Saleda figuuriga näitleja Margaret Kodusaar: dieedid ei aita

Saleda figuuriga näitleja Margaret Kodusaar: dieedid ei aita

Terves kehas terve vaim! Selle ütluse kõige sügavamat tähendust teavad kõige paremini need, kes oma elu spordita ette ei kujuta. Ka särav ja andekas näitleja Margaret Kodusaar, keda paljud teavad seriaalist “Köök”, armastab aktiivset elustiili ning tantsimisega alustas ta olles vaid 6aastane. 

Terves kehas terve vaim! Selle ütluse kõige sügavamat tähendust teavad kõige paremini need, kes oma elu spordita ette ei kujuta. Ka särav ja andekas näitleja Margaret Kodusaar, keda paljud teavad seriaalist “Köök”, armastab aktiivset elustiili ning tantsimisega alustas ta olles vaid 6aastane. 

Eesti meedias on Margaretist vaid paar üksikut artiklit ilmunud, sest avalikkuse tähelepanu pole tema jaoks kunagi oluline olnud. Tegu on naisega, kes teeb seda, mida ta armastab ja millesse ta usub.

Margaret rääkis meile lähemalt oma suurest kirest – tantsimisest, spordist ja liikuvast elustiilist.

Tantsimine pakub Margaretile lisaks treeningkoormusele ka emotsionaalset rahulolu. “Tantsupisiku sain ilmselt tänu oma vennale ja õele, kes võistlustantsuga tegelesid. Olin 6aastane, kui ise tantsimisega tegelema hakkasin. See on väga mitmetahuline, alati on midagi uut ja huvitavat õppida ning avastada. Lisaks füüsilisele koormusele annab see suurepärase emotsionaalse laengu,” räägib ta.

Kui tihti Margaret trenni teeb? “Kõik oleneb enesetundest ja ajalistest võimalustest, umbes 1-3 korda nädalas käin tantsimas ja teen poksitrenni. Kuna ma liigun igapäevaselt palju jalgsi, siis sellevõrra on trennivajadus ka tegelikult väiksem. Ühesõnaga, teen trenni tunde järgi. Oluline on keha ja organismi ka mitte üle koormata,” tõdeb Margaret.

Neil, kes tahaksid olla paremas vormis, ent ei viitsi ennast trenni vedada, soovitab Margaret alustada lihtsalt kõndimisega. “Kõigepealt tuleks alustada headest mõtetest enda suhtes ja teha esimene samm, näiteks palju jalgsi ringi liikuda. Mida rohkem end liigutada, seda suurem isu tekib veelgi rohkem liigutada. Pärast füüsilist koormust on alati hea enesetunne, ning sellest võib väga mõnus sõltuvus tekkida! Tänapäeval on kindlasti võimalik endale sobiv treening leida, kui selleks tõesti soov on. Nagu öeldakse, et terves kehas, terve vaim,” tõdeb ta.

Aktiivne elustiil tähendab ka seda, et energiakulu on suurem, seega söögiisu kasvab. “Trenni tehes kasvab söögiisu automaatselt, aga ma ei järgi mingit raudset menüüd, pigem toitun tunde ja isude järgi, sest keha ja organism teavad kõige paremini, mida parasjagu vaja on. Eelistan pigem valgurikkaid toite nagu näiteks munad, kala, liha ja piimatooted. Lisaks tarbin rohkelt värskeid puu- ja juurvilju ning hommikuti teen sageli smuutisid. Söön siis, kui kõht on tühi, seega keskelt läbi kolm korda päevas ja muidugi joon päeva jooksul rohkelt vett.”

Dieetidesse Margaret ei usu. “Inimesed on erinevad ja ükski dieet ei saa kõigile sobida. Pigem on oluline tunnetada, mis toidud annavad hea enesetunde ja millised mitte ning selle järgi ka oma menüü paika panna. Mõistuse piires ja mitte liialdades võib tegelikult ju kõike süüa ja kui aus olla, siis hetkel mulle isegi ei meenu, et oleksin mõnda dieeti proovinud,” muigab Margaret.

Viimane küsimus! Kümne palli skaalal – kui rahul Margaret oma kehaga on? “Punkte ei paneks, aga võib öelda, et hetkel olen oma kehaga rahul, kuigi arenguruumi on alati.”

Karin Karu