Too kartul tagasi oma toidulauale

Too kartul tagasi oma toidulauale

Eestlaste vaata et kõige traditsioonilisem toit kartul läks moest ligi kümme aastat tagasi, mil moodi tulid madala süsivesikusisaldusega toidud ja dieedid. Nüüd on aeg taas kartulit sööma hakata, sest selles on rohkem kasulikku, kui sa ehk arvad.

Eestlaste vaata et kõige traditsioonilisem toit kartul läks moest ligi kümme aastat tagasi, mil moodi tulid madala süsivesikusisaldusega toidud ja dieedid. Nüüd on aeg taas kartulit sööma hakata, sest selles on rohkem kasulikku, kui sa ehk arvad.

 

Kartulit ei peaks siiski maha kandma, sest see sisaldab palju B- ja C-vitamiini, kiudaineid, kompleksseid süsivesikuid ja potassiumi, mis on oluline mineraal rakkude ja organite funktsioneerimiseks. Üks koorega keedetud keskmise suurusega kartul annab poole päevasest C-vitamiini kogusest, sisaldab vajalikku B6-vitamiini, annab 220 kilokalorit ja 0 grammi rasva. Kartul on küll suure energiasisaldusega köögivili, aga sisaldab vähe rasva, kartuli ballastained kiirendavad seedimist ning toit annab kiiresti täiskõhutunde.

Kompleksseid süsivesikuid sisaldavad ka täisteranuudlid, leib ja köögivili, kuid samasse tervisepüramiidilahtrisse kuulub ju ka kartul. Vajalik on vaid meeles pidada, et tervislik kartul on koorega keedetud kartul, sest kooritud ja töödeldud kartulist lähevad kaotsi olulised kiudained, C-vitamiin ja potassium.

 

 

Buduaar.ee