Reklaam sulgub sekundi pärast

Kiirmoest kõrgmoeni ehk Roberta Eineri stiilipuhas garderoob

Väravale vastu jooksnud Roberta tervitab meid kadestamisväärse jume, särava naeratuse ja erkpunaste huultega. Lohakalt jalga visatud valged Vansi tennised, jumekat pahkluud paljastavad mustad püksid ning elegantne valge siidsärk reedavad juba esmakohtumisel naise hea stiilitunnetuse. Roberta Einer (21), kes on Eesti üks esimesi moeblogijaid, balansseerib osavalt kiirmoe ja kõrgmoe vahel.

Väravale vastu jooksnud Roberta tervitab meid kadestamisväärse jume, särava naeratuse ja erkpunaste huultega. Lohakalt jalga visatud valged Vansi tennised, jumekat pahkluud paljastavad mustad püksid ning elegantne valge siidsärk reedavad juba esmakohtumisel naise hea stiilitunnetuse. Roberta Einer (22), kes on Eesti üks esimesi moeblogijaid, balansseerib osavalt kiirmoe ja kõrgmoe vahel.

„Ma pole jõudnud oma lemmikuid veel välja valida!“ teatab Roberta särava naeratusega. Seda põnevam meile, sest just nii saamegi aimu kõigest sellest, mis peitub ühe ülitööka ja andeka naise riidekapis. „Ma pole kuus aastat puhanud ning nüüd tundsin, et ma saan seda endale lubada!“ Selgub, et Roberta kaunis jumes ja puhanud välimuses on „süüdi“ kolmenädalane puhkusereis Tais.

Roberta Einer (22) on oma noore elu jooksul olnud praktikal ja tööl lausa neljas maailmakuulsas moemajas: Alexander McQueenis, Mary Katrantzous, Roksanda Ilincicus ja Balmainis. Ainuüksi neid nimesid kuuldes lähevad põlved nõrgaks ilmselt kõigil moefännidel, kaasa arvatud meil. Kuid siis avab Roberta oma garderoobiuksed ...

Piilume tumedast puidust raskete kapiuste vahelt sisse, aga enne kui ahhetamine ja ohhetamine alata võiks, jääb silma organiseeritus: ühes kapis on monokroomsed riided ning teist kaunistavad vaid erksates toonides rõivad. „Minu riietumisstiil jagunebki kaheks – õhtuseks ja päevaseks, millest üks on väga väljapaistev ja teine pigem massi sulanduv,“ selgitab naine.

Kvaliteet ennekõike

Riidepuudel ripuvad sõbralikult kõrvuti nii täissiidist Roksanda Ilincicu kunstiteosed kui ka lihtsalõikelised Topshopi ja Zara kleidid, kingariiulil jagavad ruumi Balmain ja Nicholas Kirkwood samuti Topshopi ja Zaraga. „Topshopis on väga hea jalanõud. Enamik minu jalatseid on just sealt soetatud – kõik numbrid vastavad täpselt suurusele ja näiteks talvesaapad on seal ka väga kvaliteetsed.“ Just kvaliteet ongi märksõna, millest Roberta oma garderoobi täiendamisel lähtub. „Kannan oma riideid aastaid ja enamasti pean neid timeless esemeteks, mitte ei vaheta garderoobi igal hooajal välja. Oluliseks pean ka hinna ja kvaliteedi suhet. Selles valdkonnas on H&M ja Asos absoluutsed lemmikud, sest asjad on nii soodsad, et pole kahju, kui pärast pesu kangas nii hea enam välja ei näe või kui õmblused veidi viltused paistavad.“

Kuigi naise kingariiulil on kümneid paare kõrgeid ja väga kõrgeid kontsakingi, tunnistab Roberta, et kontsadel teda igapäevaselt ringi jooksmas ei näe. „Kontsakingi kannan tõesti väga harva. Vaid pidulikel üritustel.“ Pigem on kingadel naise jaoks emotsionaalne kui praktiline väärtus. „Lohutan end tihtipeale mõttega, et tegu on investeeringuga ja ilusa, kvaliteetse kingapaari väärtus aastatega vaid tõuseb,“ viitab Roberta oma Nicholas Kirkwood'i kingakogule.

Mulle jäävad silma imekaunid Topshopi suvekingad, mille kiilkonts on kaunistatud särava glitter'iga. Nende kõrval naelutavad minu pilgu ühed kõige ägedamad kingad, mida eales näinud olen. Militaarrohelised, kõrgele punutud sääreosa ja avatud ninaga poolsaapad, mille talla alt leian sildi „Balmain“. „Jaa, need on superilusad! Need on Balmaini selle hooaja kollektsioonist.“ Hetk hiljem selgub, et ka Roberta on nende kaunitaride loomisprotsessis osalenud. „Selle hooaja kollektsioon sai inspireeritud džunglist. Näiteks on kinga konts inspireeritud bambusevõrest ja osaliselt minu stuudio näidistest, mida kasutati ka rõivaprintidel,“ teatab naine.

Kõnealused kaunitarid Balmaini selle hooaja kollektsioonist.

