Tahaks minna trenni, aga motivatsioon on kadunud?

On olemas inimesi, kes on nii truud trennile, et neid võib näha isegi jaanipäeva hommikul kell 7 trennikott käes ootamas hetke, mil ta jõusaali lubatakse. Kas ka sina tahaksid selline olla, aga tunned, et ei leia endas ei jõudu ega tahet trenni minna?

On olemas inimesi, kes on nii truud trennile, et neid võib näha isegi jaanipäeva hommikul kell 7 trennikott käes ootamas hetke, mil ta jõusaali lubatakse. Kas ka sina tahaksid selline olla, aga tunned, et ei leia endas ei jõudu ega tahet trenni minna?

Võti nendest probleemidest üle saamiseks peitub mõistmises. Millised on siis kõige levinumad vabandused, et trenni kuidagi ei jõua?

Tõenäoliselt on kõige levinum vabandus see, et ei ole aega. Sul on töö, poisssõber või isegi lapsed, rääkimata sõbrantsidest, kes sind trenni asemel hoopis šoppama kutsuvad. Kohustused ja vajadused lihtsalt ei lõpe iial ja tihti kasvavad need nii suureks, et lihtsalt pole võimalust trenniks. Teine oluline põhjus on võib-olla see, et tulemusi ei märgata. Oled treeninud 3 kuud ja ikka ei ole veel mingit muutust märgata. See paneb  küsima, milleks üldse vaeva näha ja saadab sinu motivatsiooni aknast välja.

Kui nii on lood, siis oleks kõige õigem personaaltreener palgata. Professionaaltreener oskab aidata, öeldes mida tuleks muuta ja mida saaksid paremini teha. Väga paljud jällegi häbenevad oma treenimata vormi. Kui sinu viimasest treenimisest on palju aega möödas, siis võid veidi häbeneda oma vormi jõusaalis teiste keskel, kes tunduvad olevat olnud seal juba aastaid. Või kui oled algaja ja ei tunne veel treenimise põhitõdesid, siis võid tunda end nõutuna paljude erinevate varustuste ja masinate keskel. Sellise olukorra puhul soovitaksin sõbranna kaasa võtta, kes samuti on huvitatud enda vormi saamisest. Sinu treeningud on tunduvalt nauditavamad ja siis on sul olemas ka julgestaja…kaks kärbest ühe hoobiga! ning treeningajaks tuleks valida kellaaeg, mis on kõige vähem populaarne, siis on rahvast vähe ja saad rahulikult ise kõik masinad üle vaadata ja järele proovida.

Üks väga ebameeldiv põhjus trenn pooleli jätta oleks see, kui sinu sõbrannad saavad pahaseks, et keskendud trennile, kui võiksid hoopis samal ajal koos nendega ilusalongis varbaid lasta lakkida. Kui sõbrantsid osutuvad probleemiks, siis kutsu ka nemad endaga kaasa. Vastasel juhul oleks soovitatav mitte mainida trenni nende läheduses.

Üritad kõvasti treenida või teed seda vaevaliselt? Püüa mitte stressata, kui leiad, et oled kaotamas huvi treenimise vastu. On olemas palju põhjuseid, miks see võib juhtuda ja enamik inimesi kogevad sedavarem või hiljem oma elu jooksul. Lihtsalt peatu hetkeks ja mõtle hoolikalt järele, millised peamised faktorid tõukavad su jõusaalist eemale ja käi enda jaoks välja lahendus, mis töötab just sinu puhul. Kui leiad, et on raske minna ilma mingi erilise põhjuseta, siis ehk on sul lihtsalt vaja väikest pausi, kõik kogevad seda vahel ja see on täiesti normaalne. Püüa välja pääseda treenimise rutiinist. Katseta uusi harjutusi või ehk koguni täiesti uut varianti treenimiseks. Premeeri ennast, osta endale midagi, mida sa tõesti tahad, kui sa oled läbi teinud kindla arvu seansse. Sea endale eesmärk, mille nimel treenida!


/Getlin Oltre/