Trenn, toitumine: Buduaari kaalulangetaja Inna Sööt rääkis, kuidas tal läheb

Trenn, toitumine: Buduaari kaalulangetaja Inna Sööt rääkis, kuidas tal läheb

Buduaari esimene kaalulangetaja Inna Sööt tunnistab täna, et aasta 2009 detsember, mil ta kaalulangetamisprogrammiga alustas, muutis kogu tema edasist elu ja seda vaid positiivses mõttes. Inna oli aastaid ülekaaluline – projekti alguses kaalus ta 84 kg ja lõpuks 65 kg. Kuidas aga läheb Innal täna, milline näeb välja tema treeningkava ning menüü – sellest kõigest rääkis ta meile lähemalt.  

Buduaari esimene kaalulangetaja Inna Sööt tunnistab täna, et aasta 2009 detsember, mil ta kaalulangetamisprogrammiga alustas, muutis kogu tema edasist elu ja seda vaid positiivses mõttes. Inna oli aastaid ülekaaluline – projekti alguses kaalus ta 84 kg ja lõpuks 65 kg. Kuidas aga läheb Innal täna, milline näeb välja tema treeningkava ning menüü?

Tuletame meelde, kuidas Inna Buduaari kaalulangetajaks üldse sai? “Ma olen seda varemgi maininud, et tegelikult ma osalesin ühes tervisliku toidulisandi kuuajalises eksperimendis ja see eeldas, et saadan Buduaari toimetusele lühikese kirjelduse endast ning sellest, mil moel ülekaal on minu elu häirinud. Marge Tava oli minu loost liigutatud ning ta tegi mulle pakkumise, millest ma ei suutnud keelduda. Selleks pakkumiseks oligi osaleda Buduaari kaalulangetamisprogrammis. Ma mäletan neid emotsioone nii hästi, mis selle e-maili lugemisega minus tekkisid, ma tõesti uskusin, et minu unistus võib täituda ning ma suudan end kokku võtta ja oma lisakilodest lahti saada,” meenutab Inna, kes kaalus tol ajal 84 kg. 

Inna ei teadnud spordist ega liikumisest enne Buduaari kaalulangetamise eksperimenti mitte midagi, täna aga ei kujuta ta oma elu ilma aktiivse eluviisita üldse ette. “Käin praegu kolm kuni neli korda nädalas trennis, hetkel meeldib mulle väga kombineerida BodyArt treeninguid BodyPumpiga. Minu jaoks on oluline, et trenn oleks huvitav ja et ma tõepoolest naudiksin seda. Kohe kui tunnen, et trenni minek muutub kuidagi vastumeelseks, teen väikese pausi sisse, mille tulemusena tekib mul kiirelt see nii-öelda trenninälg,” naerab Inna, kes naudib sportlikku elustiili.

Aga kuidas on lood toitumisega? Uurime, milline näeb välja Inna tavapärane menüü ning mil määral peab ta oma isusid piirama. “Lihast loobusin kaks aastat tagasi, lisaks jälgin pH-toitumist ja eelistan toortoitu. Viimasel ajal meeldib mulle väga intuitiivne toitumine – see tähendab siis seda, et ma kuulan oma keha ja lasen temal otsustada, mida mul hetkel kõige rohkem vaja on. Ma olen lõpetanud igasuguse enese piitsutamise ja tänu sellele on mul palju lihtsam toituda,” tõdeb Inna.

Keelatud vili on magus ning see kehtib ka söömise puhul. Inna ei keela endale enam midagi, mistõttu ei teki tal ka meeletuid isusid millegi ebatervisliku järgi. “Inimene tahab ikka rohkem seda, mida ta endale keelab ja ühel hetkel sai minul sellest villand, et ma pidevalt keelan ennast ja tunnen süümepiinu, kui ühe kommi endale luban. Tänu sellele, et ma ei keela endale enam ühtegi sööki, on mul kadunud ka igasugune soov patustada. See teema on tegelikult palju sügavam, sest täna ma tean, et igasugune ülekaalu teke on tegelikult tugevalt seotud sellega, mis toimub meie elus psühholoogilisel tasandil. Tihtipeale me patustamegi nendel hetkedel, mil tunneme, et me ei tule oma emotsioonidega toime,” tõdeb Inna.

Huvitav on teada, et Inna omandab hetkel Transpersonaalse psühholoogia ja hüpnoteraapia koolis terapeudi pabereid. Tema suureks huviks on ülekaalu-emotsionaalse seisundi ja lapsepõlve traumade omavahelise seose uurimine. 

Palusime Innal lugejatele oma näidismenüü välja tuua. “See muutub mul teeglikult iga päev, aga ma üritan anda ülevaate – hommikut alustan alati suure klaasi värskelt pressitud sidrunimahla ja sooja veega. Tööle sõites joon veel ära 500-800 ml aluselist vett, kuhu on lisatud klorofülli ja Supergreens powder’it. Kui lõpuks kõht tühjaks läheb ja tunnen päriselt nälga, siis söön ära kausitäie värsket salatit ja kaks viilu gluteenivaba leiba või sepikut, määrdeks peale kõrvitsa-spelta pasteeti ning avokaadoviilud.  Järgnev toidukord leiab aset siis, kui tunnen, et füsioloogiliselt on kõht tühi ning hakkab vaikselt korisema ja tekib päris nälg. Taas võtan mõne värskema salati ja lisan sinna vastavalt isule kala, krevetti või kitsejuustu. Vahepalana, kui tekib isu, haaran mõne puuvilja või toorbatoonikese järgi. Õhtusööki söön vastavalt vajadusele – kui trenni teen, siis tekib isu ka süüa. Õhtusöögi variantideks on kas värske salat tofuga,  sojapasta köögiviljade ja pestoga, kõrvitsapüree supp või midagi muud sarnast. Päeva jooksul tarbin 2,5-3 l vett ja mõningatel päevadel ka ühe sojalate,” kirjeldab Inna oma menüüd.

Kuidas on lood Inna kehakaaluga? “Täna varieerub minu kaal 66 kg-69 kg vahemikus. Kaalunumber ei ole tegelikult mingi näitaja, kehakoostis ja toonus on palju olulisemad.

Inna saadab Buduaari lugejatele ka omapoolse tervituse: “Palju päikest, armastust  ja eneseaktsepteerimist. Igaüks meist on eriline, hoidkem ja hinnakem seda.”

Siin on foto Innast enne kaalulangetamist ja pärast:

Karin Karu