Alternatiiv õhtusele klubiskäigule- seltskonnamängud!

Suvel kipub tihti nii olema, et õhtul viivad kõigi teed ikka linnapeale klubidesse, pubidesse või restoranidesse. Aga kaua sa jaksad jalga keerutada ja klaasi tõsta, pealegi tüütavad klubid suhteliselt kiiresti ära, pole ju meil siin mingi New York, kus alati mingi uue ja põneva koha võib leida. Appi tulevad seltskonnamängud!  

Kadri Põldma
kadri@buduaar.ee

Suvel kipub tihti nii olema, et õhtul viivad kõigi teed ikka linnapeale klubidesse, pubidesse või restoranidesse. Aga kaua sa jaksad jalga keerutada ja klaasi tõsta, pealegi tüütavad klubid suhteliselt kiiresti ära, pole ju meil siin mingi New York, kus alati mingi uue ja põneva koha võib leida.

 

Appi tulevad seltskonnamängud. Paljud on enda jaoks avastanud, et õhtu sõprade ja seltskonnamängudega veeta, võib olla sada korda lõbusam kui higistada kuskil ööklubis.

 

Milliseid mänge mängida? Noh, neid on ju palju: imago, alias, twister, monopol jne. Üheks minu lemmikmänguks on sõnade ära arvamine, kus võistkonniti arvatakse kordamööda ära millist sõna/tegelast kaaslane parasjagu oma kehaga käte, jalgade ning näoilmete abil jäljendab – munev kana ja uroloog võivad näiteks üpris kummalised välja kukkuda.

Toredad mängud on ka sellised, kus pead kinniseotud silmadega midagi kirjutama või joonistama.

 

Kui oled vallatu ning monopol pole päris see mäng, mida seltskonnaga õhtul mängida tahaksid, võite mängida ka stripp pokkerit või midagi muud taolist. Võtke näiteks aliase mängukaardid ning hakake seltskonnaga neid üksteiselt küsima, iga vale vastusega kaob ka üks riideese. Kes riideid ära anda ei taha, peab jooma klaasikese midagi kangemat. Mis lõpuks saab, eks seda ole näha.

 

Valiku seltskonnamänge pakub välja ka Eesti Päevaleht:

Aadam ja Eeva

Kõik mängijad peale kahe seisavad suures ringis ja hoiavad kätest kinni. Ringi sees on mees ja naine, kes kehastavad Aadamat ja Eevat. Mehel ehk Aadamal on silmad rätikuga kinni seotud. Mängu alguses hüüab ta: “Eeva!”, millele naine peab vastama: “Olen siin, Aadam!”. Aadam tahab teda nüüd kinni püüda. Iga kord, kui mees hüüab, peab naine vastama ega tohi ringist välja minna. Ajalimiit on 2 minutit ja kui Aadamal ei õnnestu selle ajaga Eevat kinni püüda, jäävad ta silmad seotuks ning Eeva vahetab mõne teise naisega kohad. Kui Aadam saab aga Eeva õigel ajal kätte, annab ta rätiku naisele ning vahetab kohad mõne teise mehega. Nüüd on Eeva kord püüda kinni uus Aadam.

Jalutud

Külaliste kingad pannakse toa keskele ja aetakse need põhjalikult sassi. Siis tõmbuvad kõik seina äärde ja ootavad, millal tuled ära kustutatakse. Kui tuba on täiesti pime, algab rüselus, sest mängijatel on ainult kaks minutit aega, et oma kingad jälle üles leida ja need õige jala otsa tõmmata. Mäng võib üsna jõhkraks muutuda ega sobi seepärast kõrges eas vanapoistele ja vanatüdrukutele, kui nad ei juhtu just olema musta vöö omanikud karates.

Minu ema kook

Mängijaid paarisarv. Kaks võistkonda istuvad rivis üksteise vastas, nende jalad on välja sirutatud ja jalatallad puudutavad üksteist. Igale mängijale jagatakse ühe koogiretsepti kuuluva aine nimi. Võõrustaja räägib nüüd loo sellest, kuidas kooki küpsetati, mille jooksul vihjatakse kasutatud toiduainetele. Kui mängijad kuulevad oma aine nime, tuleb neil kahe rivi vahelt läbi joosta, hüpates üle väljasirutatud jalgade ning joosta pärast oma võistkonna selja tagant uuesti enda kohale. Lõbusaks läheb siis, kui kahte-kolme ainet nimetatakse kiiresti üksteise järel ning neil tuleb üheaegselt ringi kihutada, ning siis, kui mängija on just hingetuna maha istunud ja ta sunnitakse kohe uuesti püsti kargama.

Keksi, astu, hüppa ja rooma

Siin pannakse proovile mängijate nupukus, ehkki samas võib neist jääda ka uskumatult tobe mulje. Osalejad võtavad ritta ning reas esimene liigub mõned meetrid ettepoole mingil erilisel moel. Selleks võib olla Charlie Chaplini naljakas kõnnak, keksimine, roomamine, tagurpidi liikumine, tagumiku hööritamine või käte peal käimine. Kõik teised mängijad peavad omakorda liikuma edasi sama pika maa, kuid kõigist eelmistest võistlejatest erineval viisil. Mäng jätkub niimoodi ringiratast ja iga mängija püüab mõelda välja mingi uue liikumisviisi. Mängust langevad välja need, kes ei suuda midagi uut leiutada.

Krokodillide võidujooks

Mängijad jagatakse võrdsetesse võistkondadesse ja nad rivistuvad üksteise järele. Siis nad kükitavad ja panevad käed enda ees oleva inimese õlale või piha ümber ning moodustavad nii krokodilli. Kui kõlab stardisignaal, liiguvad krokodillid hüpeldes ja põrgates edasi, kuni jõuavad toa teise otsa. Siin tuleb neil ringi keerata ja asuda tagasiteele. Kui mõni mängija kaotab võistluse jooksul enda ees oleva mängijaga kontakti, peab see võistkond peatuma ja vahetama kohtasid. Krokodilli sabaosa jääb seejuures oma kohale, pea aga läheb kiiresti saba taha ja võtab sellest kinni.

Kui tead mõnd põnevat seltskonnamängu, siis jaga seda kindlasti ka Buduaari lugejatega J !