Teele: kaalunumber ei tohiks kindlasti olla kinnisideeks

37 kommentaari
Teele: kaalunumber ei tohiks kindlasti olla kinnisideeks

Kui ma peaksin viimastele möödunud nädalatele märksõna panema, siis oleks selleks kriitilise pilgu läbi kaalu koha pealt paigalseis. Positiivse nurga alt vaadates aga olen oma vormi kindlasti parandanud ja aktiivsemalt trenni teinud kui kunagi varem.

Tänases loos räägin teile, mis muudatusi olen viimasel ajal teinud oma menüüs ja millistes trennides käin.

Kõige suuremad muudatused, mida oma toiduvalikus olen teinud, on süsivesikute lisamine. Muidugi mitte ei ole selleks süsivesikute allikaks sai ja muust valgest jahust tehtud tooted. Kui varem kirjutasin, et peaaegu täielikult olen välja jätnud oma toidusedelilt kartuli, makaroni ja riisi, siis nüüd olen oma menüüd täiendanud pruuni riisi ja tatraga. Seda sellepärast, et mul on viimasel ajal olnud isu magusa järele. Seetõttu soovitaski minu Arctic Spordi treener Kristjan, et abiks võib olla õhtusöögiks just tatra või pruuni riisi söömine. Kuna olen hakanud sagedamini ja intensiivsemalt trenni tegema, on täiesti normaalne, et sellised isud on tulnud.

Paar näidet minu õhtusöökidest:

1) Keedetud tatar või pruun riis koos praetud kanafileega

Samuti väga maitsev ja kiire variant, mida Kristjan välja pakkunud, on:

2) Kodujuust koos näiteks tomati ja kurgiga

Muud põhimõtted on ikka säilinud. Kasulikke rasvu ei väldi, viimasel ajal olen oma salatitesse lisama hakanud ka pähkleid, minu lemmikud on para- ja metspähklid ning Kreeka pähklid. Salatitele panen julgelt hapukoore- ja majonees-kastet. Sellist toitu söön tavaliselt peale trenni, kui keha ainevahetus on kõige kiirem. Samuti olen enda majapidamisse hankinud uue kodumasina, toidu-aurutaja, millega meeldib mulle just külmutatud juurvilju, nagu herned, lillkapsas, brokkoli jne., valmistada. 

Üks kommenteerija küsis, et mida ma teen, kui mul on suur magusaisu, et kuidas ma ohjeldan seda. Kristjan ütles selle peale, et kui tõesti on isu, söö seda peale intensiivset trenni. Kui sügisel rääkisin teile, et üks trenn nädalas oli lihtsalt 45 minutit lindi peal käimist, siis tänaseks on see asendunud intervalltreeninguga, mis seisneb crosstrainer-il 1) 15 minutit madala pulsiga (130),  2) 15 minutit vaheldumisi: 1 minut nii kiiresti kui vähegi jaksan, siis võib pulss ulatuda ka 180-ni ja siis jälle 1 minut rahulikus tempos, 3) 15 minutit jälle rahulikus tempos (130). Sellist intervalltreeningut üritan nädalas tegema hakata 2 korda + veel teen iseseisvalt kõhulihasteharjutusi ja kätele, neidsamu, mida teen Kristjaniga koos treenides. Pärast sellist trenni, nagu mu treener nimetab, on keha nagu mootor ja kui siis lubada endale midagi ebatervislikku, ei juhtu mitte midagi halba, sest keha põletab selle toiduaine ruttu ära. 

Rühmatreenigutest käin ma endiselt BodyPumpis ja samuti BodyToningus. BodyToning on olnud üks minu enim külastatavaid trenne koos BodyPumpiga alates sügisest. Ülimotiveeriv treener Ethel Otsason oskab võtta igast trennitulijast võhma välja. 

Eelmisel korral mainisin teile, et minu personaaltreener Kristjan andis mulle samuti lugemissoovitusi. Kõigil, kellel vähegi huvi, soovitan Facebook’is tšekata lehekülge siit. Sellelt lehelt leiate väga huvitavaid ja mõtlemapanevaid artikleid, videosid, samuti ka ühe põneva ja täiesti tasuta allalaetava raamatu Fuck Calories and other Dietary Heresies.

Lugesin kommentaaridest, et nii mõnelgi minu jälgijal on hetkel tagasilangus käsil, ehk aitab teid motiveerida huvitav ja hariv lugemismaterjal või mõni video sealt lehelt. Mind igatahes motiveeris. Samuti muidugi müts maha Kristjani ees, kes igal nädalal leiab alati midagi positiivset minu teekonnal. Nagu artikli lõpust näha, on minu kaalunumber sama, mis möödunud kord. Ma ei tee sellest hetkel välja, nagu ka treener ütles: “Kui inimkeha oleks nii kergesti arusaadav, läbinähtav, siis ju poleks kellelgi kaaluprobleeme.“ Positiivse küljena võin välja tuua selle, et kui ma pisut rohkem kui kaks nädalat tagasi proovisin oma vanu põhikooliaegseid teksasid, tulid need üpriski raskesti mul reitest üles. Nüüd uuesti proovides aga märksa libedamalt, mis tegelikult tõestab seda, et kaalunumber ei tohi kindlasti olla kinnisideeks!

Mainisin teile aasta algupoole, et jaanuari lõpus külastan taas Dr. Guno Havensone’i Lätis asuvas kliinukut 4 Dimensija. Kuna aeg on nii kiirelt läinud ja tegemist olnud palju, jõuan Dr. Guno juurde hoopis veebruaris-märtsis. Annan teile kindlasti teada, kuidas mul läks.

Loomulikult tänan kõiki armsaid lugejaid/kommenteerijaid toetavate ja südantsoojendavate kommentaaride eest:). Teeb ikka tuju heaks küll, kui edusamme märgatakse!

Kaal: 78,5 kg

Tervitades,

Teele