Kuidas õhtune näksimine kontrolli alla saada?

1 kommentaar
Kuidas õhtune näksimine kontrolli alla saada?

Hiljutises uuringus leiti, et väikene muutus toitumisharjumustes aitab vähendada õhtust näksimist.

Hiljutises uuringus leiti, et väikene muutus toitumisharjumustes aitab vähendada õhtust näksimist.

Neil, kes soovivad vabaneda õhtusest näksimisest, tasuks pöörata tähelepanu oma hommikusöögile, vihjavad Ameerika teadlased. Näksimist on võimalik vähendada, kui hommikusöök sisaldab ohtralt valku, kirjutab uudisteagentuur Duodecim.

Varasemates uuringutes on täheldatud, et need, kes söövad hommikul korralikult kõhu täis, söövad päeva peale tunduvalt kontrollitumalt ning hoiduvad tõenäolisemalt vöökoha rasvumisest. Need, kes jätavad hommikusöögi vahele, on omakorda tundlikumad diabeeti haigestuma.

Avaldatud uuringu tulemused põhinevad eksperimendil, kus kakskümmend ülekaalulist 18-20-aastast Ameerika naist, kes tavapäraselt jätsid hommikusöögi vahele, sõid nüüd tavalise või 35 grammi valku sisaldava hommikusöögi. Mõlemas hommikusöögis oli samapalju energiat, rasvaineid, kiudaineid ja suhkrut.

Kui teadlased võrdlesid gruppe teineteisega, avastasid nad, et neil, kes sõid hommikuks valgurikast toitu, püsis kõht palju kauem täis. Samuti ei söönud nad õhtuti nii palju rasvu ja suhkrut sisaldavaid toite kui teine grupp.

Sarnaseid tulemusi on saadud varemgi, kuid uurimuse väiksuse tõttu peab tähelepanekuid üle kontrollima lisauuringutega. Uuring avaldati meditsiinilises ajakirjas American Journal of Clinical Nutrition.

 

Anneli Allikas-Parv

Sarnased artiklid