8 toitu sinu aju heaks

8 toitu sinu aju heaks

Kui sa teaksid, et mõned toidud suurendavad sinu ajupotentsiaali, kas sa toituksid siis erinevalt? Siit leiad näited toitudest, kuidas muuta oma vaimset potentsiaali võimsamaks, eriti kui pigeline eksamiperiood või puhkuse-eelne möll tööl on just läbi saamas.

Kui sa teaksid, et mõned toidud suurendavad sinu ajupotentsiaali, kas sa toituksid siis erinevalt? Siit leiad näited toitudest, kuidas muuta oma vaimset potentsiaali võimsamaks, eriti kui pigeline eksamiperiood või puhkuse-eelne möll tööl on just läbi saamas.

Toiduahvatlusi on palju ja mitte kõik toidud ei ole sulle kasulikud. Seepärast vali toit, mis pakub midagi nii kehale, hingele kui ka ajule. Valgud, vitamiinid ja antioksüdantid on ajule hädavajalikud ning aminohapped ja rasvad pakuvad ajule rohkem kütust kui kiirtoit või pirukas. Söö ja suurenda oma ajupotentsiaali nende maitsvate toitudega!

1. Munad

Munad on fantastiline toit mitmel põhjusel. Esiteks tekitavad nad täiskõhutunde. Neis on rohkelt aminohappeid ja valke ning B- ja D-vitamiini, mis kõik annavad energiat ja hea tuju. Lisaks sisaldavad nad atsetüülkoliini, mis parandab mälu. Pea seda meeles, kui jälle autovõtmeid otsid!

2. Lõhe

Kui oled halvas tujus või energiat on vähe, söö lõhet. Lõhe toitainesisaldus rahustab närvisüsteemi, sisaldab magneesiumi ja rauda, mis annavad jõudu raskel päeval. Lõhet soovitatakse ka depressioonis inimestele. Õhtul lõhet süües ei teki väsimust, vastupidi – kui pead kaua üleval olema ja õppima või töötama, siis vali lõhe õhtueineks.

3. Kanepiseemned

Taimetoitlase suured sõbrad! Kanepi toitainesisaldus meenutab muna, sisaldades valku, magneesiumi, omega-3 rasvu, B-vitamiini ja tsinki ehk kõiki neid aineid, mida aju vajab. Kui sul on magusavajaduse hood, siis tervislikud kanepiseemned aitavad seda kontrolli all hoida. Lisaboonusena aitab kanep seedimisele kaasa. Lisa neid seemneid salatisse, jogurtisse ja smuutidesse.

4. Kookos

See on üks tõeliselt võimas toit! Kookos on rikas aminohapete, kaaliumi, kiudainete ja kasulike rasvade poolest. Peatab magusavajaduse hood ja aitab depressiooni korral ning hoiab veresuhkru stabiilsena. 

5. Rohelised lehed

Rohelistes lehtedes nagu spinatis, lehtkapsas, rooma salatis on rohkesti foolhapet, B-vitamiini ja magneesiumi, mida on vaja ajupotentsiaali suurendamiseks. Lisaks on nad ka peaaegu kalorivabad, nii et söö neid palju ja mõnuga.

6. Kohv

Kohv on võimas antioksüdant, mis hoiab veresuhkru stabiilsena, samuti saab kohviga ennetada depressiooni ja Alzheimeri tõbe. Kohv sisaldab magneesiumi ja B-vitamiini, mis rahustavad närve ja aitavad keskenduda. Nii et keegi ei saa väita, et töö ajal kohvinurgas veedetud aeg on raisatud.

7. Marjad

Marjad on suurepärane ajutoit, mis sisaldavad antioksüdante, aitavad ennetada vananemist ja parandada mälu. Marjad on head ka südamele ja vererõhule, nii et mida tihedamini ja rohkem sa neid sööd, seda parem.

8. Kakao

Kakao või tume šokolaad on üks rikkamaid toiduaineid antioksüdantide, magneesiumi, raua, B-vitamiini ja aminohapete poolest. Kõik need toitained mängivad aju töös olulist rolli. Kuid veelgi tähtsam – kakao sisaldab hormooni, mida seostatakse armastuse ja õnnetundega. Lisaks aitab kakao keskenduda ja tõstab energiataset. Erinevalt kohvist on kakao kofeiinivaba ja väsimus ei tule nii kiirelt tagasi. 

 

allikas allwomanstalk.com