10 ampsu sinu ilu heaks

10 ampsu sinu ilu heaks

Kas oled kaotanud usu ilutoodetesse, mis tõotavad muuta su juuksed siidiseks ning näo pehmemaks kui beebinaha, kuid miskipärast sinu puhul need lubadused ei toimi? Kadestad kaunitare, kes kiirgavad ilu ja tervist sõltumata aastaajast? Saladus on õiges toidus. Loe, millised kümme tervislikku toitu suudavad lahendad ka iluprobleeme.
 

Kas oled kaotanud usu ilutoodetesse, mis tõotavad muuta su juuksed siidiseks ning näo pehmemaks kui beebinaha, kuid miskipärast sinu puhul need lubadused ei toimi? Kadestad kaunitare, kes kiirgavad ilu ja tervist sõltumata aastaajast? Saladus on õiges toidus. Loe, millised kümme tervislikku toitu suudavad lahendad ka iluprobleeme.

Iluprobleem: haprad või õhukesed juuksed

Mida süüa? Täisteratooteid

Täisteratooted nagu pruun riis ja kaer sisaldavad palju B-vitamiini ja biotiini, mis aitavad leevendada juuksekadu ja tugevdada hapraid juukseid. Neis on ka palju ränidioksiidi, kaitseb juukseid katkemise eest. Samuti leidub neis palju tsinki – tähtsat toitainet, mille defitsiit põhjustab juuksekadu. Söö erinevaid täisteratooteid ja eelista neid, mis on võimalikult vähe töödeldud, et su juuksed oleksid tugevad ja säravad.

Iluprobleem: tumedad silmaalused

Mida süüa? Spinatit

Tumedatel silmaalustel on erinevaid põhjuseid, teiste seas pärilikkus, väsimus ja aneemia. Küll aga on üks peasüüdlane – kehv vereringe. Selle probleemiga aitab tegeleda K- ja C-vitamiini annuste suurendamine. Need elavdavad vereringet ja tugevdavad kapillaaride seinu. Tumeroheliste lehtedega taimed nagu spinat pakatavad neist vitamiinidest ja tumedad silmaalused kaovad imeväel.

Iluprobleem: kuiv nahk

Mida süüa? Pähkleid ja seemneid

Pähklites ja seemnetes leidub palju E-vitamiini, mis aitab nahal hoida loomulikku niiskustaset, et säilitada pehmus. Maksimaalse mõju nimel vali linaseemned või kreeka pähklid. Neis on ka palju nahasõbralikke omega-3 rasvhappeid, mille abil võid kuiva nahaga hüvasti jätta.

Iluprobleem: plekilised hambad

Mida süüa? Krõmpsuvaid puuvilju ja aedvilju

Kõige tähtsam samm perfektsete valgete hammaste poole on korralik suuhügieen (harjamine, hambaniidi kasutamine ja regulaarne hambaarsti külastamine). Väldi suitsetamist ning plekke tekitavaid sööke ja jooke. Kui lõpetad söögikorra krõmpsuva puuvilja või aedviljaga, näiteks õuna, selleri või porgandiga, aitab see hambaid valgendada. Krõmpsuvad toidud on abrassiivsed ja puhastavad hambaid pärast toidukorda, eemaldades bakterid ja plekid.

Iluprobleem: lõhenevad huuled

Mida süüa? Jogurtit ja kaerahelbesmuutit

Pragunenud ja narmendavad huuled käivad käsikäes külmade ilmade ja kõleda tuulega ning sellest ei pääse vist küll keegi. Kui aga su huuled lõhenevad alatasa ja nähtava põhjuseta, võib süüdi olla B-vitamiini defitsiit. B-vitamiini kompleks aitab nahka toita ning seda tervena hoida. Proovi süüa rohkem B-vitamiinirikkaid toite, näiteks jogurtit ja kaerahelbeid, et su huuled oleksid niisutatud. Kaeras ja jogurtis on ka palju tsinki, mis kiirendab parandamisprotsessi.

Iluprobleem: silmaalused kotid

Mida süüa? Avokaadot

Kui su nägu on sageli turses või su silmade all ilutsevad kotid, võib sul olla vedelikupeetus. Õnneks saab sellest jagu toidusedeli korrigeerimisega ning kaaliumi ja naatriumitaseme reguleerimisega. Vähenda soola kogust toitudes ja söö rohkem kaaliumirikkaid toite, nagu näiteks avokaado. Selles leidub ka palju tervislikke rasvhappeid, mis aitavad hoida su naha pehme ja ühtlasena.

Iluprobleem: kortsud

Mida süüa? Rasvast kala

Sileda ja kortsuvaba näonaha säilitamiseks söö piisavalt omega-3 rasvhappeid, mis hooldavad nahka seespidiselt ning kaitsevad dehüdratsiooni ja kuivuse eest. Samuti ergutavad need naha kollageenitootlust, mis aitab samuti kortsude ja peente joonte tekkimist ennetada. Kui sa pole kalasõber, siis maiusta linaseemnete ja kreeka pähklitega.

Iluprobleem: akne

Mida süüa? Küüslauku

Küüslauk ei ole pelgalt südame jaoks kasulik supertoit, vaid ka hea abivahend naha klaari ja aknevabana hoidmiseks. See on looduslik antibiootikum, verepuhastaja, immuunsüsteemi tugevdaja ja antibakteriaalsete omadustega toiduaine. See võitleb aknet tekitavate bakterite vastu ja selle põletikuvastased mõjud muudavad probleemse naha ühtlaseks.

Iluprobleem: kaame jume

Mida süüa? Koorikloomi ja karpe

Kui oled liialt kaame jumega ja kahvatu, võib sul olla aneemia, mida põhjustab raua või B12-vitamiini puudujääk. Selle leevendamiseks söö mereande, mis sisaldavad kõnealuseid toitaineid. Eriti palju leidub kasulikke aineid austrites, mis sisaldavad rohkelt nii B12-vitamiine kui ka rauda.

Iluprobleem: nõrgad ja haprad küüned

Mida süüa? Munakollast

Teadlased on tõestanud, et biotiin (B7-vitamiin) aitab küüsi tugevamaks muuta. Samuti tõestavad uuringud, et raua- ja tsingipuudus on küüntehädades sageli peasüüdlased. Küüntele uue elu andmiseks söö munakollast sisaldavaid toite, nagu omletid ja pannkoogid, milles on ohtralt vajalikke toitaineid. Munades on samuti palju proteiine, mis on korraliku küünekasvu jaoks vajalikud.

Tekst: Buduaar
Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar Shopping talv 2012

Sarnased artiklid