. Teile, kes ootate juba klubi avamist, võin öelda, et hetkel veel töömehed sebivad nagu usinad sipelgad, andes viimast lihvi, aga seda kõike luksusliku ja meeldiva treeningkeskkonna ning kosutavate protseduuride nimel. Ootamine tasub ära, see on enam kui kindel!

Lubasin ühes varasemas blogis, et peagi saate lugeda minu personaaltreenerist. See koht on käes! Monica Lauri, kes on CitySpa peatreener, on minu personaaltreener. Monica on tõeliselt särav, toetav ja tema energia on nakkav. Usun, et meie koostöö Monicaga sujub kenasti – muidugi trenni tähe all, aga see aitab meil üheskoos jõuda minu eesmärgini.

Personaaltreener Monica koostada on minu treeningplaan ning esimesed sammud plaani tegemiseks on astutud – pingutust ja vaeva nõudvalt sai tehtud lihaskaalu ja lihasvõimekuse hindamine. Tänusõnad Monicale, et ta võttis eelnevalt vaevaks mulle kirjutada, mis mind hindamisel ees ootab. Jagan Teiega Monica poolt kirjutatut.

Personaaltreener Monica Lauri: „Treenides iseseisvalt jõusaalis valime tihti harjutused selle järgi, kui vastuvõetavad ja mugavad nad meile sooritada on. Kahjuks juhtub vahel nii, et lihaseid, mis on juba niigi kas sünnipäraselt või eelnevalt treenitud tugevaks, koormame lisaks ka iseseisvalt harjutades rohkem kui teisi, nõrgemaid lihaseid. Harjutused, kuhu kaasatakse nõrgemaid lihaseid, tunduvad tihti ebamugavad ja pingutust nõudvad ning kui meil puudub teadmine oma nõrkadest lihastest, siis ei võta me nende treenimist ka tõsiselt. Samal põhjusel kipume valima ka rühmatreeninguid selle järgi, kuidas seal tehtavad harjutused meile tunduvad – kui on ikka väga ebamugavad, siis ei taheta hästi valida ka enda jaoks efektiivseid rühmatreeninguid. Lihasfunktsioonide testide tegemisel saame hinnata, missugused lihased on kehas tugevad ja nõrgad, missugused liiga pinges ning missugused alatoonuses. Kui meil on teada oma lihaste olukord, siis saame ka iseseisvalt jõusaalis treeneri poolt antud soovituste järgi efektiivselt treenida ning vastavalt soovitustele valida enda jaoks õiged rühmatreeningud. Lisaks on lihastasakaal tähtis rühi jaoks. Kuna me ei kasuta oma käsi ja jalgu võrdselt, siis võivad ühe kehapoole lihased olla tugevamad kui teise. Väike erinevus kahe kehapoole lihaste tugevuses võib avaldada mõju lülisambale ning hea rühi hoidmisele. Erinevad harjutused annavad mulle Sinu kohta vajaliku info, et edaspidi osata Sinu jaoks koostada treeningplaan, mis paneb Sinu keha õigesti pingutama.“

Esimesel kohtumisel Monicaga läkski  harjutuste tegemiseks – treener nimetab seda lihaskaalu ja lihasvõimekuse hindamiseks. Nii mõnigi harjutus oli kehalise tunnist tuttav ning nende sooritamine näitas treenerile minu painduvuse taset, kuidas suured ja väikesed lihasgrupid koostööd teevad ning kui vastupidavad on suuremad lihasgrupid nagu kõhu-, selja-, jala-, rinna- ja käelihased. Mu „lemmik“ osa oli kätekõverduste koht –  ära tegin! Ja mis siin salata, kõik, mis toimus, oli väsitav, sest nii mõndagi harjutust tehes pidin tegema nii kaua kui jaksan.

Nagu ühele õpilasele kohane (leian, et olen hetkel täitsa õpilase rollis, kes õpib õigeid sooritusi jne.), siis sain treenerilt ka koduse ülesande. Läks põnevaks? Ülesanne – iga päev 1 tund õues kõndimist. Mitte lonkimist! Esimesel ja teisel päeval pärast lihaste hindamist olin nagu puuhobune ja normaalsest liikumisest oli asi kaugel. Järgmistel päevadel aga läks juba paremini ja tempot tõstes jõudsin tõdemuseni, et ka 1 h kõndimist võib päris väsitav olla. Ühel päeval sai kodune ülesanne sooritatud sügiseses Pärnus, Jaansoni rajal. Teate, et Pärnu ei ole ainult suvel ilus ja mõnus puhkamispaik, vaid ka sügisvärvides on Pärnu tõeliselt kaunis ja harmooniline.

Ma oleks juba unustanud… Minu keha on nüüd Monica abil mõõdetud! Kõik andmed (mõõdud) on kirjas ja ühel heal päeval jagan neid Teiega. Eriti huvitav saab kevadel olema! Kogu selle mõõtude virvarris selgus, et minu üks reis on paksem kui teine. Mulle on tundunud nii ka pükse ostes, aga sellele ma, ausõna, ei ole tulnud, et koju jõudes mõõdulint kätte võtta ja mõõtma hakata. Kusjuures reite paksuse erinemine ei pidanud harva esinev olema. Huvitav!

 

Praegu on õige aeg pargis lehti sahistada! Sahistama! 

Kristi