Nipid, kuidas vältida ülesöömist pühade ajal

6 kommentaari
Nipid, kuidas vältida ülesöömist pühade ajal

Aasta suurimad pühad on ees ning sellega meenuvad koheselt kaloririkkad söögid ning erinevad joogipoolised. See on samuti aeg, kus kiirabi on tihtipeale hõivatud ja seda seetõttu, kuna inimesed kipuvad end heas seltskonnas ning toidu keskel üle sööma. Kuidas teha nii, et seda ei juhtuks, sellest kohe räägimegi.

Aasta suurimad pühad on ees ning sellega meenuvad koheselt kaloririkkad söögid ning erinevad joogipoolised. See on samuti aeg, kus kiirabi on tihtipeale hõivatud ja seda seetõttu, kuna inimesed kipuvad end heas seltskonnas ning toidu keskel üle sööma. Kuidas teha nii, et seda ei juhtuks, sellest kohe räägimegi.

Kontrolli enda emotsioone

Mõnikord on pühadeaegne ülesöömine tingitud meie mälestustest ning emotsioonidest, mida need tekitavad. Enne, kui alustad õhtusöögiga, mõtle mälestustele, mis sul tekivad, mõeldes jõuluaja toidulauale. Olles teadlik enda tunnetest, on sul kergem üle saada ahvatlustest, mida paljud toidud võivad tekitada. Selle asemel, et kaloritele alla anda, asenda see mõne kergemat sorti küpsisega ning tervisliku joogiga.

Loo strateegia

Järgmine samm on luua strateegia enne peole saabumist, nii saad valida end jaoks tervislikumad toidud ning väldid üle söömist. Siin on mõned nipid, mis võivad pühade ajal abiks tulla:

Joo klaas vett enne, kui asud sööma – vesi täidab kõhtu ning on kalorivaba. 

Alusta puu- ja juurviljadest – paljud meist ei söö nagunii piisavalt juurvilju, seega pühade ajal on seda hea ära kasutada, eelistades tervislikumaid valikuid. Lõpuks kui jõuad koogikesteni, tajud, et kõhtu enam palju ei mahugi.

Väldi erinevaid kastmeid ning snäkke – siinkohal tuleks just vältida kreemiseid, rasvarohkeid kastmeid, ning kui võimalik, eelista midagi kergemat, näiteks oliiviõli. 

Söö aeglaselt ning oota 20 minutit – see on kasulik enne järgmist toidukorda, 20 minuti jooksul annab inimese seedeelundkond ajule teda, et kõht on täis. Seega pärast ootamist võid tunda, et sa siiski ei vaja järgmist toidukorda.

Proovi erinevaid toite, väikestes kogustes! Nii on kergem vältida hilisemat halba enesetunnet, samuti annab see võimaluse proovida erinevaid sööke. 

Vähenda alkoholikogust – selle asemel, et täita enda kõht tühjade kaloritega, asenda see näiteks gaseeritud vee, mahla või mõne teise enda jaoks meeldiva joogiga. 

Tee nimekiri – kirjuta üles põhjused, miks sa ei taha jõulude ajal kaalus juurde võtta. Loe enda kirjutatut iga päev enne pühi, nõnda oled motiveeritud ning suudad end säästa hilisematest raskustest.

Ära lase tujul langeda – kui sa ka libastud ning annad alla kodustele maiustustele, siis ära süüdista end, rikkudes nii pühade meeleolu. Tea, et homme on uus päev, mis annab võimaluse teha tervislikud valikud.

 

Ghc.org