Me kasutame küpsiseid. Need aitavad meil teid meeles pidada!
Saan aru
Mis on küpsised?

Neljapäev, 2. juuli

Milvi, Milve 

Telesaated
TV3
  • 15:05 Isabel
  • 16:10 Vaprad ja ilusad
  • 16:40 Sadamalinna saladus
  • 17:10 Sadamalinna saladus
Lisaks..
TV6
  • 16:00 Tähevärav SG-1
  • 17:00 Kutsuge Cobra 11
  • 18:00 Tallinna uudised
  • 18:20 Naša Russia
Lisaks..
3+
  • 16:50 Однажды в России
  • 17:50 Орел и решка
  • 18:50 Свадьбы и разводы
  • 19:55 Свадьбы и разводы
Lisaks..
All Media Baltics
Jälgi meid:

Kas eestimaalased liiguvad vahemereliku elustiili suunas?

16 kommentaari
Kas eestimaalased liiguvad vahemereliku elustiili suunas?

  Veini eelistamine teistele alkohoolsetele jookidele on Eestis iga aastaga kasvanud. Nii näiteks on TNS Emor brändiuuringu põhjal 2011. aastal Eestis veini tarbitud 9,1 liitrit ühe elaniku kohta. See kogus on 2010. a võrreldes kasvanud 1,4 liitri võrra. Uuringu tellija Altia Eesti esindaja Kristel Metsa sõnul ei ole veinitarbimise suurenemine toonud kaasa suurema joomise, vaid vein võtab osakaalu ära kangematelt jookidelt nagu viin ja brändi.  

Veini eelistamine teistele alkohoolsetele jookidele on Eestis iga aastaga kasvanud. Nii näiteks on TNS Emor brändiuuringu põhjal 2011. aastal Eestis veini tarbitud 9,1 liitrit ühe elaniku kohta. See kogus on 2010. a võrreldes kasvanud 1,4 liitri võrra.

Uuringu tellija Altia Eesti esindaja Kristel Metsa sõnul ei ole veinitarbimise suurenemine toonud kaasa suurema joomise, vaid vein võtab osakaalu ära kangematelt jookidelt nagu viin ja brändi.

Suurimad veininautlejad Euroopas on 2011. aasta veinitarbimise statistika andmetel Prantsusmaa, kus täiskasvanud joovad inimese kohta aastas keskmiselt 52,5 liitrit veini. Teisel kohal on kohe Itaalia 52 liitrit inimese kohta aastas ning kolmandale kohale platseerub Portugal 48,5 liitrit. Emori uuringu põhjal oli Eestis see number aga 2011. aasta põhjal aastas 9,1 liitrit veini ühe täiskasvanud elaniku kohta.

See ei tähenda, et Vahemere rahvastel oleks pidevalt pidutuju, vaid suur vahe tekib just sellest, et veini tarbimine  suureneb kangemate jookide arvelt. Kui prantslaste kogus nädalatesse arvestada, teeb see täiskasvanu kohta 1 liiter veini nädalas ja kui arvestada, et see rahvas armastab siduda maitse ja veininaudinguid oma söögiaegadel, siis vähem kui kaks klaasi tarbitakse veini toidu kõrvale päevas. Jah, eestlased on liikumas selles suunas, et avastatakse toidu ja veinikooslusi aina enam.

 

Veini tarbimise uuringute tulemused Eestis

Huvitav on ka võrdlus meie põhjanaabritega. Taanis juuakse aastas ühe täiskasvanu kohta 41 liitrit veini, Rootsis  27,3 liitrit veini, Soomes 15,1 liitrit veini. Eestis on veini tarbimise sagedus väiksem ja enamik inimesi ostab veini harvem kui kord kuus, sest meil ostetakse veini pudeli kaupa ning harva. Põhjamaades ostetakse veini ka harvem kui Vahemere maades, kuid ollakse ostul ökonoomsem kui Eestis. Ostetakse hulgi või valitakse kvaliteetveinide BIB ehk Bag-in-Box pakendid.

