Reklaam sulgub sekundi pärast

Naistest luksusautode roolis ja aktsiisitõusust

Täna tuli esimest korda tahtmine teile kirjutada, sest paar teemat on mind juba mitu päeva naerma ajanud. Nendeks teemadeks on kütuseaktsiisi tõus ning naised suurte ja kalliste autode roolis. See viimane teema on mulle juba pikemat aega huvi pakkunud ja olen isegi väikese turu-uuringu läbi viinud selle kohta. Aga näksime neid ilusaid makroone loo lõpus :).

Täna tuli esimest korda tahtmine teile kirjutada, sest paar teemat on mind juba mitu päeva naerma ajanud. Nendeks teemadeks on kütuseaktsiisi tõus ning naised suurte ja kalliste autode roolis. See viimane teema on mulle juba pikemat aega huvi pakkunud ja olen isegi väikese turu-uuringu läbi viinud selle kohta. Aga näksime neid ilusaid makroone loo lõpus :).

Sõitsin täna oma väikese 1,3-liitrise mootoriga autoga koju, kuulasin raadiost uudiseid ja mõtlesin, et küll on tore, et see kütuseaktsiisi tõus jätab mind täiesti külmaks. Uskumatu, et 57 000 inimest on Facebookis selle vastu, mis paneb mind mõtlema, et vähemalt 57 000 inimest Eestis on ostnud endale auto, mille majandamine käib neile üle jõu. Mu auto võtab keskmiselt 5 liitrit kütust 100 km peale ja väike hinnatõus ei muuda ju midagi. Parkimine on kordades hullumeelsem kulu kui kütus. Hinnad tõusevad kogu aeg ja märkamatult, parem mõelge, kuidas te oma tulusid suurendada saate, mitte ärge raisake aega selle kütuseaktsiisi vastu võitlemisele.  Kas te aru siis ei saa, et kui riigil on raha vaja, siis ta võib ju selle maksu tõstmata jätta, aga keevitab selle kuskile millelegi muule otsa ja kokkuvõttes maksame nagunii selle kinni.  Ma torgiks hoopis midagi muud ja läheks tänavale selle küsimusega, et miks peavad rahva esindajad Riigikogus nii palju hüvesid saama ja kuhu see raha kulutatakse, mida inimesed peavad maksma hakkama? 

Nüüd aga lähemalt autodest ja eelkõige naistest kalliste autode roolis. Olen suurema osa oma elust välismaal elanud ning sealt on mulle silma jäänud, et umbes 1/5 sõidab ratta või mootorrattaga, 3/5 sõidab odava ja väikese autoga ning 1/5 luksusautoga. Meil on siin kõik vastupidi ja need kalliste autodega inimesed peavad väikese autoga inimest justkui parasiidiks ja ebaedukaks ning see pakub mulle palju nalja ja teeb natuke ka kurvaks, kui vähe inimesed hoolivad keskkonnast ja mõistlikust majandamisest. Üks eriline seltskond autojuhte on naised suurte kalliste autode roolis. Vaatan neid naisi suurte päikeseprillide ja mustadesse või häirivalt kirjudesse toonidesse riietatuna mööda sõitmas ja tahtmatult meenub see mõte, mida suurem ja uhkem on auto, seda väiksem harmoonia seal roolis istub. See ei kehti loomulikult kõikide kohta, aga erandid kinnitavad reeglit ja teie, kes te trammi- või bussiaknast neid mööda kihutamas näete - kadestada pole seal mitte midagi. Need naised seal roolis on nagu klounid - nii välimuselt kui oma väärtushinnangute poolest. Vaadake kas või seda, kui palju on võltsi nende küljes ja ümber ning kõik tahavad olla ühesugused. Kõige naljakam on see, et nad ise arvavad, et kõik teised naised kadestavad neid ja tahaksid olla nende nahas. Ega ikka ei taha küll, hoopis kurb on vaadata. Ja nagu nad ei tule toime enda elu majandamisega, ei tule nad üldjuhul toime ka suurte autode käsitlemisega. Mõned naised on siiski ka ise endale suured ja kallid autod ostnud, aga nendel naistel on üldjuhul meeshormoonid ülekaalus ja see ka põhjendab nende erilist tõmmet suurte autode poole. Kuniks auto liigub, on kõik enam-vähem hästi, aga kui kohtad mõnda sellist naist parklas või kitsal tänaval manööverdamas, siis tuleb küll tahtmine Youtube'i  jaoks filmima hakata, sest vaesed naised oma suurte autode roolis näevad välja nagu abitud lapsed. Imelik, et see auto nii oluline on naistele. Vähemalt 2/3 neist on justkui sellest Eesti filmist, kus Jan Uuspõld läheb Tartusse.  

Ütlen ausalt, et paar aastat tagasi, kui ma oma turu-uuringut tegema hakkasin, mõtlesin ma tõemeeli, et suurem osa neist naistest on edukad ja teenivad ise raha, et kalleid autosid üleval pidada. Hakkasin asja uurima, et millega nad tegelevad, et neil nii hästi läheb, ja selgus, et enamik ei tegelegi millegagi ning see ongi nende nn edu saladus. Pead lihtsalt õige sponsori leidma, kes sellist autot sulle võimaldada suudab. Kas pole hale elu? Vaesed naised, mida te kõike olete pidanud kannatama, et sellise autoga sõita saate. Kuidagi ei ole jäänud teie nimed silma Äripäeva rikaste edetabelis, aga elate küll nii, nagu elavad miljonärid või nende armukesed. Mõelge, kui valus kukkumine teil on ühel päeval, kui mees teid sellest autost välja tõstab, või teie välimus närbub.  Ja see kukkumine tuleb vähemalt pooltel teist. Seda ei räägi mina, vaid statistika.

Lugejakiri Tallinnast