Kuidas end tehnikast välja lülitada?

Kuidas end tehnikast välja lülitada?

Kas oled pidevalt aheldatud oma nutitelefoni külge? Veedad terve päeva selle ekraani vaadates? Lisaks stressi tekitamisele võib see olla ka ebaviisakas sinu kaaslaste suhtes.

Kas oled pidevalt aheldatud oma nutitelefoni külge? Veedad terve päeva selle ekraani vaadates? Lisaks stressi tekitamisele võib see olla ka ebaviisakas sinu kaaslaste suhtes.

Meil kõigil on pidevalt kiire. Teeme mitut asja korraga ja tihtipeale tuleb sellises olukorras appi nutitelefon koos kõikvõimalike abistavate rakendustega. Selline tehnikale toetumine mõjub aga negatiivselt meie vaimsele heaolule. Hiljuti läbiviidud uuringust selgus, et 10 protsenti nutitelefonide kasutajatest on oma tehnikavidinast sõltuvuses. Toome sinuni kasulikud nipid, kuidas end tõeliselt välja lülitada ja oma elektroonilisele sõbrale pisut puhkust anda.

Treeni tähelepanelikkust

Tähelepanelikkust saab treenida näiteks joogaharjutustega. Kuna jooga keskendub põhiliselt hingamisele, avaldab see positiivset mõju ka meie tähelepanelikkusele ja võimele stressiga paremini toime tulla. Rahulikum hingamine ja tähelepanu teravdamine aitavad lõpetada kiirustamise ja korraga mitmele tegevusele keskendumise.

Sõpradega kohtudes hoia telefon kotis

Teame kõik seda tunnet: läheme kellegagi õhtusöögile ja ühel hetkel hakkab igav, sest kaaslane kontrollib pidevalt oma telefoni. Tõenäoliselt oleme ka ise vähemalt korra sel viisil ebaviisakad olnud. Proovi võidelda sooviga meilboksi kontrollida ja vestle oma sõpradega. Uuringud on tõestanud, et inimesed, kes rohkem näost näkku suhtlevad, on 50 protsenti õnnelikumad kui need, kes pigem sotsiaalmeediat kasutavad. Lisaks naeravad need inimesed rohkem ja see aitab suurepäraselt stressi vähendada.

Lülita telefon ja arvuti enne magamaminekut välja

Kas oled pidevalt väsinud? Paljud meist on harjunud enne uinumist oma nutitelefoni kontrollima. Teadlased on tõestanud, et elektroonikaseadmete kasutamine tund enne magamaminekut häirib aju tegevust ning muudab uinumise raskemaks. Seega lülita umbes tund aega enne magamaminekut arvuti ja telefon välja ning tee midagi lõõgastavat. Näiteks loe raamatut või mine vanni.

Eemalda segavad toonid

Kui tunned, et pead oma telefoni iga piiksu peale kontrollima, pane see hoopis hääletuks. See kõlab lihtsalt ja aitab kaasa keskendumisvõime arendamisele. Sel viisil suunad oma tähelepanu olulisele, näiteks õhtusöögi valmistamisele või töö tegemisele.

Leia aega partneriga suhtlemiseks

Kui mitu korda oled proovinud oma kaaslasega suhelda, ise samal ajal telekat vaadates? Üsna kiirelt muutud siis hajameelseks ega keskendu teievahelisele vestlusele. Selline käitumine mõjub suhtele kahjulikult. Leia aega oma partneriga vestlemiseks ja pühendu tema jutule täielikult.

Tee kindlaks, kui palju aega tegelikult sotsiaalmeedia võrgustikes veedad

Hiljutine uuring tõestas, et peaaegu kolmandik sotsiaalmeedia kasutajatest veedab näiteks Facebookis aega üle tunni päevas. Kusjuures, enamik antud kasutajatest on naised. Planeeri pigem tegevusi pere ja sõpradega, mis ei piirdu ainult nendega interneti vahendusel suhtlemisega.

Luba endale tööl puhkepause

Kui sinu töö sisaldab enamjaolt arvuti taga istumist, siis luba endale aeg-ajalt lühikesi puhkepause. Kui teed seda kord tunnis, lased oma kehal ja vaimul lõdvestuda ja taastuda. Samuti ennetad ebameeldivaid probleeme nagu seljavalu, silmade väsimus, lihaspinge ja stress. Tee endale pauside ajal näiteks kohvi või suhtle töökaaslastega.

24-tunnine tehnikavaba aeg

Luba endale aeg-ajalt üks tehnikavaba päev, näiteks nädalavahetusel. Pärast minipuhkust oled värskem, puhanum ja samuti ei tunne enam nii suurt vajadust kontrollida e-posti või sotsiaalvõrgustikke. Mõistad, et tegelikult ei jää elu ilma nendeta seisma.

Mediteeri

15-minutiline mediteerimisseanss päevas on tervisele äärmiselt kasulik. Teaduslikult on tõestatud, et see aitab vähendada stressi, võidelda uneprobleemidega ja leevendada isegi astmat.

Luba endale igavustunnet

Hirm kõrvalejäämise ees on üks ärevuse vorme. Seda tekitab näiteks pidev muretsemine üritustel mitte osalemise pärast või tunne, et sa ei kasuta oma aega oskuslikult. 18- kuni 33-aastaseid inimesi mõjutab see kõige rohkem ning praegusel sotsiaalmeedia ajastul muutub probleem üha sügavamaks. Igavus ei pruugi alati halb olla. Tegelikult võib see ergutada loovust, sest unistamine aitab elavdada meie kujutlusvõimet.

Allikas: marieclaire.co.uk

Kairit Kütt