Suhkrusisaldus puuviljades ja marjades: vaata, millega tasub piiri pidada

9 kommentaari
Suhkrusisaldus puuviljades ja marjades: vaata, millega tasub piiri pidada

Puuviljad ja marjad on tervislikud ja maitsvad ning neid tasub kindlasti iga päev süüa, seda enam, et peagi saabub ka Eestis värskete viljade hooaeg. Sellegipoolest võiks teada, millised puuviljad ja marjad sisaldavad rohkem suhkruid ja millised vähem – kes soovivad kaalust alla võtta, võiksid eelistada viimaseid!

Puuviljad ja marjad on tervislikud ning maitsvad ning neid tasub kindlasti iga päev süüa, seda enam, et peagi saabub ka Eestis värskete viljade hooaeg. Sellegipoolest võiks teada, millised puuviljad ja marjad sisaldavad rohkem suhkruid ja millised vähem – kes soovivad kaalust alla võtta, võiksid eelistada viimaseid!

Kiire ülevaade, miks puuviljad ja marjad üldse kasulikud on: need sisaldavad palju vitamiine, mineraalaineid, kiudaineid ja süsivesikuid. Nende söömine annab meile energiat, muudab naha säravaks ja toidab seda, reguleerib ainevahetust ja aitab organismil jääkainetest vabaneda.

Kõige madalama suhkrusisaldusega on:

Sidrunid, laimid, vaarikad, rabarber, mustikad ja jõhvikas

Madala ja keskmise suhkrusisaldusega on:

Maasikad, papaia, melon, arbuus, virsikud, nektariinid, aprikoosid, õunad, mustikad, greip

Keskmise ja pigem kõrge suhkrusisaldusega on:

Ploomid, apelsinid, kiivi, pirnid ja ananass

Kõrge suhkrusisaldusega on:

Kirsid, granaatõun, mangod, viigimarjad, banaanid, datlid ja kuivatatud puuviljad

 

Allikas: care2.com