Karin Karu: kauni ja saleda figuuri saad Bosu trennis!

Karin Karu: kauni ja saleda figuuri saad Bosu trennis!

MyFitness spordiklubides on olemas selline vahva rühmatreening nagu Bosu! Kogu trenn põhineb Bosu palliga tehtavatel harjutustel, kuhu kaasatakse ka erinevate raskustega hantlid. Mõte tund aega pooliku palli peal hüppamist ja kargamist võib tunduda kummaline, ent tegelikult on tegu väga tõhusa, lõbusa ja kaasahaarava treeninguga, mis arendab kõiki lihasgruppe – kaasaarvatud süvalihaseid!

MyFitness spordiklubides on olemas selline vahva rühmatreening nagu Bosu! Kogu trenn põhineb Bosu palliga tehtavatel harjutustel, kuhu kaasatakse ka erinevate raskustega hantlid. Mõte tund aega pooliku palli peal hüppamist ja kargamist võib tunduda kummaline, ent tegelikult on tegu väga tõhusa, lõbusa ja kaasahaarava treeninguga, mis arendab kõiki lihasgruppe – kaasaarvatud süvalihaseid!

Kui ma esimest korda Bosu trenni läksin, ei olnud mul õrna aimugi, mida see endast kujutab. Kuna koordinatsioonitaju on mul kehv, siis kõikvõimalikud tantsusamme sisaldavad rühmatreeningud on minu jaoks õudusunenägu – koperdaksin kõigile otsa ja sureksin häbi kätte maha. Bosu trenni minnes oligi mul väike hirm, et äkki seal tuleb ka keerulisi sammukombinatsioone teha, millega ma hakkama ei saa. Seda probleemi õnneks ei tekkinud – Bosu trennis tehakse lihtsaid, ent tõhusaid harjutusi ning need sammukombinatsioonid, mida seal tegema pead, jäävad kiirelt meelde.

Küll aga tekkis mul esimestel kordadel raskusi palli peal püsimisega, ühe korra olen isegi palli pealt maha kukkunud, õnneks midagi hullu muidugi ei juhtunud. Trenn algab soojendusega – viis minutit lihtsaid harjutusi! Seejärel tehakse 30 minutit intensiivset trenni – särk läheb märjaks absoluutselt kõigil. Hüpped pallile, kükid, jooksuharjutused – jalalihased, tuharad, kõht ja reied saavad tõsise koormuse! Kui see osa on üle elatud, läheb edasi juba lihtsalt – võetakse hantlid ning treenitakse käsi, õlgu ja rinnalihaseid. Trenn lõpeb kõhulihaste harjutustega ning kõige lõpus on paar minutit venitamist.

Muusika on Bosu trennis väga olulisel kohal – energilised laulud panevad lausa vägisi endast kõike andma, seega on tegu korraliku trenniga. Et palli peal olek nõuab tasakaalu hoidmist, arendab see trenn ka keha süvalihaseid! Korraliku toonuse saavad ka kõik jalalihasgrupid ning kõhulihased. Pisut väiksema koormuse saab selg ja käe ning õlalihased. 

Kõige raskem harjutus kogu selle trenni jooksul on see, kui sa pead palli peal poolkükkis silmad kinni seisma! See kestab ligikaudu kümme sekundit! Silmad kinni hoides on palli peal väga raske tasakaalu hoida, seega tuleb kõik oma lihased tööle panna – kõhulihased saavad korraliku koormuse. 

Bosu arendab kõiki lihasgruppe, tugevdab südametööd ning arendab vastupidavust.

Kui soovid end paremasse vormi viia, siis piisab sellest kui käid kaks kuni kolm korda nädalas Bosu trennis ja sinna juurde veel mõnes jooga trennis või miks mitte hoopis ujumas! 

Lisainfot MyFitnessi spordiklubi ja treeningute kohta saad siit!

Karin Karu