Viis Chaneli ja ema nahkjakk

Garderoobi monokroomsemast poolest tõmbab Roberta välja musta nahkpintsaku ja teatab: „See on üks minu lemmikuid. Minu ema oma. Katrin Kuldma millenniumiaasta kollektsioonist. Ema oli seda juba ära viskamas, kuid õigel ajal sain selle veel kätte!“ Tõepoolest, neliteist aastat vana pintsak näeb välja täpselt nii šikk ja moodne, nagu hetkemood seda soosib. „Oliver (Balmaini peadisainer Olivier Rousteing – toim) küsis, kas ma olen soetanud selle ülikalli nahkjaki neilt!“ naerab Roberta.

Kirjutuslaual hakkab silma tumesinine Chaneli kott, mis on kingitus naise 18. sünnipäevaks. Chanelil peatuma jäädes tuleb välja, et neid kuulsaid kotikesi elab siin garderoobis teisigi. Nimelt on Roberta Tallinna kodus viis Chaneli originaalkotikest, mis on temani jõudnud nii vanema õe kui ka ema käest. „Õelt saadud kotike hakkab juba väsima,“ viitab Roberta moeklassikasse kuuluva koti kulumisjälgedele. 

Palun Robertal hetkeks end moemaailmasse unistada ning mõelda disaineresemetele, mille omamisest ta unistab. „Chaneli Boy lumesaabastest, Givenchy uuest Pandora kotist, Jeremy Scott for Moschino kollektsioonist sooviksin kõike! Ja veel võiks mul olla Agent Provocateur'i Mazzy trikoo!“

B nagu Balmain

Sõna Balmain on meie jutus juba korduvalt läbi käinud, kuid oleks ka imelik, kui Roberta kapis ei ripuks tema oma „töö ja vaev“. Nimelt lõppes naisel märtsis üheksakuune töö disaineri assistendina just selles maailmakuulsas moemajas.

Küsimusele, mis on kõige hinnalisem asi Roberta garderoobis, kõlab vastus, et tegemist on otse runway'lt tema garderoobi maandunud Balmaini jakiga. Tegu on imeilusa tumerohelisest sametist ja kuldsete nööpidega kunstiteosega, mis kaalub vähemalt paar kilo. „See on tõeline showpiece, sest jõudis minuni otse runway'lt ja veidi hargneva alusservaga.“ Küsimuse peale, kui hinnaline on hinnaline, teatab Roberta, et showpiece'ide hinnad algavad poes umbes 60 000 eurost. „Minuni jõudis see pea 90% allahindlusega. Mõnikord on vaja ladudesse ruumi teha ning seepärast hinnataksegi kõik naeruväärselt alla,“ räägib Roberta ning teatab, et moemaja soodsalt saadud loomingut ta siiski edasi ei müü. Pigem laenab hinnalisi esemeid sõbrannadele tähtsateks õhtuteks. „Tegemist on ikkagi meie töö ja vaevaga, millel ei ole minu jaoks mingit rahalist väärtust! Neid asju soodsalt maha ärida oleks pigem disainerite ja moemaja solvamine,“ ütleb Roberta ning rõhutab, et selliste rõivaesemetega kaasneb emotsionaalne väärtus, mis aastatega ainult kasvab. 

Hetk hiljem võtab Roberta kapist oma lemmiku ja kõige uuema Balmaini kogusse lisandunud liikme: musta maani kleidi, mis sobib tema päevitunud jume ja kauni figuuriga kui valatult. „Sain selle kingiks, kui Balmanist lahkusin ning olen seda kandnud vaid korra – Balmaini kollektsiooni järelpeol.“ Tõepoolest, kõik, kes Roberta blogi (robertaeiner.blogspot.com) loevad või teda Instagramis jälgivad, teavad, et mustas kleidis Roberta pidutses Balmaini järelpeol kõrvuti megastaar Rihannaga, kes on sel hooajal Balmaini reklaamnägu. „Igapäevaselt armastan riietuda pigem mugavalt kui väljapaistvalt ja eelistan pigem massi sulanduda. Mulle meeldivad monokroomsed värvid ja lihtsad lõiked. Pidude ja ürituste jaoks meeldib mulle korralikult ette valmistada – valida välja mõni erilisem riideese (kas siis lõike või värvi poolest) ning juurde valida kindlasti kõrged kingad.“

Nüüd, mil Roberta on taas ühe suure moemaja ukse enda järel sulgenud, on paslik küsida, mis saab edasi. „Praegu olen võtnud puhkuse tööst ja koolist (esimest korda kuue aasta jooksul). Loen, naudin ja õpin palju maailma kohta ning kogun inspiratsiooni. Järgmise sammuna hakkangi ette valmistama enda lõpukollektsiooni, mille tarbeks suundun ilmselt inspiratsioonireisile Venemaa Uurali kaugustesse ja tagasi Londonisse. Suvel ootabki kas järgmine tööots Londonis või pikem puhkus-töö-peatus Los Angeleses ...“ Põnevusenoodid jäävad õhku rippuma ning ma olen kindel, et Roberta moemuinasjutt saab veel ühe olulise peatüki võrra värvikamaks.

 

Tekst: Triin Tisler

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar suvi 2014

[gallery ids="1904141,1904147,1904153,1904159,1904165,1904172"]