Veinitarbimisuuringust selgus ka see, et Eesti elanikest eelistab 45 protsenti punast ning 21 protsenti valget veini. Põhjamaades tarbib enamik tarbijaid veini kord nädalas. Harvem kui kord kuus ostavad veini – punase veini puhul 52 ja valge veini puhul 61 protsenti vastanutest. Põhjamaades ostetakse veini keskmiselt kord kuus ja enamasti suuri pakiveine, seda eriti Rootsis, kus tarbijad on mõistnud, et kvaliteetsed pakiveinid maitsevad sama hästi kui pudelis ning nende säilivus ei nõua toote kohest äratarbimist.

Uuringust selgus, et nooremad inimesed eelistavad magusamaid veine, vanemad aga kuivemaid. Kõige rohkem pooldajaid ehk 35 protsenti on poolmagusal veinil, kuiva veini eelistab 17 protsenti. Punase viinamarja sortidest on eelistatuim Cabernet Sauvignon, järgnevad Merlot ja Shiraz. Valgete sortidest on eelistatuim Chardonnay, millele järgnevad Sauvignon Blanc ja Riesling.

BIB ehk Bag-in-Box veinide eelised pudeliveinide ees

*Ühes 3-liitrises BIBis on sama palju veini kui 4 pudelis aga hind on parem
*BIB vein on värske ja kvaliteetne, sest puudub kokkupuude õhuga (vein on vaakumis) ja korgivea võimalus (kork pudelil võib lasta õhku läbi, võib olla riknenud vms)
*BIB vein säilib avatuna külmikus 6–8 nädalat, sest puudub kokkupuude õhuga. Pudelivein säilib külmikus avatuna maksimaalselt 3-4 päeva, sest kork ei ole avatuna õhukindel ja veini maitseomadused hakkavad muutuma
*BIB pakendit on kaasas kanda kergem ja mugavam kui 4 pudelit, mis üksteise vastu minnes kotis klirisevad, võtavad palju ruumi ja on ka tunduvalt raskemad
*BIB pakendi avamine on lihtne ja sellega saab hakkama igaüks igal pool, ka siis, kui pole kaasas veinipudeli avajat
*BIBi tühja taara saab kokku pakkida ja see võtab väga vähe ruumi
*BIBi tühja taara saab ära visata, veinipudelid tuleb viia klaasikonteineritesse

 

Kvaliteetveinid CHILL OUT BIB pakendites

Populaarne elustiilivein Chill Out jõudis Eesti turule juba 2005. aastal. Chill Out BIB veinide valik on tehtud nende maitsete baasil, mis tarbijatele kõige rohkem meeldivad. BIB vein on seega kindel ja pretensioonitu valik nautimiseks seltskonnas ja külla minekul, kui ei tea kõigi soove maitse osas. Samuti sobivad need veinid ideaalselt nautimiseks heas seltskonnas värskes õhus või kodus. Chill Out BIB veini on kerge toiduga sobitada ja ka juua iseseisvalt. Veinide valik on n-ö ette ära tehtud, veini valimiseks ei pea omama spetsiifilisi teadmisi veinimaailmast.

3-liitristes pakendites peituvad järgmised erinevatest piirkondadest valitud veinid:

Chill Out Cabernet Sauvignon Austraalia idapiirkonnast, Shiraz California pikast suvest ja Chardonnay Austraalia päikese käest ja Chill Out Coastline Rose Californiast. Chill Out veinid on alati kvaliteetsed. Eestis on saadaval neli Chill Out veini nii pakiveinina kui pudelis.

 

Selle suve uudiseks on Chill Out Chenin Blanc elustiilivein uues 1,5-liitrises veinikotis ehk pouch-pakendis, mille utiliseerimisel eraldub 60% vähem süsihappegaasi ja tekib 90% vähem jäätmeid võrreldes klaaspudelitega. Uues pakendis vein läheb pudeliga võrreldes kiiremini külmaks ja säilib külmikus värskena kuni kuu aega pärast avamist. Vaata lisa SIIT

 


Chill Out
veinidele on avatud oma fännilehekülg Facebookis.
Terve suve läbi leiavad aset Chill Out veinide erinevad auhinnamängud ning kauplustes pakkumiste kampaaniaid. Facebookis algas just suur Õllesummeri piletimäng ning Buduaari veebis meeleolukas fotovõistlus “MINU PARIM PUHKUSEHETK”

 

Krista Maldur