7 põhjust, miks dieet ebaõnnestub

7 põhjust, miks dieet ebaõnnestub

Ära tee neid vigu ja parandad oma võimalust kehakaalust alla võtta.  

Ära tee neid vigu ja parandad oma võimalust kehakaalust alla võtta.

Enda vastu ollakse liiga karm

Üks kõige tavalisem põhjus, miks dieet ebaõnnestub, on sallivuse puudumine. Kui oled harjunud rämpstoitu suhu panema, on kehal raske harjuda, et nüüd peaks elama pelgalt köögi- ja puuviljadel. Sellised järsud muutused toitumises pole tavaliselt head. Võid rikkuda kogu dieedi aeg-ajalt küpsiseid ja komme süües. Kui aga näljutad oma keha, on sel peaaegu võimatu vastu panna toidule, millega see harjunud on. Muutused toitumises peavad toimuma aeglaselt, aga kindlalt.

Enda arengut ei jälgita

Kui inimene ei tea, palju on ta kaalust alla võtnud, ei motiveeri see projekti jätkamist. Kui sa ennast ei kaalu, ei saagi sa oma tulemusi teada.

Alla võetakse pelgalt toitumise jälgimisega

Ainult uus toitumiskava ei anna püsivaid tulemusi. Kui sul on ambitsioonikad eesmärgid kaalust alla võtta, pead muutma kogu oma eluviisi. Paljud inimesed ebaõnnestuvad, sest nad ei treeni ega maga piisavalt.

Pere ja sõbrad ei toeta

Moraalne tugi on dieedipidajatele väga tähtis. Kui enda vaimne jõud ei piisa kaalust alla võtmiseks, on vaja pere ja sõprade motiveerimist. Kui ise nosid kapsast ja õde tuleb sinu ette šokolaadikooki sööma, võid olla kindel, et ka sul tekib selle järele isu.

Puudub eesmärgikindlus

Ülekaalulised inimesed on liigsete kilodega pidevalt kimpus, sest kuigi nad võivad küll hetkeks neist lahti saada, peavad nad kaalu jälgimist jätkama. Kahjuks paljud lepivad tagasitulnud kilodega liigagi kergelt. Need, kes kaalus taas juurde võtavad ja sellega lepivad, polnud juba alguses piisavalt motiveeritud oma eluviisi muutma.

Aeglane ainevahetus

Paljud inimesed loobuvad kaalu langetamisest, sest tulemused ei tule nende arvates piisavalt kiiresti. Mõndadel on lihtsalt aeglasem ainevahetus kui teistel – ka kilod langevad seetõttu aeglasemalt.

Dieet ei sisalda piisavalt toitaineid

Paljud ei jäta oma uude toiduvalikusse sisse piisavalt vajalikke toitaineid, et keha saaks normaalselt funktsioneerida. Kui inimene ei saa toidust vajalikke aineid kätte, tunneb ta nälga isegi siis, kui on just söömise lõpetanud.

 

Allikas: Fitnea.com

 

Anneli Allikas-Parv

 

Sarnased artiklid