Millist muusikat treeningul kuulata?

{:269990 width=100 height=75 align=left}Millist muusikat kuulad Sina sporti tehes? Suvalist, mis on juhuslikult playlisti jäänud? Või naudid metsajooksul hoopis linnulaulu? See, millist heli ja rütmi kuuleme treeningul, mõjutab oluliselt meie sooritust ning seega ka tulemusi.

{:269994 width=120 height=90 align=left}Millist muusikat kuulad Sina sporti tehes? Suvalist, mis on juhuslikult playlisti jäänud? Või naudid metsajooksul hoopis linnulaulu? See, millist heli ja rütmi kuuleme treeningul, mõjutab oluliselt meie sooritust ning seega ka tulemusi.

Nii lähtuvad enamus spordiklubid muusikavalikul sellest, et tempokas tantsumuusika paneks inimesi rõõmsalt ja hooga harjutusi sooritama. On ka mitmeid lugusid, mis väga otseselt püüavad inspireerida liigutama, nt. Olivia Newton John’i "Let's Get Physical“ või Kanye West’i "The New Workout Plan". Millest aga tuleks lähtuda isiklikku mp3-mängijasse muusikat laadides, kui eesmärgiks on muuta näiteks oma igapäevane jooksuring reipamaks ja tõhusamaks.


Teadlased on leidnud, et muusika valik on väga oluline nii harjutades maratoniks või hoopis arendades oma sprinterivõimeid. Muusika aitab kergemalt läbida ka rasket treeningut ning jõuda seda kiiremini lähemale soovitud eesmärgile. Pikamaa-jooksul aitab muusika ka lihtsalt aega veeta, pikka autosõitu ei võta ju keegi vaikuses ette, miks peaks jooksmisel teisiti olema. Läbiviidud uuringu põhjal leiti, et sobivat muusikat kuulates võib tulemus olla isegi 10 protsenti parem kui neil, kes treenivad vaikuses.


{:269971 width=120 height=171 align=right}Muusika mõju inimesele on küll palju uuritud, kuid konkreetselt treeningul pööravad sellele tähelepanu vähesed. Muusikat võib pidada lausa avastamata ressursiks, et suurendada motivatsiooni sportimiseks. Samas muudab konkreetsete soovituste andmise peaaegu võimatuks inimeste erinev muusikamaitse. Kui lugu või muusikastiil ikka ei meeldi, siis ilmselt muudab selle kuulamine treeningu hoopis väga ebameeldivaks. Seega valida tuleks ikka need palad, mis endale meeldivad. Siiski eelista neist omakord just kiiremaid lugusid ja ergutavamaid toone ning jäta rahulikud ja pehmed venituseks ja maha-jahtumiseks. Rahulik muusika hoiab madalamal ka südamelööke. Kiiremad löögid aga innustavad tõstma raskemaid raskusi jõusaalis. Kiirem tempo paneb ju nagu iseenesest ka jalad jooksurajal kiiremini tööle. Üldiselt sobivadki jõusaali ja jooksurajale erineva rütmiga lood. Jooksmisel on kindlasti oluline, et loo rütm klapiks sulle sobiva jooksurütmiga.
Paljudest hästi ja vähem hästi toimivatest internetis soovitatud jooksmislugudest sai välja valitud 10 lugu, mis tõesti süstivad pidevalt uut energiat:


Gwen Stefani -What You Waiting For
Gorillaz – Feel good inc.
The Clash – Should I Stay Or Should I Go
Moby – Run On, Bodyrock
Good Charlotte – Lifestyles of the Rich and Famous
Bon Jovi – Run Away
Black Eyed Peas – Shut Up
Jennifer Lopez – Get right
Usher – Yeah!

Briti jõusaalides enimmängitud lood on aga järgmised:
Michael Jackson – “Billie Jean”
Ciara – “Goodies”
Bon Jovi – “Livin’ on a Prayer”
Evanescence – “Bring Me to Life”
Black Eyed Peas – “Shut Up”
Black Eyed Peas – “Hey Mama”
Gwen Stefani – “Hollaback Girl”
50 Cent –“In Da Club”
50 Cent – “Just a Little Bit”
Mariah Carey – “The Emancipation of Mimi”


info@buduaar.ee