Konserveeritud ja külmutatud köögiviljad kaotavad rohkelt vitamiine

16 kommentaari
Konserveeritud ja külmutatud köögiviljad kaotavad rohkelt vitamiine

Eestis, kus päikest on vähe ja enamuse aastast ei ole kuskilt võtta värsket oma aia köögivilja, on ikka tavaks olnud häid aiasaadusi konserveerida või külmutada. Kas teadsid, et konserveeritud köögiviljades on enam 32% vähem vitamiine ja sügavkülmutatud köögiviljad kaotavad paari nädalaga poole vitamiinidest?

Eestis, kus päikest on vähe ja enamuse aastast ei ole kuskilt võtta värsket oma aia köögivilja, on ikka tavaks olnud häid aiasaadusi konserveerida või külmutada. Kas teadsid, et konserveeritud köögiviljades on rohkem kui 32% vähem vitamiine ja sügavkülmutatud köögiviljad kaotavad paari nädalaga poole vitamiinidest?

Kuumus, mis avaldub köögiviljade konservikarpi panemise protsessis, tapab ligi 32%  A ja C vitamiinidest. Iga aastaga kaotab purgis poeletil olev konserv veel kuni 20% nendest vitamiinidest. Sügavkülmutatud köögiviljad on veelgi vitamiinivaesemad – kui värsked köögiviljad sügavkülmutada, kaotavad nad paari nädalaga poole oma vitamiinisisaldusest.

Tundub justkui mõistlik mõte osta välismaist värsket köögivilja? Aga ei, seegi pole kõige parem variant, sest enamus toitaineid kaob juba siis, kui saaki korjatakse. Kui viljad aga õigesti korjata ning siis kiiresti purki panna, võivad nad endas sisaldada palju rohkem vitamiine kui värsked poodides müüdavad köögiviljad.