Kuidas toime tulla lahkuminekuga?

Kõige paremini aitab see, kui räägid oma murest ja valust sõprade või perekonnaga. Jagatud mure on pool muret. Teiseks on sõpradega rääkimine oluline sellepärast, et nad võivad sulle anda häid nõuandeid enda kogemustest.

kadri@buduaar.ee


1) Kõige paremini aitab see, kui räägid oma murest ja valust sõprade või perekonnaga. Räägi oma lähedastele inimestele kõik mis südamel ja tavaliselt hakkab nii hulga kergem. Jagatud mure on pool muret. Teiseks on sõpradega rääkimine oluline sellepärast, et nad võivad sulle anda häid nõuandeid enda kogemustest. Ka su sõbrad on pidanud kindlasti läbi elama lahkuminekuvalu.

2) Pea meeles, et kurb olemine on loomulik ja see on sulle lubatud! Sa ei pea tundma süümepiinu sellepärast, et oled kurb ja suhtled ehk sel perioodil vähe teistega. See on sinu valu ja sul on õigus olla kurb! Oma kurbusest jagu saamiseks võid sa selle kirja panna paberile. Vala oma viha ja tunded välja ning kirjuta need tükile paberile. Seejärel pane see paber tikuga põlema ning hävita see ära. Mõnikord selline tegevus aitab ning sulle näib justkui oleks osa su vihast ära põlenud.

3) Püüa leida endale mõni uus hobi. Kohtu võimalikult palju erinevate inimestega ja sa näed, et maailm polegi nii halb ning uute sõprade leidmine toob su ellu palju vaheldust.

4) Reisi. Keskkonnavahetus tuleb alati kasuks ning üldjuhul on reisimine parim ravim armuvalu ja kaotusvalu vastu. Kui sinu kaotus oli liiga suur, kaalu välismaale elama minemist, seda muidugi juhul kui sind Eestis midagi väga olulist kinni ei pea ( nt. haige ema või lapsed)

5) Pea samuti meeles, et iga suhe on sulle ka midagi juurde andnud. ära mõtle ainult kaotusele vaid mõtle ka headele aegadele ja sellele, mille võrra sa rikkamaks saanud oled.

6) ära süüdista ennast! Lahkuminek on siiski tingitud kahe inimese vahelistest eriarusaamadest ning selleks on vaja ikka kahte inimest, mitte ühte.