Püsivalt hea vormi saladus

62 kommentaari
Püsivalt hea vormi saladus

Oleme ilmselt kõik otsinud lahendust sellele, kuidas kerge vaevaga alati heas vormis olla. Järjest enam aktiivseid inimesi lahendavad selle probleemi enda jaoks väga lihtsalt – päevatoimetuste vahel rohkem liikudes. Trenniks pole aega Tavaliseks saanud kiire elutempo juures kurdetakse tihti, et trenniks ei ole aega. Kui oled üks neist, kes sellist vabandust kasutavad, siis on sulle hea abimees sammulugeja. See väike abiline loeb päeva jooksul armutult samme ning tuletab meelde, kui palju veel päevasest kohustuslikust 10000 sammust puudu on. www.kaijala.ee

Oleme ilmselt kõik otsinud lahendust sellele, kuidas kerge vaevaga alati heas vormis olla. Järjest enam aktiivseid inimesi lahendavad selle probleemi enda jaoks väga lihtsalt – päevatoimetuste vahel rohkem liikudes.

Trenniks pole aega

Tavaliseks saanud kiire elutempo juures kurdetakse tihti, et trenniks ei ole aega. Kui oled üks neist, kes sellist vabandust kasutavad, siis on sulle hea abimees sammulugeja. See väike abiline loeb päeva jooksul armutult samme ning tuletab meelde, kui palju veel päevasest kohustuslikust 10000 sammust puudu on.

Käi Jala! Tervisekõnnil osalejad on leidlikud – lisasamme leitakse kõikvõimalike tegevuste näol. Minnakse kaugemale lõunale, prinditakse teise toa printerisse, kasutatakse treppe ning töökaaslastele ei saadeta meile, vaid minnakse ise kõrvaltuppa. Kõik selle nimel, et teha mõned lisasammud ja sellega uuesti nö. veri käima saada. Kes juba neid nippe kasutavad, on veendunud, et läbi selle paraneb ka töövõime ja uuesti laua taha istudes sujub pooleli jäänud töölõik endisest ladusamalt.

Pikem kõndimine on aga suurepärane treenimisviis, sest sellega saab hakkama iga terve inimene ning selleks pole vaja kulutada ühtegi lisasenti ega planeerida trenniaega meie niigi pitsitavasse päevakavasse. Kõndimisest leiavad tuge kaalu pärast muretsejad, need, kes pole varem spordiga kokku puutunud ning hoolivad oma tervisest, ja ka need, kes raskele treeningule enam naudingut pakkuvat vaheldust soovivad. Olulisim on kõndimise juures regulaarsus. Tempo, distants ning trenni kestus sõltuvad igaühe füüsilisest vormist ja trenni eesmärgist.

Käimisel on hulgaliselt häid külgi:
Põletab kaloreid ja aitab kaalu kontrollida
Suurendab vastupidavust
Võimalik harrastada peaaegu igal pool
Tugevdab seljalihaseid ja toetab rühti
Vormib pepu- ja jalalihaseid
Hea taljele
Annab mõõduka koormuse
Suurepärane stressitapja
Vähendab südameveresoonkonnahaiguste riski ja ja tugevdab südant
Vähendab diabeedi riski
Alandab kolesterooli
Alandab vererõhku
Leebe liigestele
Tugevdab luid
Ei vaja erivarustust
Tõstab tuju ja parandab töövõimet

Kellel soov nüüd käimisele enam energiat kulutada, siis osale Käi Jala! Tervisekõnnil, mis toimub kevadel 15. mai – 15. juuni ja sügisel 15. september – 15. oktoober.
Registreerimine juba käib!

Allikas: Käi Jala! Tervisekõnd www.kaijala.ee

Pilt: iStockphoto