7 põhjust, miks rannahooajaks valmistudes oma nahka regulaarselt harjata

19 kommentaari

Igapäevane keha harjamine ergutab vereringet ja aitab lagundada
kogunenud rasvavarusid. Naha harjamine mõjutab soodsalt
tselluliidipiirkondi ning aitab eemaldada kehast mürgiseid aineid.
Lisaks panevad harjaste õrnad masseerimisliigutused naha õhetama, sest
eemaldub pealmine tuhm ja elutu nahakiht ning uued naharakud tekivad
kiiremini.

Igapäevane keha harjamine ergutab vereringet ja aitab lagundada
kogunenud rasvavarusid. Naha harjamine mõjutab soodsalt
tselluliidipiirkondi ning aitab eemaldada kehast mürgiseid aineid.
Lisaks panevad harjaste õrnad masseerimisliigutused naha õhetama, sest
eemaldub pealmine tuhm ja elutu nahakiht ning uued naharakud tekivad
kiiremini.

7 põhjust, miks rannahooajaks valmistudes oma nahka regulaarselt harjata:

  • Ergutab vere- ja lümfiringet.
  • Aitab eemaldada kehast mürgiseid aineid.
  • Eemaldab surnud naharakud.
  • Soodustab uute naharakkude teket.
  • Stimuleerib naharasu teket.
  • Aitab võidelda tselluliidiga.
  • Muudab naha pehmemaks ja jumekamaks.

Naha harjamine on lihtne, selleks on vaja kehaharja (parem kui naturaalsete, mitte sünteetiliste harjastega), soovitavalt pika varrega, et ulatuks harjama ka selga ja tuharaid.

– Nahka harjatakse kuivalt, alustades jalgadest ja liikudes üles ülakeha poole, harjates kõige lõpuks õrnalt nägu.

– Harja alati ringjate liigutustega, suunaga südame poole.

– Kogu keha harjamine võiks kesta u 3-5 min.

– Kasulik on harjata enne dušši või vanni, siis saab surnud naharakud kohe maha pesta.

– Naha harjamist on kõige parem teha kohe hommikul, sest vereringvoolu kiirenemine on küllaltki jõuline.

– Jälgi, et ruum, kus keha harjad, on soe.

– Alusta vasaku jala labast, liigu mööda säärt ülespoole puusani. Edasi harja parem jalg, siis parem käsi, alustades käelabast, liikudes õlani välja. Kui vasak käsi on harjatud, jälgides korralikult, et ükski ala ei jää vahele, liigu edasi kõhupiirkonda.

– Kõhtu harja päripäeva ringjate liigutustega, käi kogu piirkond mitu korda läbi, kuid palju väiksema survega nahale, kui kätel ja jalgadel.

– Kael ja rind on samuti väga tundlikud piirkonnad, seepärast harja neid hästi hellalt. Lõpuks harja eriti ettevaatlikult nägu.

– Kui harjased on liiga tugevad, siis sobib ka flanellriidest rätik tundlikele piirkondadele.

– Muudatused on kiired tulema, nahk muutub juba mõne päeva möödudes pehmemaks ja jume roosaks.

Tekst: Mari Ojasaar, põhineb raamatul Bikiinivorm 4 nädalaga.