Buduaari autotest: Jeep Renegade – auto, mis teeb sõites pool tööd sinu eest ise ära!

4 kommentaari
Buduaari autotest: Jeep Renegade – auto, mis teeb sõites pool tööd sinu eest ise ära!

Kui proovisõidu aega kokku leppisin, räägiti mulle lühidalt, et Jeep Renegade on auto, mis ei jäta kedagi külmaks. Kui esialgu mõtlesin, et see on miski, mida iga automüüja oma uue mudeli kohta räägib, siis Ülemiste linnaosas asuvasse Silberauto Eesti Jeep’i esindusse jõudes sain täpselt aru, mida selle lausega tegelikult mõeldi. Erkoranži värvi Jeep Renegade paistis teiste masinate vahelt mulle kohe esimesena silma. 

Kui proovisõidu aega kokku leppisin, räägiti mulle lühidalt, et Jeep Renegade on auto, mis ei jäta kedagi külmaks. Kui esialgu mõtlesin, et see on miski, mida iga automüüja oma uue mudeli kohta räägib, siis Ülemiste linnaosas asuvasse Silberauto Eesti Jeep’i esindusse jõudes sain täpselt aru, mida selle lausega tegelikult mõeldi. Erkoranži värvi Jeep Renegade paistis teiste masinate vahelt mulle kohe esimesena silma. 

Esialgu vestlesin salongis äsja Eesti turule saabunud autost kliendinõustaja Veiko Kirsipuuga. Tagasihoidliku eestlasena ja moetoimetaja harjumustega uurisin esmalt auto värvivaliku kohta, kas valikus ongi ainult sellised erksad värvid? Loomulikult on siinkohal mõeldud ka inimeste peale, kes nii palju tähelepanu ei armasta ja valida on võimalik ka neutraalsemaid toone. Ent pikemalt värvide üle arutledes jõudsime ühisele arusaamisele, et see auto kannab imehästi välja just eksklusiivsemad ja erksamad värvitoonid. 

Jeep Renegade on auto noortelt noortele – liigub kuulujutt, et Jeep’i noorimale disainerile anti selle auto disainimisel täiesti vabad käed. Sellegipoolest leiab auto tänapäevases disainis ka äratuntavaid klassikalisi Jeep’i autode elemente: „Since 1941”, Willis JP kujutis esiklaasil, kõlarite kuju, tulede poolt tekitatav erilise kujuga valguslaik jne. Olen varasemalt olnud Jeep Wrangleri kasutaja ning avastasin ka selles uues autos mitmeid sarnaseid Jeep’idele omaseid tunnusjooni. Renegade’i lisavarustusest on võimalik soetada ka MySky avatav katus, mis tekitab veelgi enam lahtise Jeep Wrangleri tunde. Varustustasemeid on sel autol kolm: Longitude, Limited ja Trailhawk. Longitude on baasvarustusega auto, Limited on sellest eksklusiivsem ja glamuursem variant ning Trailhawk on versioon, mis on läbinud spetsiaalse testraja ning on ekstreemsetes oludes kõige vastupidavam – kõrgeima kliirensiga ning võimekaima nelikveoga. Autode valikus on veel kuus mootori-, kolm veosüsteemi- (esivedu, nelikvedu, aeglustuskäiguga nelikvedu) ning neli käigukastivarianti.

Esimest korda on kompaktmaasturil valikus näiteks üheksakäiguline automaatkäigukast. Just selle variandiga oli minul au maanteele suunduda. Käiguvahetus on sel kiire ja sujuv ning kindlasti on oluline ökonoomsus – sel on väiksem kütusekulu. Ökonoomsust lisab autole ka Start/Stop süsteem, mis näiteks valgusfoori taga seistes automaatselt auto mootori välja lülitab ning nelikveolisel Renegade’il on tavaolukorras tagasild kütuse säästmiseks täielikult veoskeemist eraldatud.  Jeep Renegade on multifunktsionaalne auto – ta on praktiline nii linnaliikluses kui ka konarlikul ja mägisel maastikul. Erinevatel pindadel sõitmiseks on Renegade’i mudelitel erinevad režiimid. Maanteel sõidab auto sujuvalt ning sel on automaatne pikivahekontroll, mis mõõdab ära ees sõitva auto kiiruse ja arvutab välja pikivahe ning tuletab meelde, et õigel ajal piduripedaalile jõuaksid vajutada.

Tänapäeva inimestel on vaatamata politsei hoiatustele kahjuks siiski autoroolis tähelepanu tihti liiklusest eemale suunatud – kas siis raadiot näppides, telefoniga rääkides või tagaistmetel asetsevate lastega tegeledes. Selline õigel ajal pidurdamist meelde tuletav programm on igal juhul tänuväärt ja tuleb tunnistada, et ka minul tegi sõidu ajal auto kord sujuvaks pidurdamiseks meeldetuletuse. Renegade’i aktiivne kokkupõrke vältimise süsteem mõõdab ära ka selle, kui pidurdamine on kriitiliselt hiljaks jäänud ning alustab automaatselt ise pidurdamisega, et avariiolukorda ära hoida. Seda programmi ma ei hakanud küll igaks juhuks katsetama. Usaldan auto tehnilisi võimeid, kuna see on tunnistatud oma klassi parima turvavarustusega masinaks. Turvalist tunnet pakub ka sõiduraja assistent – auto tunnetab ära, kui hakkad oma sõidurealt välja kalduma ning liigub ise automaatselt õigele sõidurajale tagasi. Täiesti kohustuslik lisavarustus neile, kes roolis uniseks kipuvad jääma!

Samuti on autol lahendus pimedale nurgale: iga autojuht teab, et teatud nurga alt peeglisse vaadates ei ole kõrval sõidureal liiklevat autot näha. Sel juhul läheb Renegade’il küljepeeglis tuleke põlema, et juht ohtlikku manöövrit ei hakkaks sooritama.  Autole pakutakse ka tipptasemel multimeedia ja mugavusvarustust. Lisavarustusena saab veel soetada näiteks automaatset parkimissüsteemi, tagurdamiskaamerat, navigatsioonisüsteemi ning kaugtulede automaatset sisse-välja lülitust. Sellise tippvarustusega autoga sõites tekkis küll tunne, et inimesel ei olegi autosõidul enam suur roll – kui vaja, siis teeb auto juba enamiku juhi eest ise ära! Loomulikult saab neid lisasid ka välja lülitada ning ise sõidurõõmu ja oma oskusi nautida, kuid turvalisust pakkuvate uudsete lisade eest saab see auto kindlasti maksimumpunktid!

Testis: Lilian Lõhmus

 

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar kevad 2015

Sarnased artiklid